چگونه در سایت همگام آزمون دهیم | همراه با راهنمای تصویری

راهنمای تصویری آزمون دادن در سایت همگام

همگام یک سامانه آنلاین و همگانی برای دانش‌آموزها، معلم‌ها و والدین است. بسیاری از فعالیت‌های دانش‌آموزی، آزمون‌ها، ثبت‌نام در آزمون‌های المپیادی، مشاهده برنامه کلاسی و رویدادهای غیردرسی در این سامانه به صورت آنلاین انجام می‌شوند. همچنین سایت همگام ازمون مشاوره ای و آزمون مدیریت استرس دارد که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. در این مقاله راهنمای سایت همگام برای انجام آزمون‌ها و ثبت نهایی در سایت همگام را توضیح داده‌ایم.

آزمون آنلاین در سایت همگام

یکی از فعالیت‌های اصلی این سامانه، برگزاری است. این کار علاوه بر اینکه باعث صرفه‌جویی در هزینه می‌شود، استرس دانش‌آموزها را هم کم می‌کند. امتحان‌های میان‌ترم، پایان‌ترم، آزمون‌های هدایت تحصیلی، استعداد و رغبت در سامانه‌ همگام انجام می‌شوند. دانش‌آموزها در سایت همگام می‌توانند در ساعت‌ و روزهای غیر درسی هم امتحان دهند. برای استفاده از امکانات این سامانه ابتدا باید ثبت نام انجام دهید که روش انجام آن را در مطلب ثبت نام سامانه همگام توضیح داده‌ایم. معمولا آزمون های آنلاین همگام از آبان تا اسفند هر سال برگزار می‌شوند.

آزمون آنلاین در سایت همگام

انواع آزمون آنلاین در سایت همگام

سامانه همگام علاوه بر آزمون‌های کلاسی و نهایی، آزمون‌های دیگری هم دارد که از آن‌ها می‌توان به آزمون هدایت تحصیلی، آزمون رغبت تحصیلی، آزمون مدیریت استرس و آزمون‌های مشاوره‌ای اشاره کرد. یکی از کارکردهای مهم این سامانه نیز اسنتخاب رشته است که در مطلب چگونه در سایت همگام انتخاب رشته کنیم می‌توانید قوانین و روش آن را مطالعه کنید. لازم به ذکر است که برخی از مدارس آزمون‌های مربوط به پیشرفت تحصیلی و یا بعضی از آزمون‌های کلاسی خود را در سایت همگام انجام می‌دهند به همین دلیل گزینه‌ای با نام آزمون‌های آنلاین در سایت همگام وجود دارد. در واقع دانش آموزان در پایه‌های تحصیلی مختلف می‌توانند از امکانات این سایت برای شرکت در آزمون‌های مختلف و آمادگی هرچه بیشتر برای آزمون‌های حضوری استفاده کنند. در ادامه ابتدا به چد نمونه از آزمون‌های این سایت و بعد به این می‌پردازیم که چگونه ازمون همگام را بدهیم.

آزمون هدایت تحصیلی

آزمون هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان سال نهم که قصد انتخاب رشته دارند اهمیت زیادی دارد. نتایج این آزمون یکی از فاکتورهای لازم برای انتخاب رشته هستند. زمان اجرای آزمون‌های توانايی و رغبت برای هدایت تحصیلی، در پنل شخصی هر دانش‌آموز در سایت همگام مشخص می‌شود. یکی از مراحل مهم و تاثیر گذار هدایت تحصیلی پایه نهم و انتخاب رشته دانش آموزان این پایه تحصیلی شرکت در آزمون‌های هدایت تحصیلی است.

سایت همگام ازمون

آزمون های مشاوره ای همگام

آزمون های مشاوره ای همگام یکی از مراحل هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم بوده و شرکت در این آزمون‌ها برای این دانش‌آموزان الزامی است. در بخش آزمون‌های مشاوره‌ای قسمت می‌توانید آزمون رغبت و استعداد همگام را مشاهده کنید. این آزمون‌ها میزان علاقه‌مندی شما به رشته‌‌های مختلف را مشخص می‌کنند و رغبت تحصیلی را می‌سنجند. تمام آزمون‌های مشاوره‌ای همگام در بازه زمانی خاصی برگزار می‌شوند. بنابراین قبل و بعد از آن تاریخ نمی‌توانید در آزمون‌ها شرکت کنید. در ادامه آموزش شرکت در آزمون های مشاوره ای همگام را هم توضیح داده‌ایم. درباره این آزمون مطلب آزمون های مشاوره ای را هم مطالعه کنید تا از ماهیت و جزییات آن‌ها اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

آزمون سلامت روان همگام

آزمون سلام روان یا آزمون مدیریت استرس همگام یکی از انواع آزمون مشاوره‌ای است. این آزمون با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان، والدین و کادر مدرسه برای شناخت، پیشگیری و درمان آسیب‌های روحی دانش‌آموزان پایه هفتم، هشتم و نهم برگزار می‌شود. این آزمون شامل ۶ مرحله آزمون با سرفصل‌های مختلف است که حتما باید در تمامی مراحل آن شرکت کنید.

چگونه در ازمون همگام شرکت کنیم؟

  • مراحل آزمون دادن در سایت همگام به صورت زیر است:
  • وارد سایت آزمون همگام به آدرس hamgam.medu.ir شوید.
  • نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. نام کاربردی کد ملی و رمز عبور را هم باید قبلا از مدیر مدرسه دریافت کرده باشید.
  • با ورود به سامانه، گزینه‌های زیادی نشان داده می‌شود که گزینه آزمون آنلاین مربوط به شرکت در آزمون‌ها است.
آزمون آنلاین در سایت همگام
  • در بخش آزمون‌ها، عنوان درس‌ها، زمان شروع آزمون، پایان آزمون، مدت زمان آزمون و کلاس نشان داده شده‌اند. با کلیک روی سمت چپ (مدیریت)، وارد محیط آزمون می‌شوید.
  • در زمان تعیین‌شده به سوال‌ها پاسخ داده و بعد روی گزینه تحویل برگه کلیک کنید. فراموش نکنید که هر آزمون زمان مشخصی دارد. بنابراین بعد از تمام شدن زمان آزمون، برگه شما به طور خودکار تحویل داده می‌شود و دیگر نمی‌توانید سوا‌ل‌ها را ببینید یا پاسخ‌ها را مرور کنید.
  • سعی کنید قبل از تمام شدن مهلت آزمون، پاسخ‌ها را مرور کنید و اگر غلطی دیدید، آن را درست کنید، چون بعد از تایید نهایی برگه و تحویل برگه امتحانی، امکان اصلاح وجود ندارد.

چگونه آزمون همگام را نهایی کنیم؟

زمان آزمون از هنگام انتخاب گزینه شروع آزمون، محاسبه می‌شود و مدیریت زمان برای پاسخ گویی به تمام سوالات بسیار مهم است. پس ثبت موقت و بازگشت باید پیامی در قالب موفقیت مشاهده کنید، که به منزله صحت انجام آزمون است. در انتها روی گزینه تحویل برگه یا تأیید نهایی کلیک کنید. در غیر این صورت و با اتمام وقت آزمون، به صوت خودکار از سامانه خارج خواهید شد. البته پاسخ‌هایی که نوشته‌اید، به صورت خودکار ثبت خواهند شد. در آزمون آنلاین نیز پس از اتمام پاسخگویی به تمام سوالات برای تغییر وضعیت از نهایی نشده به نهایی باید بر روی آیکون ثبت نهایی کلیک کنید. در خصوص نحوه وارد کردن نمرات نیز مطالعه مطلب ثبت نمرات در سامانه همگام را توصیه می‌کنیم.

راهنمای سایت همگام

اگر ازمون همگام ندهیم چه می شود؟

در بخش قبل، آموزش شرکت در آزمون همگام را مشاهده کردید. اما شاید بعضی از دانش‌آموزها شرایط حضور در آزمون همگانی را نداشته باشند. آیا آن‌ها می‌توانند در آزمون همگام شرکت نکنند و حضوری امتحان دهند؟ پاسخ این سوال به قوانین مدرسه، دستورالعمل ستاد کرونا و شرایط مدرسه بستگی دارد. طبق آخرین اخبار وزارت آموزش و پرورش، برگزاری حضوری و مجازی امتحان‌ها به شرایط کرونا در شهرهای مختلف بستگی دارد و حضوری یا مجازی بودن امتحان‌ها را اعلام می‌کند.

سخن پایانی

سامانه همگام به منظور اجرای آنلاین فعالیت‌های کلاسی و مدرسه و هماهنگی بیشتر بین مدارس، معلم‌ها و دانش‌آموزها طراحی شده است. یکی از فعالیت‌های این سامانه برگزاری آزمون‌های نهایی، کلاسی، ماهانه و آزمون‌های مشاوره مثل آزمون هدایت تحصیلی و آزمون رغبت و استعداد دانش‌آموزها است. در این مقاله به سوالات رایج دانش‌اموزان از جمله اینکه چگونه آزمون مشاوره ای را انجام دهیم و چگونه آزمون همگام را نهایی کنیم توضیح دادیم. امیدواریم بدون نگرانی در آزمون‌های هفتگی و ماهانه‌ خود شرکت کرده و نتایج خوبی بگیرید.

سوالات متداول

  1. چگونه در ازمون های مشاوره ای سایت همگام شرکت کنیم؟
    ابتدا باید وارد سایت شوید و ثبت نام کنید. سپس می‌توانید با ورود به سامانه و بخش آزمون‌ها، آزمون مشاوره‌ای را انتخاب کنید به سوالات پاسخ دهید که مراحل آن را در این مقاله توضیح داده‌ایم.
  2. اطلاعات لازم برای ورود به سایت آزمون همگام چیست؟
    کاربران برای ورود به سامانه به نام کاربری (کد ملی) و رمز عبور همگام نیاز دارند.
  3. تاریخ برگزاری آزمون های آنلاین همگام چه زمانی است؟
    معمولا آزمون های آنلاین همگام از آبان تا اسفند هر سال برگزار می‌شوند.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط