بخش ویژه یازدهمین دوره مسابقه سلام کاپ

یازدهمین دوره سلام کاپ

مسابقات دانش آموزی سلام کاپ مدارس سلام، به دو صورت حضوری وآنلاین در روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. در این دوره شرکت‌کنندگان در لیگ‌هایی نظیر رباتیک (مسیریاب و جنگجو)، کمیکار، هوافضا (گلایدر و راکت آبی)، سازه ماکارونی‌ و بالسایی، معماری، برنامه‌نویسی، بازی‌سازی و مقالات علمی در ۱۲ زیر شاخه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. علاوه بر این بخش ویژه‌ای تحت عنوان بخش مسئله محور نیز در این دوره افزوده شده است. در ادامه درباره نحوه شرکت و جزییات اجرایی این بخش در یازدهمین دوره جشنواره سلام کاپ پرداخته‌ایم.

بخش مسئله محور در یازدهمین دوره سلام کاپ

در یازدهمین دوره مسابقات کشوری سلام کاپ، بخشی متمایز با نام سوالات مسئله‌محور به سلام کاپ افزوده شده است که در این بخش، ۳ سوال کلی مطرح می شود. دانش آموزان در ۳ بخش دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم به صورت مجزا می‌توانند در آن شرکت کنند. هدف از این بخش افزودن رویدادی تفکر و پژوهش محور به مسابقات است که باید به عنوان سنگ‌بنای هر ایده و طرحی آموزش داده شود. دانش‌آموزان می‌توانند حول محور ۴ موضوع زیر به تهیه مقاله برای این بخش بپردازند:

  • مسئله آلودگی کلان شهرها و نقش خودروها در کنترل آن‌ها
  • تاثیر بیماری کرونا بر آموزش دانش آموزی (معایب و فرصت‌های ایجاد شده)
  • زباله‌ها و پسماندها و نحوه مدیریت آن‌ها در مدارس
  • آموزش مبتنی بر پژوهش در یک مدرسه پیشگام

نحوه نگارش مقاله در بخش مسئله محور سلام کاپ

تعداد صفحات مقاله برای دانش‌آموزان دبستانی حداکثر ۲ صفحه و برای دانش‌آموزان متوسطه حداکثر ۴ صفحه است. فایل مربوط به دانلود قوانین و شرایط نگارش مقاله شامل اطلاعاتی مانند فونت و اندازه قلم برای بخش‌های مختلف مقاله، بخش‌های مختلف مقاله و ترتیب آن‌ها، قوانین نگارشی فرمول‌ها، روابط ریاضی، جداول، شکل‌ها و نمودارها نیز بر روی سایت مسابقات سلام کاپ در دسترس داوطلبان قرار دارد. لازم به ذکر است که عدم رعایت نکات نگارشی و زمان‌بندی، منجر به کسر امتیاز از شرکت‌کنندگان خواهد شد.

نحوه شرکت در بخش ویژه مسابقه سلام کاپ

نکته مهم و حائز اهمیت بخش ویژه، تفکیک شرکت‌کنندگان در مقاطع تحصیلی دبستان دوره دو، دبیرستان متوسطه اول و دبیرستان متوسطه دوم به صورت مجزا است. تیم‌ها در بخش مسئله محور ۱ تا ۴ نفره هستند و به صورت مجزا می‌توانند در مسابقه حضور پیدا کنند. قابل ذکر است شرکت در این بخش برای عموم آزاد بوده و هزینه ثبت‌نام نخواهد‌ داشت.

شرکت‌کنندگان برای ارسال مقالات خود تا تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ مسابقات فرصت دارند. پس از اتمام زمان ارسال آثار، طرح‌های اولیه داوری می‌شوند و طرح‌های برگزیده به بخش آنلاین راه پیدا خواهند کرد. در بخش آنلاین هر تیم می‌تواند طی ۱۰ دقیقه مقاله خود را ارائه دهد و داوران برای هر تیم ۵ دقیقه زمان پرسش خواهند داشت.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط