زمان ثبت نام مدارس ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

زمان ثبت نام مدارس

هرچند شیوع کرونا بسیار کاهش یافته است اما آموزش و پرورش برای جلوگیری از ازدحام در مدارس و حفظ سلامتی دانش‌آموزان، والدین و کادر مدارس، در طول دو سال گذشته سامانه‌های مختلفی را برای انجام فرایندهای تحصیلی راه‌اندازی کرد. ثبت نام دانش‌آموزان پایه‌های مختلف برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ نیز علاوه بر روش حضوری، از طریق سامانه الکترونیکی و به صورت آنلاین هم امکان‌پذیر است. در ادامه این مطلب زمان ثبت نام مدارس مقاطع مختلف و جزئیات مربوط به کار با سامانه ثبت نام مدارس را توضیح داده‌ایم.

زمان ثبت نام مدارس ابتدایی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

زمان ثبت نام مدارس ابتدایی از تاریخ ۱ خرداد تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ انجام می‌شود. همچنین والدین می‌توانند از همین تاریخ به صورت حضوری هم برای ثبت نام مراجعه کنند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام، قوانین سنی نوآموزان را در مطلب سن ثبت نام کلاس اول را مطالعه کنید. برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی لازم است که نوآموز مراحل سنجش سلامت را طی کرده باشد و کارت سلامت مهر شده را دریافت کند. ثبت نام مدارس کلاس اول به صورت حضوری با مراجعه به مدرسه انتخابی انجام و توسط مدیر مدرسه با مراجعه به سامانه سیدا تکمیل شود. برای انتخاب مدارس و آشنایی با سلام نیز می‌توانید به لیست شعب ابتدایی مدارس سلام مراجعه کنید.

زمان ثبت نام مدارس متوسطه دوره اول ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

دانش‌آموزان دوره اول متوسطه می‌توانند بعد از دریافت نمرات پایان‌ترم خود و قبولی، برای پایه بعدی ثبت نام کنند. زمان ثبت نام پایه‌هایم توسطه اول از انتهای خرداد تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ است و از طریق سامانه پادا انجام می‌شود. توصیه می‌کنیم لیست شعب متوسطه اول مدارس سلام را هم نگاهی بیندازید که در مناطق مختلف تهران شعب دخترانه و پسرانه دارد.

ثبت نام مدارس متوسطه دوره دوم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

ثبت نام مدارس متوسطه دوره دوم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

ثبت نام مدارس متوسطه دوره دوم از اواخر تیرماه آغاز شده است تا ۳۱ مرداد دادمه دارد. ثبت نام مقطع متوسطه دوم به صورت اینترنتی انجام می‌شود. برای اطلاع از دبیرستان‌های دوره دوم سلام در شهرها و مناطق مختلف تهران، می‌توانید به لیست شعب متوسطه دوم مدارس سلام مراجعه کنید. پیش ثبت نام مدارس شاهد ویژه پایه دهم تا زمان صدور هدایت تحصیلی به تعویق افتاده است و زمان آن متعاقبا اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: آیا ثبت نام پیش دبستانی اجباری است؟

سایت ثبت نام مدارس ۱۴۰۱

طبق اعلام آموزش و پرورش والدین و دانش‌آموزان باید برای ثبت‌نام غیر حضوری از طریق سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir اقدام کنند. اما اگر ثبت نام میان پایه در مدرسه فعلی خود را دارید و اطلاعات ثبت نامی شما تغییری نکرده است، نیازی به ثبت نام مجدد در این سامانه را ندارید. پس از ثبت نام اطلاعات دانش‌آموزان در سامانه‌های سناد ابتدایی و سناد متوسطه ثبت و ذخیره می‌شود. انجام به موقع ثبت نام باعث می‌شود قبل از تکمیل ظرفیت مدارس انتخابی، بتوانید در مدرسه مورد نظرتان ثبت نام انجام دهید. برای اطلاع از هزینه کتاب‌های هر پایه نیز می‌توانید مطلب قیمت کتاب درسی ۱۴۰۱ را مطالعه کنید.

سایت ثبت نام مدارس ۱۴۰۱

روش ثبت نام مدارس

  • مطالعه شرایط ثبت نام مدارس توسط دانش آموز و والدین
  • انتخاب مدارس مورد نظر (حداکثر ۵ مدرسه)
  • ورود به سامانه جامع ثبت نام الکترونیکی مدارس به نشانی pada.medu.ir
  • انتخاب گزینه پیش ثبت نام
  • وارد کردن ملیت
  • وارد کردن اطلاعات خواسته شده (کد ملی دانش‌آموز و والدین، شماره موبایل پدر دانش‌آموز و کد امنیتی)
  • تکمیل اطلاعات ثبت نامی و بارگذاری مدارک
  • کلیک روی گزینه ثبت نهایی

شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی

سوالات متداول

  1. سامانه و آدرس سایت ثبت نام مدارس ۱۴۰۱ چیست؟
    ثبت نام غیر حضوری برای سال ۱۴۰۱ از طریق سامانه پادا به آدرس اینترنتی pada.medu.ir انجام می‌شود.
  2. ثبت نام کلاس اول ابتدایی به چه صورت است؟
    ثبت نام نهایی کلاس اول ابتدایی را باید به صورت حضوری انجام دهید.
  3. زمان ثبت نام مدارس چه تاریخی است؟
    ثبت نام مدارس در پایه‌های مختلف از تاریخ ۱ خرداد تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ انجام می‌شود.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط