زمان شروع و بازگشایی مدارس ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

بازگشایی مدارس

در دو سال گذشته دانش‌آموزان ناچار بودند به دلیل شرایط کرونا، به صورت آنلاین درس بخوانند که مشکلات زیادی برای آن‌ها ایجاد کرد. اما هم اکنون با توجه به کاهش بیماری کرونا در کشور و کنترل این بیماری با انجام واکسیناسیون، شاهد بازگشایی مدارس خواهیم بود. طبق اعلام ستاد کرونا و وزارت آموزش و پرورش، برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ تمامی کلاس‌های را در تمام مقاطع تحصیلی به صورت حضوری برگزار می‌شوند. هرچند رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط کادر مدارس و دانش‌آموزان همچنان ضرورت دارد. در ادامه درباره زمان شروع مدارس توضیح داده‌ایم.

بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱

در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی‌های لازم برای ساماندهی فضا، تجهیزات، امکانات و برنامه‌ریزی برای ساماندهی و توزیع کتب درسی و ثبت نام دانش‌آموزان با توجه به مباحث آموزشی، پرورشی و سلامت آن‌ها انجام شده است.

زمان شروع مدارس ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

زمان شروع مدارس ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

با توجه به اینکه اول مهر مصادف با تعطیلی روز جمعه است، زمان بازگشایی مدارس ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در تمام مقاطع تحصیلی روز شنبه ۲ مهرماه ۱۴۰۱ است و دانش‌آموزان و معلمان از این تاریخ باید به صورت حضوری در مدارس حاضر شوند. جشن شکوفه‌ها برای نوآموزان کلاس اول نیز ۳۰ شهریورماه برگزار خواهد شد. طبق اعلام معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در سال جاری اصل بر آموزش حضوری است و در طول سال تحصیلی آموزش به صورت حضوری تداوم می‌یابد.

شرایط لازم برای بازگشایی مدارس به صورت حضوری

برای جلوگیری از شیوع مجدد کرونا، کادر مدارس، معلمان و رانندگان سرویس مدارس و دانش‌آموزان ترجیحا دوره واکسیناسیون خود را تکمیل کنند تا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، بازگشایی مدارس با کمترین احتمال شیوع بیماری انجام شود. در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ معلمان باید طبق ساعات برنامه‌ریزی شده برای تدریس به صورت حضوری در کلاس‌های خود حاضر شوند و نسبت به ساعات تدریس خود متعهد باشند. با توجه به برگزاری آنلاین تمام دروس در دو سال گذشته، برخی از دانش‌آموزان به دلایلی مانند دسترسی نداشتن به ابزارهای هوشمند یا ناآشنایی با آموزش مجازی، دچار افت تحصیلی شدند. در صورت لزوم برای این دسته از دانش‌آموزان کلاس‌های جبرانی برگزار خواهد شد تا با شرکت در کلاس‌های حضوری وضعیت درسی خود را بهبود دهند.

سوالات متداول

  1. آیا مدارس مهر ۱۴۰۱ حضوری است؟
    طبق اعلام ستاد ملی کرونا و آموزش و پرورش، تمام کلاس‌ها در مدارس برای همه مقاطع به صورت حضوری برگزار می‌شوند.
  2. تاریخ و زمان شروع مدارس سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ چگونه خواهد بود؟
    زمان بازگشایی حضوری مدارس برای دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی از ۲ مهرماه ۱۴۰۱ خواهد بود.
  3. آیا واکسیناسیون دانش‌آموزان برای حضور در مدارس اجباری است؟
    هنوز دستوری مبنی بر اجباری بودن واکسیناسیون برای دانش‌آموزان ابلاغ نشده است اما با وجود کاهش شیوع کرونا، بهتر است دانش‌آموزان قبل از بازگشایی مدارس دوز یادآور را تزریق یا روند واکسیناسبون خود را کامل کنند.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط