بهترین دبستان های منطقه 1 تهران چه ویژگی‌هایی دارند؟

بهترین دبستان های منطقه 1 تهران چه ویژگی‌هایی دارند؟

فهرست مطالب

وقتی بچه‌ها به دنیا می‌آیند ما پدر و مادرها تصور می‌کنیم سال‌ها تا حضورشان در اجتماع و مدرسه فاصله داریم و به وقتش برای چنین روزی تصمیم می‌گیریم. ولی تا چشم برهم می‌زنیم کودک نوپایمان بزرگ شده و باید برای شروع آموزش رسمی و ورودش به مدرسه تصمیم بگیریم.

بهترین مدارس تهران

واقعیت این است که پدر و مادرها خیلی زود با اولین تصمیم مهم زندگی کودک‌شان روبه‌رو می‌شوند و با تمام وجود هم دوست دارند بهترین فضای ممکن و عالی‌ترین مدرسه را برایش انتخاب کنند.

فرقی نمی‌کند در کدام شهر زندگی می‌کنید؛ مثلا می‌خواهید با بهترین مدرسه‌ی شهرستانی که در آن زندگی می‌کنید آشنا شوید یا دنبال بهترین دبستان های منطقه 1 تهران هستید، ما در این مقاله می‌خواهیم مهم‌ترین نکته‌ها و اطلاعات درمورد انتخاب دبستان مناسب را دراختیارتان بگذاریم و در آخر هم بهتان یک پیشنهاد ویژه بدهیم. پس تا انتهای این مقاله همراهی‌مان کنید.

بهترین مدارس ابتدایی تهران

بچه‌ها در مدرسه باید چه ویژگی‌ها و مهارت‌هایی به‌دست بیاورند؟

بچه‌های شش ساله قبل از این‌که وارد مدرسه شوند روابط اجتماعی خاصی ندارند و درنهایت با دایره‌ای کوچک از اطرافیان مثل خانواده، فامیل، دوستان مهدکودک و… در ارتباط هستند.

 اما ورود به مدرسه بچه‌ها را وارد دنیای جدیدی می‌کند. دنیایی که فارغ از هرچیزی باید برای بچه‌ها جذاب و دوست‌داشتنی باشد و بتواند به رشد و شکوفایی همه‌جانبه‌شان کمک کند.

درواقع کودکان در دوران دبستان قرار است:

  • شخصیت مستقل‌شان شکل بگیرد.
  • با آداب معاشرت اجتماعی آشنا شوند.
  • مسئولیت پذیری اجتماعی پیدا کنند.
  • بتوانند در کارهای تیمی شرکت کنند و به‌کمک حضور در گروه، تجربه‌های جدید و متفاوت به‌دست بیاورند.
  • با آموزش و بازی باعث تقویت خلاقیت کودکان شوند.
  • مباحث مختلف علمی را با زبان کودکانه و ساده یاد بگیرند.
  • بتوانند با معلم و کادر مدرسه ارتباط برقرار کنند.

به‌دست آوردن تمام این مهارت‌ها، یادگیری مباحث درسی و داشتن تجربه‌های جدید به قرار گرفتن بچه‌ها در یک محیط آموزشی مناسب وابسته است. بنابراین پدر و مادرها باید باتوجه به محل زندگی‌‌شان و با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف، بهترین مدرسه‌ی منطقه را برای فرزندشان انتخاب کنند.

فرقی هم نمی‌کند می‌خواهید بهترین دبستان های منطقه 1 را شناسایی کنید یا به ‌فکر پیدا کردن یک مدرسه‌ی مناسب در شمالی‌ترین یا جنوبی‌ترین نقطه‌ی ایران هستید؛ درهر حال باید با ویژگی‌های یک دبستان خوب آشنا باشید.

یک دبستان خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

می‌خواهید با بهترین دبستان‌ های منطقه 1 آشنا شوید؟ یا شاید هم قرار است یک پیش‌دبستانی مناسب برای فرزندتان پیدا کنید. در هرکدام از این حالت‌ها بهتر است خودتان دست به‌کار شوید و فقط به توصیه‌ها یا نقدهای اطرافیان از مدرسه‌های مختلف اکتفا نکنید. خودتان پا پیش بگذارید و مدرسه‌های مختلف را در این 3 سطح بررسی کنید:

  1. فضای کلی مدرسه و کلاس‌ها
  2. کادر مدرسه از مدیریت گرفته تا معلم‌ها
  3. محیط و برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدرسه

در ادامه تمام این موارد را جدا جدا بررسی می‌کنیم و توضیحات لازم را دراختیارتان می‌گذاریم:

  1. فضای مدرسه و کلاس‌ها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟
  2. مدرسه باید در نزدیکی محل زندگی‌تان قرار داشته باشد.

اگر در منطقه 1 تهران زندگی می‌کنید دنبال پیدا کردن بهترین دبستان های منطقه 1 باشید و تا جایی که ممکن است قید مدرسه‌های دورتر از محل زندگی‌تان را بزنید. اگر فرزندتان هر روز زمان زیادی را در مسیر رفت‌وآمد به مدرسه بگذراند خیلی زود خسته و دل‌زده می‌شود.

البته بهتر است به یک نکته توجه کنید؛ ممکن است شما ساکن منطقه دو باشید ولی بعضی از مدارس منطقه 1 به محل زندگی‌تان نزدیک باشند یا درکل دسترسی خوب و راحتی به بهترین دبستان های منطقه 1 برایتان وجود داشته باشد. پس حتما هنگام انتخاب مدرسه، محل دقیقش را روی نقشه چک کنید.

 مدرسه باید فضای کافی برای بازی و آموزش بچه‌ها داشته باشد.

قرار نیست فضای مدرسه خیلی بزرگ باشد ولی حتما باید فضای کافی برای فعالیت و ورزش بچه‌ها وجود داشته باشد. کلاس‌ها هم باید متناسب با تعداد دانش‌آموزان طراحی شوند طوری که هم دانش‌آموزان و هم معلم هنگام آموزش دچار مشکل نشوند. به‌علاوه راهروهای تنگ، سقف‌های کوتاه کلاس‌ها، فضای شلوغ و… می‌توانند روی کیفیت آموزش و وقت گذرانی بچه‌ها تاثیر منفی داشته باشد.

البته هستند مدارسی که فضای ورزش و بازی خیلی بزرگی ندارند ولی با مجموعه‌های ورزشی مجهز و حرفه‌ای قرارداد دارند و دانش‌آموزان‌شان می‌توانند در طول سال تحصیلی از امکانات ورزشی و تفریحی این مجموعه‌ها استفاده کنند.

کلاس‌ها باید پنجره و نور کافی داشته باشند.

موارد بهداشتی باید در مدرسه به بهترین شکل رعایت شود. چراکه به‌طور مستقیم با سلامتی بچه‌ها در ارتباط است.

فضای مدرسه و کلاس‌ها باید متناسب با سن بچه‌ها طراحی و چیده شده باشند.

محیط کلاس‌ها، حیاط، راهروها، کتابخانه و… باید برای بچ‌ها دلنشین و جذاب باشد. کودک شما قرار است هر روز چند ساعتی را در مدرسه بگذراند و باید حتما از حضور در فضای مدرسه احساس آرامش کند.

فضای اطراف مدرسه باید آرام و به‌دور از استرس باشد.

فضاهای آلوده، کوچک، شلوغ، پر سر و صدا و… می‌توانند به‌مرور باعث ناآرامی و استرس دانش‌آموزان شوند. بنابراین بهتر است محیط اطراف مدرسه را هم از نظر میزان آلودگی صوتی و… بررسی کنید.

مدرسه و کلاس‌ها باید سیستم سرمایش و گرمایش مناسب داشته باشند.

مدیر، معلم و سایر کارکنان مدرسه ابتدایی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

مدیر مدرسه باید باتجربه باشد و برنامه‌ی مشخصی برای اداره‌ی مدرسه داشته باشد.

مدیر یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل مدرسه است. یک دبستان خوب یک مدیر منظم و با برنامه دارد و قبل از ثبت‌نام می‌تواند تمام اطلاعات و برنامه‌های سال تحصیلی جدید(تقویم سالانه) را در اختیارتان بگذارد. مدیر حرفه‌ای درعین حال می‌تواند ارتباط خوبی با بچه‌ها برقرار کند.

ناظم و بقیه‌ی کارکنان مدرسه هم باید بتوانند ارتباط درستی با دانش‌آموزان برقرار کنند.

یک مدرسه‌ی خوب باید یک مشاور باتجربه و حرفه‌ای داشته باشد.

دانش‌آموزان در هر مقطعی باید بتوانند با چالش‌های مربوط به شرایط و سن و سال‌شان آشنا شوند و از پس‌شان بربیایند. مشاور کاربلد می‌تواند در این مسیر همراه بچه‌ها و والدین‌شان باشد.

معلم‌ها باید حرفه‌ای و باتجربه باشند.

معلم در مدرسه نزدیک‌ترین ارتباط را با دانش‌آموزان دارد و باید از هر نظر فردی مناسب و قابل قبول باشد. برای اطلاع از وضعیت معلم می‌توانید از مدیریت مدرسه کمک بگیرید و درعین حال با والدین دانش‌آموزان سال‌های قبل مشورت کنید. معلم باید بتواند قبل از هر چیز ارتباط خوب و درستی با بچه‌ها برقرار کند و با روش‌های نوین آموزشی هم آشنا باشد. یک معلم خوب، دانش‌آموزان را مشتاق به علم آموزی می‌کند.

برنامه‌ها و ابزارهای آموزشی مدرسه اهمیت زیادی در یادگیری دانش‌آموزان دارند.

مدرسه باید به ابزارهای کمک‌آموزشی کافی و متنوع مجهز باشد.

کودکان مخصوصا دانش‌آموزان دبستانی نیاز دارند ازطریق لمس کردن، مشاهده، تجسم و… با مفاهیم و موضوع‌های مختلف آشنا شوند. مدرسه باید ابزارهای لازم برای آموزش کودکان را در اختیار داشته باشد. کار با ابزارها و وسایل مختلف کمک آموزشی به پرورش خلاقیت بچه‌ها هم کمک می‌کند.

مدرسه باید به تکنولوژی‌های جدید مثل کامپیوتر و … مجهز باشد.

بهترین دبستان های منطقه 1 و همین‌طور دبستان‌های سرآمد درکل کشور سعی کرده‌اند به کلاس‌های هوشمند و نیمه هوشمند مجهز شوند. وجود تکنولوژی در کلاس درس و مدرسه هم باعث آشنایی کودکان با کامپیوتر می‌شود و هم به یادگیری‌شان در زمینه‌های دیگر کمک می‌کند.

بهتر است آموزش زبان انگلیسی جزو برنامه‌ی دبستان‌ها قرار بگیرد.

این روزها همه دنبال یادگیری زبان انگلیسی به‌عنوان یک زبان بین‌المللی و کاربردی هستند. چه بهتر که این آموزش به‌طور اصولی و از دوره‌ی ابتدایی شروع شود.

اردوها و جشنواره‌های مختلف به رشد و شکوفایی کودکان کمک می‌کنند.

مدارس نمونه سعی می‌کنند چند وقت‌ یک‌بار و به مناسبت‌های مختلف فعالیت‌های مفید و سرگرم کننده‌ای برای دانش‌آموزان تدارک ببینند؛ از اردوهای تفریحی و آموزشی گرفته تا جشنواره‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، و انجام دادن کارهای هنری و… .

9 نکته برای کمک به کودکان در پوشیدن ماسک

معرفی مدارس سلام که در لیست بهترین دبستان های منطقه 1 قرار دارند

هر پدر و مادری دوست دارد کودک دبستانی‌اش وارد یک محیط مناسب، حرفه‌ای و جذاب شود و همزمان هم با روش‌های نوین، آموزش ببیند و هم از لحاظ اجتماعی، هنری، ورزشی و… رشد کند.

شما به عنوان والدین می‌توانید با راهنمایی اطرافیان و همین‌طور تحقیق درمورد بهترین دبستان های منطقه 1 و سایر مناطق، یک مدرسه‌ی همه چیز تمام پیدا کنید. مجموعه مدارس سلام با سابقه‌ی بیست ساله و مدیران و معلم‌های حرفه‌ای، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فرزندتان باشد.

دو دبستان دخترانه‌ی فرشتگان و پسرانه‌ی یاسین در منطقه 1 تهران قرار گرفته‌اند و با امکاناتی مثل فضای بزرگ، مجهز و ایمن، کلاس‌های هوشمند و نیمه هوشمند، کارگاه کامپیوتر، اتاق بهداشت، غذاخوری و… می‌توانند انتخابی دقیق و مطمئن باشند.

دبستان‌های سلام آموزش‌ها و خدمات‌شان را در 7 دپارتمان تخصصی دسته‌بندی کرده‌اند:

  1. دپارتمان تخصصی آموزش
  2. دپارتمان تخصصی زبان انگلیسی
  3. دپارتمان تخصصی کامپیوتر و فناوری‌های مدرن
  4. دپارتمان تخصصی پژوهش
  5. دپارتمان تخصصی مشاوره و مهارت‌های زندگی
  6. دپارتمان تخصصی تغذیه و جسم
  7. دپارتمان تخصصی ورزش

برنامه ریزی مجموعه‌ی مدارس سلام به شکلی است که تمام نیازها و ویژگی‌های آموزشی، روحی و جسمی دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی پاسخ داده می‌شوند و بچه‌ها باتوجه به ویژگی‌های فردی و نیازهای شخصی‌شان آموزش می‌بینند.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درمورد دبستان های سلام منطقه 1 داشته باشید می‌توانید به سایت مدرسه‌ها سر بزنید و در مراحل بعدی به‌طور حضوری به مدرسه‌ها مراجعه کنید و به‌طور کامل با فضای مدرسه و کادر آموزشی آشنا شوید.

پیش دبستان و دبستان پسرانه سلام یاسین، منطقه 1

آدرس مدرسه: خیابان کامرانیه شمالی، نرسیده به نیاوران، کوچه داریوش، خیابان ثروتی، پلاک 5

تلفن: 22286456 – 22804851 – 22803532

یش دبستان و دبستان پسرانه سلام یاسین، منطقه 1

پیش دبستان و دبستان دخترانه سلام فرشتگان یاسین، منطقه 1

آدرس مدرسه: تجریش، خیابان دزاشیب، نرسیده به سه‌راه عمار، کوچه شهید علی‌رضا افشار، پلاک 1

تلفن: 22397233

پیش دبستان و دبستان دخترانه سلام فرشتگان یاسین، منطقه 1

در آخر این که

همه‌ی پدر و مادرها دل‌شان می‌خواهد بچه‌های اجتماعی، شاد و آگاهی داشته باشند. برای شادی و آگاهی بچه‌ها تنها تلاش پدر و مادر کافی نیست و بچه‌ها بیشتر از هر چیز به حضور در یک مکان مناسب برای اجتماعی شدن، یادگیری و شادی نیاز دارند.

دبستان اولین جایی است که کودکان را برای یادگیری و شروع یک زندگی بهتر آماده می‌کند. بنابراین بیشتر والدین بیشتر از هر چیزی به  انتخاب یک مدرسه‌ی مناسب برای فرزندان‌شان اهمیت می‌دهند.

اگر شما هم می‌خواهید بهترین دبستان های منطقه 1 یا مناطق دیگر یا حتی شهرستان‌ها را بشناسید باید قبل از هر چیز با ویژگی‌های یک مدرسه‌ی خوب آشنا شوید و سپس با تحقیق شخصی و پرس‌وجو از دیگران یک فضای عالی برای فرزندتان پیدا کنید.

ما در این مقاله به ویژگی‌های دبستان خوب برای دانش‌آموزان اشاره کردیم و درنهایت دو دبستان از مجموعه دبستان‌های سلام در منطقه 1 را به‌عنوان نمونه‌های قابل قبول و پرتلاش بهتان معرفی کردیم.

شما هم می‌توانید خودتان در مورد بهترین دبستان های منطقه 1 تحقیق کنید و درنهایت گزینه‌ی مناسب با شرایط و محل زندگی‌تان را انتخاب کنید.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط