دوره تربیت معلم پیش دبستان و اول دبستان

دوره تربیت معلم

فرآیند بهسازی نیروی انسانی یکی از مولفه‌های مهم در افزایش بهره‌وری آموزش و پرورش خصوصا در سال‌های اولیه حضور نوآموزان در مدرسه است. معلمان به عنوان کارگردان اصلی صحنه تعلیم و تربیت، به منظور توسعه حرفه‌ای، تطبیق با تغییرات آموزشی، یادگیری مهارت‌های مدیریت کلاس و توانمندی هرچه بیشتر در مباحث تربیتی، نیازمند حضور در دوره‌های تخصصی هستند. ما در مجموعه مدارس سلام برای کسب هرچه بیشتر دستاوردهای تربیتی و آموزشی، ارتقا و تقویت صلاحیت‌های علمی کادر آموزشی را سرلوحه مسیر خود قرار داده‌ایم. بر این اساس برآن شدیم تا با همکاری دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران، دوره آموزشی ۲۰ ساعته تربیت معلم را برای پایه‌های اول دبستان و پیش‌دبستانی برگزار نماییم.

اهمیت دوره تربیت معلم مدارس سلام

معلمان پیش‌دبستان و دبستان یا علاقه‌مندان به کار در این پایه‌ها، با شرکت در کلاس‌های تربیت معلم مدارس سلام تجربه‌ای ویژه در یک دوره فشرده ۲۰ ساعته خواهند داشت. طی ۴ روز کلاس این دوره با حضور اساتید مجرب و توانمند ارتباط موثر با نوآموزان پیش‌دبستانی و دبستانی را فرا می‌گیرند و ضمن آشنایی با نیروهای متخصص در این حوزه، قادر به ارتقای رزومه حرفه‌ای خود خواهند بود.

سرفصل های دوره تربیت معلم

معلمان در دوره ابتدایی باید بتوانند روش تدریس متفاوت و مطابق هر درس را برای دانش‌آموزان پیش ببرند و طرح درس را با توجه به محتوای هر کتاب برنامه‌ریزی کنند. در دوره تربیت معلم علاوه بر آموزش روش‌های تربیتی و روانشناسی کودک، انواع مشکلات روانی و آموزشی کودکان نیز تدریس می‌شود. همچنین روش‌های تدریس و آموزش نوشتن طرح درس برای برخی دروس  به صورت اختصاصی آموزش داده خواهد شد. در کنار این موضوعات، روش‌های مختلف جهت ایجاد پیشرفت تحصیلی برای دانش‌آموزان برای معلمان شفاف‌سازی می گردد. در این دوره مطالب نظری و کاربردی با هم ارائه می‌شوند تا معلمان علاوه بر شناخت بهتر از حرفه خود، بتوانند برنامه‌های آموزشی  مطلوب را طراحی و ارائه دهند. به طور کلی در دوره تربیت معلم، شرکت‌کنندگان سرفصل‌های زیر را آموزش می‌بینند:

سرفصل
اختلالات هیجانی رفتاری
ریاضی
علوم
آشنایی با انواع ناتوانی‌های یادگیری
روانشناسی رشد
مدیریت کلاس
دوره تربیت معلم ابتدایی

زمان و محل برگزاری دوره تربیت معلم

کلاس‌های دوره تربیت معلم از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ و ۴۰ دقیقه بعد از ظهر و در روزهای ۱۵، ۱۶، ۲۲ و ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۱ در محل دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار می‌شوند.

هزینه و روش ثبت نام دوره تربیت معلم مدارس سلام

ارزش اصلی این دوره سه میلیون تومان است که برای همیاری با معلمان گرانقدر، سهم بیشتر آن توسط مجموعه مدارس سلام پرداخت می‌شود و علاقه‌مندان تنها با پرداخت ۵۰۰ هزار تومان می‌توانند از فرصت دانش‌افزایی بهره‌مند شوند. برای شرکت در این دوره می‌توانید از طریق لینک ثبت نام دوره تربیت معلم اقدام کنید یا برای کسب اطلاعات بیشتر با دفتر مرکزی مجموعه مدارس سلام به شماره 71059 تماس بگیرید. گواهینامه پایان دوره از طرف مجموعه مدارس سلام و دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران به شرکت‌کنندگان محترم اعطا می‌شود.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط