فهرست اقداماتی که برای آموزش فرزندان در خانه باید صورت گیرند

فهرست اقداماتی که برای آموزش فرزندان در خانه باید صورت گیرند

امسال به علت وجود بیماری کورونا، کلاس‌ها و آموزش فرزندان در خانه برگزار می‌شود؛ به همین علت خیلی مهم است که آماده کردن کودکان برای سال تحصیلی متفاوت پیش رو را جدی بگیرید تا دانش‌ آموزان افت تحصیلی نکنند و برنامه درسی خود را به درستی پیش ببرند.

ساعت‌ خواب و بیداری فرزندتان و فهرست کارهایی که باید در شروع روز آموزشی انجام دهد را از پیش تعیین کنید و به او اطلاع دهید.

سعی کنید برنامه‌ی روزانه‌ی فرزندتان در زمان آموزش از راه دور هم نظم سابق را داشته باشید؛ انجام کارهایی نظیر پوشیدن لباس مخصوص مدرسه، خوردن صبحانه، مسواک زدن، نشستن بر سر جای مخصوص خود و… مانند سابق پیش برود.

فرزندتان را تشویق کنید با کمک ابزارهایی ساده نظیر کاغذ و مدادرنگی و قیچی؛ فضایی مخصوص برای انجام تکالیف و مطالعاتش بسازد. ضمن اینکه فضای مضخصی برای ساعت‌های حضور در کلاس‌های آنلاین، از پیش تعیین شده باشد.

انتخاب رشته

اطلاعات لازم برای کلاس‌ها و آموزش فرزندان در خانه

اطلاعاتی در مورد سال تحصیلی پیش رو، نظیر نام معلم جدید را از پیش به فرزندتان بگویید.

پیش از شروع مدارس، فرزندتان را با وبسایت یا اپلیکیشنی که قرار است به واسطه‌ی آن در کلاس حضور داشته باشد آشنا کنید و نحوه‌ی استفاده از آن را به او آموزش دهید.

با همراهی فرزندتان، یک برنامه‌ی هفتگی مشخص همراه با جزئیاتی نظیر ساعت‌های مطالعه، ورزش، بازی، استراحت و… بنویسید و اجازه دهید خودش در این برنامه‌ریزی مشارکت داشته باشد.

ارتباط‌های مجازی کودکان

آموزش از راه دور دانش‌ آموزان و والدین را دچار سردرگمی کرده؛ باید زمان بگذارید تا این تغییر در زندگی شما جای خود را بگیرد و مشکلی ایجاد نشود. دانش‌آموزان بسیار بیشتر دچار این سردرگمی و بی برنامگی می‌شوند پس دست از حمایت کودکان برای سال تحصیلی متفاوت پیش رو برندارید و شرایط زندگی‌تان را با برنامه آن‌ها هماهنگ کنید تا در طول آموزش مجازی از اشتیاق کودکان به علم‌ آموزی کم نشود.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط