تمام رموز موفقیت در آزمون ورودی مدارس سلام که باید بدانید

آزمون ورودی متوسطه اول سلام و آزمون ورودی متوسطه دوم

هاگوارتز را می‌شناسید؟ هاگوارتز همان مدرسه‌ی علوم و فنون جادوگری‌ای بود که هری‌پاتر و دوستانش برای تحصیل به آن‌جا رفتند و بعد درگیر کلی ماجرا شدند.

به نظرتان اگر آن نامه‌ی دعوت به مدرسه به دست هری نمی‌رسید، چه می‌شد؟ احتمالا او هیچ‌وقت جادوگر نمی‌شد و ما هم داستان‌های یک جادوگر دیگر را می‌خواندیم.

البته که ما این‌جا نمی‌خواهیم یکی از آن دعوت‌نامه‌های سفید با امضای دامبلدور را جلوی رویتان بگذاریم. بلکه می‌خواهیم از رمز و راز موفقیت در آزمون ورودی مدارس سلام بگوییم، که صرف‌نظر ازآن بخش فانتزی ماجرا، دست کمی از هاگوارتز ندارد.

پس اگر شاگرد سال هفتم هستید یا می‌خواهید تازه ‌وارد دوره‌ متوسطه دوم بشوید، با ما باشید چون قرار است از تمام فوت‌وفن‌های آزمون ورودی متوسطه اول سلام و آزمون ورودی متوسطه دوم سلام بگوییم.

برای دریافت نمونه سوالات امتحانی روی لینک کلیک کنید

با شرایط ثبت‌نام در مدارس سلام آشنا شوید؛ در مسیر موفقیت

ثبت‌نام در مدارس سلام به شکل دومرحله‌ای است؛ دانش‌آموزان ابتدا وارد سامانه‌ی‌ ثبت‌نام مدارس سلام می‌شوند و فرم مجازی را پر می‌کنند. اما چطور؟

  1. اول از همه سامانه‌ی مدارس سلام را باز می‌‌کنید و از نوار بالای صفحه وارد بخش ثبت‌نام می‌شوید.
  2. مقطع تحصیلی و جنسیت دانش‌آموز را مشخص می‌کنید و در مرحله‌ی بعد فرم اطلاعات فردی مثل مدارس پیشین، نمره‌ی دروس منتخب و شعبه‌ی مدرسه‌ی سلامی که دوست دارید در آن تحصیل کنید و … را مشخص می‌کنید. اگر دانش‌آموز متوسطه دوم هستید حواستان باشد که در این بخش رشته‌ی تحصیلی‌تان را هم انتخاب کنید.

تا یادمان نرفته این نکته را هم اضافه کنیم که در این بخش باید معدل مقطع قبلی تحصیلی‌تان را هم ثبت کنید؛ اگر معدل‌تان به شکل توصیفی ثبت شده و از نمره در کارنامه‌تان خبری نیست، کافی است عبارت توصیفی را در کادر مورد نظر بنویسید.

  • بعد از تایید اطلاعات، دیگر باید منتظر باشید تا مسئولان مدارس سلام با شما تماس بگیرند. و از شما برای  شرکت در همایش معرفی و آشنایی بیشتر با مدارس سلام دعوت کنند.
  • همایش که تمام می‌شود با کلی اطلاعات مفید به خانه بازمی‌گردید؛ حالا وقتش است که خودتان را برای شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های آمادگی آزمون مدارس سلام که به شکل رایگان برگزار می‌شوند، آماده کنید.
  • در طول برگزاری دوره‌ها باید در یکی دو مصاحبه هم شرکت کنید تا مسئولان مدارس با روحیه‌تان بیشتر آشنا بشوند.
  • درنهایت هم روز آزمون فرا می‌رسد و دیگر وقتش است که در آزمون ورودی مدارس سلام شرکت کنید. سوالات معمولا از دروس سال‌های پیش طرح می‌شوند و می‌توانید با کمک تکنیک‌هایی که در دوره‌های آمادگی آزمون یادگرفتید؛ از پس سوالات بربیایید.
  • اگر نمراتتان در درس‌هایی مثل علوم و ریاضی خوب باشد و بتوانید حداقل پنجاه درصد امتیازات آزمون ورودی را به دست بیاورید، و از همه مهم‌تر معدلتان هم‌ردیف یا بالاتر از میانگین معدل شرکت‌کنندگان آزمون باشد. و در مصاحبه‌ها هم خودی نشان داده ‌باشید؛ می‌توانید بعد از پرداخت شهریه با خیال راحت در مدارس سلام مشغول به تحصیل شوید.
تمام رموز موفقیت در آزمون ورودی مدارس سلام که باید بدانید

برای ثبت نام در مدارس سلام به این نکات دقت کنید

  • تاریخ ثبت‌نام در آزمون وروری دوره متوسطه اول سلام و آزمون ورودی دوره متوسطه دوم سلام را با دقت بررسی کرده و سعی کنید در همان روزهای‌ اول مراحل ثبت‌نام را تکمیل کنید تا در شلوغی روزهای آخر ثبت‌نام پشت بار ترافیکی سایت نمانید.(البته این مشکل به ندرت پیش می‌آید.)
  • برای آمادگی بیشتر خوب است که به نمونه سوالات آزمون‌ ورودی متوسطه اول سلام یا آزمون ورودی متوسطه دوم سلام سال‌های پیش سری بزنید و نکات مهم آن‌ها را یادداشت کنید. منابع اصلی برای طرح سوالات آزمون، کتاب‌های درسی هستند با این وجود شاید بهتر باشد که راجع به منابع دیگر آزمون و یا کتاب‌های کمک درسی از مشاورانی که در دوره‌های آمادگی آزمون کنارتان هستند، سوال بپرسید.
  • از آن‌جایی که رفت و آمد در شهرهای بزرگ همیشه با غول ترسناکی به نام ترافیک شهری گره‌خورده است؛ خوب است که برای ثبت‌نام نزدیک‌ترین مدرسه‌ی سلام به محل سکونتتان را انتخاب کنید. چون تمام مدارس سلام کیفیت آموزشی بالا و یکسانی دارند.
  • اگر هنگام ثبت‌نام در سایت با پیغام خطا مواجه شدید یا کد تائید برایتان ارسال نشد؛ می‌توانید با مشاوران مدارس سلام تماس بگیرید تا در ادامه‌ی مراحل ثبت‌نام کمکتان کنند.
  • کارت ورود به آزمون مدارس سلام را باید از سامانه و بعد از وارد کردن کد ملی دریافت کنید. بهتر است یکی دو روز قبل از آزمون کارت را چاپ کنید تا شب آزمون دیگر خیالتان راحت باشد.
سامانه‌ی مدارس سلام

چگونه در آزمون‌های مدارس سلام موفق شویم؟

با برنامه درس بخوانید

با کمک مشاوران تحصیلی نقاط ضعف و  قوتتان را بشناسید و بعد برای موفقیت درآزمون طبق برنامه‌ریزی درس بخوانید؛ حواستان به درس‌ها پردردسر باشد(همان‌هایی که پاسخ به سوالاتشان برایتان شبیه به فتح اورست است!) و زمان بیشتری برایشان کنار بگذارید. به تدریج می‌بینید که ارتفاع اورست درسی‌تان دارد کوتاه‌تر می‌شود و روز آزمون دیگر شبیه به یک تپه‌ی کوچک و در دسترس است.

اضطراب نداشته‌باشید

یادتان باشد که آزمون ورودی متوسط اول سلام و یا متوسطه دوم سلام آزمون‌هایی هستند که قرار است شما را رشد بدهند. موفق نشدن در هر یک از آن‌ها به معنای پایان دنیا نیست. پس بدون اضطراب و تنش درس‌‌ها را بخوانید و روز آزمون هم به سوالات به چشم سوالات معمولی و بی‌آزار همیشگی نگاه کنید تا موفق شوید.

آزمون بدهید

البته که باید در آزمون اصلی مدارس سلام شرکت کنید؛ اما قبل از آن خوب است که شرایط آزمون را برای خودتان شبیه‌سازی کنید و با یکی دو آزمون آزمایشی از ذهنتان پذیرایی کنید. به این ترتیب هم نقطه‌ضعف‌هایتان را پیدا می‌کنید هم اگر خوب درس خوانده‌باشید متوجه می‌شوید آزمون ورودی متوسطه اول و دوم سلام آزمون‌های چندان ترسناکی نیستند و می‌توانید از پسشان بربیایید.

استراحت کنید

قرار نیست در طول آزمون ضعف کنید و یا از شدت کم‌خوابی سوال‌ها را نتوانید درست بخوانید؛ پیشنهاد ما این است که در کنار درس خواندن صحیح، حواستان حسابی به تغذیه‌تان هم باشد. ویتامین‌ها و پروتیین‌ها را به‌صف کنید و از ورزش به‌موقع هم غافل نشوید. در کنار تمام این ماجراها خواب منظمی هم داشته باشید تا روز آزمون شاداب و سرحال به سوالات پاسخ بدهید.

از رمز و راز موفقیت در آزمون ورودی مدارس سلام

در آخر این‌که

قطار آموزش هم مثل همان قطار قرمز رنگ هاگوارتز دائم در حال حرکت است و لحظه‌ای نمی‌ایستد. این وسط انتخاب‌ها و تلاش‌های ماست که تعیین می‌کند یک قطار خوب و درجه‌یک را سوار شویم، یا با یک قطار خسته و آرام دیرتر از همه به مقصد برسیم.

مدارس سلام با بیش از بیست سال سابقه و امکانات آموزشی متناسب یکی از همان قطارهای تندرویی است که می‌توانید برای رسیدن به آرزوهایتان رویش حساب کنید. نمونه‌ای از افتخار آفرینی‌های مجموعه مدارس سلام را می‌تواند در مقالات سایت بخوانید. مانند: رتبه‌های کنکور سال 99 و پذیرفته شدگان المپیاد 99 و …

در این مقاله سعی کردیم تا با بیان نکات مختلف و بررسی شرایط آزمون مدارس سلام و ارائه‌ی راهکارهای کوتاه برای موفقیت در آزمون ورودی متوسطه اول سلام و آزمون ورودی متوسط دوم سلام یکی دو بلیت خوب برای همراه شدن با سلام به دستتان بدهیم تا بتوانید با خیال راحت از مسیر موفقیت لذت ببرید.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط