آغار برنامه پایگاه تابستانی سلام

پایگاه تابستانی مدارس سلام

پایگاه تابستانه مجموعه مدارس سلام ۱۴۰۱ با شعار فوت و فن و تجربه آغاز به کار می‌کند. مدارس سلام هر ساله در فصل تابستان در راستای استمرار فرآیندهای تربیتی اقدام به تشکیل این پایگاه‌های تابستانی برای دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌کند. این برنامه برای استفاده بهینه دانش‌آموزان از تعطیلات تابستان است تا فعالیت ذهنی آن‌ها در این دوره قطع نشده و به نوعی به شروع سال تحصیلی بعد متصل شود. پایگاه تابسته مدارس سلام شامل عضویت در واحدهای ستادی مدرسه مانند کتابخانه، انجمن‌های مختلف، فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی و برگزاری اردوهای تفریحی است و تدریس برخی دروس نیز از مدارس تابستانی آغاز می‌شود.

پایگاه تابستانی چیست؟

پایگاه تابستانی، یکی از برنامه‌‌های مدارس سلام است که از همان شروع تاسیس مدرسه سلام تاکنون، یکی از همراهان همیشگی و پای ثابت برنامه آموزشی مدرسه بوده است. این پایگاه برنامه‌ای است که برای دانش‌آموزان و مدرسه طراحی شده‌ است تا با استفاده بهینه از تعطیلات تابستان، سال تحصیلی بهتری دارند و به ‌نوعی حکم آمادگی برای شروع سال تحصیلی را دارد. برنامه تابستانی، شامل عضوگیری برای واحدهای ستادی مدرسه مثل کتابخانه، انجمن‌ها، پژوهش، فرهنگی است. با این حال، این برنامه‌ به همین موارد محدود نیست؛ حتی تدریس بعضی از درس‌های رسمی هم از تابستان شروع می‌شود. بنابراین پایگاه تابستانی اهمیت زیادی در کیفیت تحصیلی دانش‌آموز و فرآیند آموزشی مدارس سلام دارد.

۱- پایگاه تابستانی سلام

اهداف پایگاه تابستانی سلام

اوقات فراغت بستر مناسبی برای بروز و تقویت خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان است. از آنجایی‌که در دوران تعطیلات بلندمدت تابستان، ذهن به فعالیت موظفی مشغول نیست، لذا می‌تواند فارغ از قالب‌های از پیش طراحی شده، به مسائل مورد علاقه خود بپردازد. مدارس تابستانی یا پایگاه تابستانی سلام با اهداف و برنامه‌های زیر فعالیت خود را ادامه می‌دهد:

  • کاهش تأثیرات مخرب طولانی بودن تعطیلات تابستانی و دوری از درس و مدرسه
  • کشف و رشد استعداد و علایق دانش‌آموزان
  • ·         کاهش فشار درسی در طول سال تحصیلی
  • تقویت روحیه و انرژی بخشیدن به دانش‌آموزان
  • ارتقای مهارت‌های اجتماعی با برگزاری اردوهای تفریحی
  • کاهش تنبلی و بی‌تحرکی در دانش‌آموزان
  • ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان برای تعامل با یکدیگر و ادامه مسیر درسی طی سال
۲- پایگاه تابستانه سلام

برنامه پایگاه تابستانی مجموعه مدارس سلام در سال ۱۴۰۱

پایگاه تابستانه مجموعه مدارس سلام در سال ۱۴۰۱ شعار فوت و فن و تجربه را برای خود برگزیده است. فوت و فن و تجربه آنچه که پایگاه تابستانی مجموعه مدارس سالم برای دانش‌آموزان به ارمغان می‌آورد؛ یادگیری دروس، یادگیری مهارت‌ در رشته‌های مختلف، تفریحات آموزنده، تعامل با دوستان جدید و ارتباط موثر با معلمان طی اردوهای تفریحی و برنامه‌های متنوع. رویداد تابستانی سلام در رسانه‌های دیجیتال مجموعه، با هدف اطلاع‌رسانی پایگاه تابستانی و فرهنگ‌سازی در مورد این پایگاه و نشان دادن یکی از نقاط قوت مجموعه مدارس سلام در نیمه تیرماه اجرا می‌شود.

ما در پایگاه تابستانی مدارس سلام تلاش می‌کنیم دانش‌آموزان متناسب با ظرفیت و اهداف خود بتوانند در ابعاد مختلف درسی، مهارتی و فرهنگی رشد کنند و با فراهم کردن فضایی انگیزه‌بخش و شاد می‌کوشیم فصل تابستان، بیشترین بازدهی را برای دانش‌آموزان گروه‌های مختلف سنی در مقاطع مختلف داشته باشد.

مدت زمان پایگاه تابستانی برای مقاطع مختلف

مدت زمان پایگاه تابستانی برای مقاطع مختلف متناسب با میزان برنامه‌های در نظر گرفته شده، طبق لیست زیر است:

  • مقطع دبستان: ۶ هفته
  • مقطع متوسطه اول: ۷ هفته
  • پایه‌های دهم و یازدهم متوسطه دوم: ۸ هفته
  • پایه دوازدهم: ۹ هفته

مدت زمان پایگاه تابستانی برای پایه دوازدهم با توجه به کنکوری بودن دانش‌آموزان، طولانی‌تر و شامل برنامه‌های مجزا از جمله اردوی مطالعاتی است.

سوالات متداول

  1. مدرسه تابستانی چیست؟
    پایگاهی برای تفریح و پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان به روشی هدفمند است به نوعی که به تقویت مهارت‌ها و برنامه‌های درسی آن‌ها کمک کند.
  2. پایگاه تابستانی سلام ۱۴۰۱ از چه تاریخی آغاز می‌شود؟
    پایگاه تابستانه سلام در سال جاری از نیمه تیرماه شروع به فعالیت می‌کند.
  3. اهداف پایگاه تابستانه سلام چیست؟
    پایگاه تابستانی سلام با اهداف مختلفی از جمله کاهش تأثیرات مخرب طولانی بودن تعطیلات تابستانی و دوری از درس و مدرسه، کشف و رشد استعداد و علایق دانش‌آموزان، کاهش فشار درسی در طول سال تحصیلی، تقویت روحیه و انرژی بخشیدن به دانش‌آموزان،‌ ارتقای مهارت‌های اجتماعی، کاهش تنبلی و بی تحرکی در دانش‌آموزان، ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان برای تعامل با یکدیگر و ادامه مسیر درسی در مدرسه اجرا می‌شود.
  4. مدت زمان پایگاه تابستانی برای مقاطع مختلف چقدر است؟
    برای مقطع دبستان ۶ هفته، مقطع متوسطه اول ۷ هفته، پایه دهم و یازدهم ۸ هفته و پایه دوازدهم ۹ هفته پایگاه تابستانه طول می‌کشد.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط