همه چیز درباره ثبت نام کتاب درسی هفتم ۱۴۰۱ ۱۴۰۲

ثبت نام کتاب درسی هفتم

با نزدیک شدن سال‌ تحصیلی جدید، بعد از انتخاب مدرسه مناسب، دانش‌آموزان و والدین به دنبال ثبت‌نام، سفارش و دریافت کتاب‌های درسی هستند. خوشبختانه از چند سال پیش ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی و در زمانی مشخص صورت می‌گیرد. زمان ثبت نام کتاب درسی برای هر مقطع و پایه تحصیلی متفاوت است و ما در این مقاله همه چیز درباره روند ثبت نام کتاب هفتم ۱۴۰۱ را شرح داده‌ایم. پایه هفتم، اولین سال ورود به متوسطه و تغییر مدرسه است. بنابراین بهتر است بعد از ثبت نام در مدرسه جدید، در موعد مقرر به سراغ ثبت نام کتاب‌های درسی بروید. اگر می‌خواهید زمانبندی، مراحل و شرایط ثبت نام کتاب درسی هفتم و قیمت آن‌ها را بدانید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

زمان ثبت نام کتاب درسی هفتم ۱۴۰۱

همان‌طور که گفتیم، زمان ثبت‌نام کتاب درسی برای هر پایه‌ای متفاوت است. دانش‌آموزان پایه هفتم، از ۵ تیر ماه تا ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۱، برای ثبت‌نام در سایت زمان دارند. در صورتی‌که در زمان تعیین شده به سایت مراجعه نکنید و از ثبت‌نام جا بمانید، باید کتاب‌ها را به صورت آزاد تهیه کنید. بعد از ثبت‌نام، کتاب‌های درسی شما، از ۱۰ تا ۳۱ شهریور ماه به مدرسه می‌رسد و شما از ۱۴ شهریور تا ۱ مهر فرصت دارید برای تحویل گرفتن کتاب‌ها به مدرسه مراجعه کنید. به‌صورت کلی، زمان‌بندی سفارش و ثبت نام کتاب درسی هفتم و توزیع آن به مدارس و دانش‌آموزان به صورت زیر است:

  • ثبت‌نام و سفارش در سامانه: ۵ تیر تا ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
  • اصلاح سفارش: ۱۲ تیر تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
  • توزیع کتاب‌های درسی از منطقه به مدرسه: ۱۰ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
  • توزیع کتاب‌های درسی از مدرسه به دانش‌آموز: ۱۴ شهریور تا ۱ مهر ۱۴۰۱
نحوه ثبت نام کتاب پایه هفتم چگونه است

نحوه ثبت نام کتاب پایه هفتم چگونه است؟

برای ثبت نام کتاب کلاس هفتم تنها کافی‌ست وارد سایت تعیین شده شوید. اطلاعات و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام، شماره سریال شناسنامه، شماره ملی و اطلاعات مدرسه است. بعد از جمع‌آوری اطلاعات مدرسه، می‌توانید از مراحل زیر برای ثبت‌نام اقدام کنید:

  • وارد سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به آدرس https://irtextbook.com است.
  • بعد از ورود به صفحه اصلی سایت، روی گزینه «ورود دانش‌آموزان» کلیک کنید.
  • در گام بعدی، نام کاربری (کد ملی) و رمز عبور (شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه) خود را وارد کنید تا وارد پورتال دانش‌آموزی شوید.
  • روی گزینه فروش و توزیع مواد آموزشی کلیک کنید.
  • اطلاعات خواسته شده مثل شهر محل تحصیل، استان محل تحصیل، کدپستی را با دقت وارد کنید.
  • گزینه ورود به سامانه فروش را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعدی اطلاعات پستی مدرسه‌ ثبت‌نامی‌تان را وارد کنید؛ این اطلاعات را باید قبلاً از مدرسه دریافت کرده باشید.
  • در گام بعدی، باید شماره تماس دانش‌آموز یا والدینش وارد سامانه شود.
  • در این قسمت، پایه‌ تحصیلی را وارد کنید.
  • بعد از انتخاب پایه، اطلاعات کتاب‌ها به نمایش درمی‌آید تا تایید کنید؛ دقت کنید که مراحل ثبت‌نام باید کاملاً درست طی شوند. 
  • هزینه کتاب‌های درسی نمایش داده می‌شود؛ گزینه پرداخت را انتخاب کنید تا وارد درگاه پرداخت شوید و هزینه‌ی کتاب‌های سال هفتم را به صورت اینترنتی پرداخت کنید.

درباره زمان ثبت نام مدارس نیز بخوانید.

قیمت کتاب‌ درسی پایه هفتم

قیمت کتاب‌ درسی پایه هفتم به چه صورت است؟

قیمت کتاب‌های درسی هر پایه، هر سال با درصد کمی افزایش، در شورای آموزش کشور تصویب می‌شوند. تنها قیمتی که باید برای کتاب‌ها پرداخت کنید، قیمت‌های مصوب است. هیچ سایت و مدرسه‌ای نباید برای ثبت نام کتاب درسی هفتم از شما مبلغ بیشتری دریافت کند. کتاب‌های درسی پایه هفتم شامل آموزش قرآن، ریاضی، فارسی، عربی، مطالعات اجتماعی، کتاب کار زبان انگلیسی، ضمیمه پیام‌های آسمان، نگارش، علوم تجربی، فرهنگ و هنر، انگلیسی هفتم، تفکر و سبک زندگی، کار و فناوری، تعلیمات و ادیان الهی و اخلاق (ویژه مدارس استعدادهای درخشان) هستند. مبلغ جدید برای ثبت نام کتاب درسی پایه هفتم ۱۴۰۲ ۱۴۰۱ اعلام شده است:

  • قیمت کتاب‌های درسی پایه هفتم ۱۴۰۰ (دختران): ۸۹۵۰۰ تومان
  • قیمت کتاب‌های درسی پایه هفتم ۱۴۰۰ (پسران): ۸۷۵۰۰ تومان

می‌توانید برای اطلاع از قیمت کتاب‌های مقاطع مختلف مطلب قیمت کتاب درسی ۱۴۰۱ را نیز مطالعه کنید.

جدول قیمت کتاب های درسی هفتم

کتاب درسیقیمت (تومان)
فارسی۲۹۰۰
نگارش۱۷۰۰
کار و فناوری۴۴۰۰
ریاضی۳۷۰۰
علوم۳۶۰۰
هدیه‌های آسمانی۲۵۰۰
مطالعات اجتماعی۵۴۰۰
فرهنگ و هنر۳۵۰۰
زبان انگلیسی۲۳۰۰
کتاب کار زبان انگلیسی۱۶۰۰
تفکر و سبک زندگی (پسران)۴۳۰۰
تفکر و سبک زندگی (دختران)۷۵۰۰
آموزش قرآن مجید۲۴۵۰
عربی۲۸۰۰
ثبت نام کتاب کلاس هفتم

چند نکته طلایی برای ثبت نام کتاب کلاس هفتم

  • در صورتی که احساس می‌کنید نمی‌توانید در زمان تعیین شده به ثبت‌نام برسید یا برای ورود دچار مشکل شدید، ثبت‌نام کتاب درسی را به مدرسه بسپارید.
  • برای ثبت نام کتاب پایه هفتم حتی ثبت‌نام انفرادی، در گام اول باید در مدرسه ثبت‌نام کنید.
  • برای ورود به سامانه به اطلاعات مدرسه نیاز دارید؛ همچنین مدیر مدرسه باید نام دانش‌آموز را وارد سامانه سناد کرده باشد تا او بتواند در سایت ثبت‌نام کند.
  • مدرسه نباید برای ثبت‌نام وجه نقد دریافت کند؛ شما باید تنها معادل پشت جلد کتاب‌ها هزینه پرداخت کنید.
  • اگر بعد از ورود نام کاربری و رمز عبور، سیستم اعلام خطا کرد، با مدرسه تماس بگیرید و از مدیر بخواهید نام‌تان را وارد سامانه کند.
  • در صورتی‌که نتوانستید وارد سایت شوید، در زمان‌های مختلفی امتحان کنید.
  • به دلیل الکترونیکی بودن فرآیند فروش و توزیع کتاب‌های درسی، کنترل ثبت سفارش کتاب درسی فقط از طریق سامانه امکان‌پذیر است؛ بنابراین درخواست ارائه نسخه چاپی (پرینت) برگ سفارش کتاب درسی از دانش‌آموز یا اولیا ممنوع است.
  • در صورت عدم موفقیت دانش‌آموز در پایه فعلی، در زمان اصلاح سفارش (۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ ) امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

سخن پایانی

ثبت نام کتاب پایه هفتم یکی از مراحل آمادگی دانش‌آموزان برای ورود به سال تحصیلی جدید است. بنابراین اگر تمام مراحل مثل ثبت‌نام در مدرسه و ثبت نام کتاب پایه هفتم به‌موقع انجام شوند، دانش‌آموزان با خیال راحت می‌توانند برای ورود به اولین سال از دوره متوسطه و فضایی جدید و هیجان‌انگیز آماده شوند. ما در این مقاله از سلام، در مورد زیروبم ثبت نام کتاب درسی هفتم ۱۴۰۱ ۱۴۰۲ صحبت کردیم؛ با طی کردن این مراحل و توجه به زمان‌بندی‌ها، می‌توانید بدون هیچ دردسر و مشکلی به سادگی کتاب‌ها را به‌موقع تحویل بگیرید. اگر در سه کلان‌شهر تهران، کرج و مشهد به دنبال بهترین مدارس متوسطه هستید پیشنهاد می‌کنیم سری به مطالب بهترین مدرسه متوسطه اول کرج، بهترین دبیرستان دوره اول مشهد و بهترین مدارس متوسطه اول تهران بزنید.

سوالات متداول

  1. ثبت نام کتاب درسی هفتم ۱۴۰۱ از چه تاریخی شروع می‌شود؟
    زمان ثبت نام و سفارش گروهی و انفرادی کتاب‌های کلاس هفتم از ۵ تیر تا ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ است.
  2. چگونه کتاب پایه هفتم را ثبت نام کنیم؟
    می‌توانید به صورت فردی از طریق سامانه http://www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com نسبت به سفارش کتاب درسی هفتم اقدام کنید یا این مرحله را از طریق مدرسه انجام دهید.
  3. در چه تاریخی می‌توانیم کتاب های کلاس هقتم را از مدرسه دریافت کنیم؟
    پس از ثبت نام کتاب پایه هفتم می‌توانید از تاریخ ۱۴ شهریور تا ۱ مهر کتاب‌های خود را از مدرسه تحویل بگیرید.
  4. قسمت کتاب درسی کلاس هفتم چقدر است؟
    مجموع قیمت کتب کلاس هفتم برای دختران ۸۹۵۰۰ تومان و برای پسران ۸۷۵۰۰ توامن اعلام شده است.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط