پادکست مجموعه مدارس سلام به نام “های چنل” آغاز به کار کرد

پادکست مجموعه مدارس سلام به نام "های چنل"

چند وقتی است که مجموعه مدارس سلام در راستای عمل به رسالت اجتماعی خود، تصمیم گرفته تا پادکستی را تحت عنوان پادکست “های چنل” تولید کرده و در اختیار عموم قرار دهد. تمرکز این پادکست بر روی مخاطبان مدرسه یعنی دانش‌آموزان و والدین است و سعی خواهد کرد تا به موضوعاتی بپردازد تا هم برای دانش‌آموزان الهام‌بخش باشد و هم والدین بتوانند از نکات آن جهت ارتقای کیفی زندگی خود و فرزندانشان بهره ببرند.

در اولین قدم، “های چنل” اقدام به تولید پادکست‌هایی با موضوع شرح حال افرادی می‌کند که دانستن داستان زندگی آنان مفید و الهام بخش می‌باشد. جالب است بدانید که روایت‌های فصل اول “های‌چنل” از زبان افرادی نقل می‌شود که این شخصیت‌ها را به عنوان یک الگو در زندگی خود برگزیده‌اند تا حس طبیعی‌ای به مخاطبان منتقل شود. متن تمام قسمت‌ها یا اپیزودهای پادکست نیز پس از تحقیق و بررسی از منابع معتبر نوشته می‌شوند تا اطلاعاتی صحیح و صادقانه در اختیار افراد قرار گیرد. این افراد از میان حوزه‌‎های مختلف علمی، کسب و کار، ورزشی، سیاسی، تاریخی، ملی، هنری و ادبی انتخاب می‌شوند. در فصل‌های آینده علاوه بر شرح حال، به موضوعات دیگری نیز پرداخته خواهد شد.

پادکست مجموعه مدارس سلام به نام "های چنل" آغاز به کار کرد

در حال حاضر، قسمت‎‌های این پادکست هر هفته یکبار، در روز سه‌شنبه‌ نشر داده می‌شود. برای گوش دادن به پادکست “های چنل” شما می‌توانید کانال آن را به آدرس HiChannelPodcast در اپلیکیشن‌های پادکست کست باکس، شنوتو، اپل پادکستس و گوگل پادکستس دنبال کنید و یا آن را در تلگرام بشنوید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاع از مطالب تکمیلی هر اپیزود صفحه اینستاگرام و کانال‌ تلگرام “های چنل” را دنبال کنید.

لینک پادگیرها و صفحات مجازی:

  • کست باکس،  (Castbox) یک شرکت پادکست مستقر در هنگ کنگ است. این شرکت علاوه بر میزبانی پادکست‌های متنوع، خودش نیز به تولید پادکست مشغول است. کست‌باکس یکی از نرم‌افزارهای پرطرفدار میزبان پادکست‌های فارسی در ایران است.
  • شنوتو یک بستر نرم افزاری برای انتشار، پخش، به اشتراک گذاری، دانلود و خرید فایلهای صوتی (پادکست) و کتابهای صوتی در محیط وب و موبایل می باشد. شنوتو به شما امکان می دهد که مجموعه گسترده ای از کتاب های صوتی و پادکست ها را در اختیار داشته باشید. از این پادکست ها می‌توان به صورت رایگان و یا با پرداخت هزینه ای اندک بهرمند شد.
  • اپل پادکستس در سیستم‌عامل iOS و بر روی آیفون و آیپد به‌صورت پیش‌فرض قرار دارد که با استفاده از آن می‌توانید به تعداد بسیار زیادی پادکست ایرانی و خارجی خوب و قوی دسترسی داشته‌باشید. استفاده از این نرم‌افزار ساده بوده و با کمی گشتن درون آن به آسانی می‌توانید با روش کار آن به خوبی آشنا شوید.
  • گوگل پادکستس یک پخش کننده پادکست است که از طرف گوگل برای کاربران اندروید عرضه شده است. با استفاده از این برنامه کاربران اندروید می‌توانند پادکست‌های مختلف را جستجو کرده و گوش کنند. شما می‌توانید پادکست مورد علاقه خود را به طور رایگان دانلود کرده یا با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر پادکست خاصی را دنبال می‌کنید می‌توانید به محض آمدن قسمت جدید مطلع شده و آن را دانلود نمایید. ضمناً بعد از دانلود هر اپیزود به شکل آفلاین هم قادر به گوش دادن پادکست خواهید بود. 

صرفه جویی در زمان باگوش دادن به پادکست

هیچکدام از ما هیچوقت همه ابعاد زندگی را ندیدیم، همه راه ها را تجربه نکردیم و همه مسیرها را لمس نکردیم و حال که هزار راه نرفته و هزار کار نکرده داریم باید برای این راه‌ها و مسیرها با دیدن و شنیدن، برنامه ریزی و تلاش کنیم؛ تا در بهترین حالت راهی که دوست داریم را پیدا کنیم و در بدترین حالت راهی که راه ما نیست را پیدا کنیم و دور آن را خط بکشیم.

ولی از آنجایی که گفته شد همین مشغله‌ها و مسائلی که در زندگی تجربه می‌کنیم، به ما اجازه نمیدهد تا شخصا این اطلاعات را بدست بیاریم.

ما یک پیشنهاد فوق العاده داریم، پادکست گوش کنیم. با گوش دادن به پادکست هم سرگرم می‌شویم و هم اطلاعات و تجربیات ارزشمندی که دیگران کسب کردن را یاد می‌گیریم.

های چنل چیست؟

هاى چنل، کانال پادکست مجموعه مدارس سلام است و پادکست‌هاى مختلفى براى دانش آموزان، اولیا و مربیان ضبط و تهیه می‌شود. البته این پادکست مخصوص دانش آموزان، اولیا و مربیان مدارس سلام نیست و همه می‌توانند از آن استفاده کنند. ما قرار است در این کانال، پادکست‌هاى متنوعى با موضوعات داستانى، علمى و آموزشى داشته باشیم. در حال حاضر اولین برنامه‌ای که مشغول آماده کردن آن هستیم، با عنوان شرح حال است. ما در اپیزودهای شرح حال پادکست‌ هاى چنل، داستان زندگی آن دسته از آدم‌هایى که قصه شنیدنی و آموزنده‌ای دارند را با هم مرور میکنیم و سعی می‌کنیم شرح حال و خلاصه‌اى از زندگی‌نامه آن‌ها را برایتان بگوییم! در اپیزودهای های چنل با ما همراه باشید.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط