راهیابی دانش آموزان مدارس سلام به مسابقات جهانی المپیاد ریاضی

راهیابی دانش آموزان مدارس سلام به المپیاد ریاضی

راهیابی به مسابقات جهانی المپیاد ریاضی ۲۰۲۱ توسط دانش آموزان ایلیا محروقی و آروین سهامی را به خانواده بزرگ مجموعه مدارس سلام تبریک می‌گوئیم.

این دو دانشآموز پرتلاش توانستند از مراحل کشوری المپیاد ریاضی با موفقیت عبور کنند و به المپیاد جهانی ریاضی راه یابند.


المپیاد ریاضی
همیشه یکی از پیچیده‌ترین و جذاب‌ترین رشته‌های المپیادی است. خیلی از دانش‌آموزانی که عاشق حل مسائل پیچیده ریاضی هستند، دوست دارند در این المپیاد شرکت کنند.

مرحله‌‌ی اول المپیاد

در هر مرحله سوالات متفاوتی وجود دارد و باید بدانیم چه نمره‌ای قابل قبول است. مرحله‌ای اول المپیاد ریاضی برای دانش‌آموزان اول دبیرستانی برگزار می‌شود، بنابراین سطح سوالات هم با توجه به این مقطع تنظیم می‌شود.

از آنجایی که مطالب ریاضی اول دبیرستان و ریاضی سال‌های پیشش آسان‌تر از مقاطع بعد است، پس سوال‌ها هم به طور گزینه‌ای طرح می‌شود. به علاوه افراد خیلی زیادی در این مرحله ثبت‌نام می‌کنند و شاید اصلا مطالعه‌ یا هدف‌ جدی‌ای برای مراحل بعدی نداشته باشند. بنابراین دانش گسترده‌ای از ریاضی برای عبور از مرحله‌ای اول کافی است.

مرحله‌ی دوم المپیاد

مرحله‌ای اصلی المپیاد ریاضی مرحله‌ی دوم است. در این مرحله‌ باید به طور کل روش مطالعاتی‌تان را عوض کنید و جدی‌تر به این المپیاد نگاه کنید. یکی از کارهایی که می‌تواند برای موفقیت در مرحله‌ی دوم به شما کمک کند، شرکت در آزمون‌های آزمایشی مشابه مرحله‌ی دوم و حل سوالات مرحله‌ی دوم المپیاد ریاضی سال‌های گذشته یا المپیاد کشورهای خارجی است.

سوالات مرحله‌ی دوم المپیاد ریاضی تشریحی است، بنابراین تصحیح‌‌‌کنندگان به نحوه‌ی حل مسئله هم نمره می‌دهند. برای اینکه بتوانید جزو 40 نفر راه‌یافته به مرحله‌ی سوم المپیاد ریاضی باشید، باید از مشاورین و افراد المپیادی سال‌های قبل کمک بگیرید.

مرحله‌ی سوم المپیاد

بعد از اینکه مرحله‌ی دوم را پشت‌سر گذاشتید، وارد دوره‌های تابستانی و آزمون‌های نهایی المپیاد می‌شوید. در این مرحله هم شاخه‌های مختلفی از علم ریاضی را امتحان می‌گیرند. به علاوه اینکه سوالات خلاقیت هم اضافه می‌شوند و باید آنها را در اولویت بگذارید.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط