برگزاری جشنواره سرآشپز برتر در مدرسه سلام

جشنواره سرآشپز برتر در مدرسه سلام

مجموعه مدارس سلام به عنوان یکی از پایگاه‌های آموزش و پرورش این مرز و بوم، نه تنها خود را موظف به ارائه بهترین خدمات درسی و آموزشی می‌داند بلکه آموزش مهارت‌های متنوع به دانش‌آموزان و تمرین آن در فضایی شاد و مفرح را به عنوان یک از اهداف اصلی خود در نظر گرفته است. مهارت‌ها و توانمندی‌هایی که دانش‌آموزان را برای حضور هرچه فعال‌تر در جامعه آماده خواهد کرد. مدارس سلام با در نظر گرفتن این اهداف و برای ایجاد فضای آموزشی و مهارتی که جنبه سرگرمی هم داشته باشند، جشنواره‌هایی را برای دانش‌آموزان تدارک می‌بیند که یکی از آن‌ها مسابقه آشپزی است.

اهداف برگزاری جشنواره سرآشپز برتر

اهداف برگزاری جشنواره سرآشپز برتر

جشنواره سرآشپز برتر که در دبیرستان سلام دیباجی برگزار شد، یک رقابت آشپزی با رویکرد تربیتی و آموزشی است. طی این مسابقه دانش‌آموزان با حضور یک سرآشپز حرفه‌ای، پخت یک غذای خاص را آموزش دیدند و با نکات مهم در آشپزی ایرانی آشنا شدند. از اهداف اجرایی و خروجی این جشنواره می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • تقویت روحیه کار تیمی بین دانش‌آموزان
  • آموزش مهارت آشپزی و معرفی غذاهای خاص
  • ایجاد یک فضای مفرح و تفریح مفید برای در دانش‌آموزان
  • افزایش توانمندی‌های فردی در دانش‌آموزان
  • آماده کردن دانش‌آموزان برای حضور هرچه فعال‌تر در زندگی شخصی و جامعه
فرایند اجرایی جشنواره سرآشپز برتر

فرایند اجرایی جشنواره سرآشپز برتر

مرحله مقدماتی دومین دوره مسابقات سرآشپز برتر سلام دیباجی با حضور ۲۵ تیم و در پایه‌های دهم و یازدهم برگزار گردید. پس از آن شش تیم برتر مرحله مقدماتی، در فینال با هم به رقابت پرداختند. دانش‌آموزان در هرکلاس به دلخواه خود گروه‌های آشپزی را تشکیل دادند و در کنار هم غذای انتخاب شده توسط هیئت داوران را در فضای مناسب و در زمان مشخص طبخ کردند. پس از داوری، تیم‌های برتر به مرحله فینال راه پیدا کردند و هر گروه با پخت پیش غذا، غذای اصلی (زرشک پلو با مرغ) و یک دسر ( به دلخواه گروه) به رقابت با یکدیگر پرداختند.

پیشنهاد مطالعه: جشنواره ابن سینا

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط