یک روز با دبستان مدارس سلام

آشنایی با دبستان مدارس سلام

روز نو؛ سلام!

بشین، پاشو، بخند!
ما در دبستان مدارس سلام روز خود را با ورزشی شاد و دوست داشتنی آغاز می‌کنیم تا برای ادامه‌ی روز، به اندازه‌ی کافی انرژی داشته باشیم. شما که از اهمیت ورزش باخبر هستید؟

چقدر وقت داریم؟ 8 ساعت

در یک روز عادی، ما 8 ساعت در کلاس‌های دبستان مدارس سلام حاضر هستیم و بیشتر درس‌ها و موضوع‌های جدیدی که یاد می‌گیریم، از راه مشاهده و کسب تجربه است.

این مقاله را نیز مطالعه کنید: آشنایی با پیش‌دبستان‌ها و دبستان‌های سلام

در مورد دبستان مدارس سلام

سلامتی از همه چیز مهم تره

زمان‌هایی که در مدرسه حضور داریم به ما در مورد رعایت بهداشت و اهمیت سلامتی، آموزش‌های زیادی داده می‌شود. نکته مهم این است که در مدرسه‌ی ما، سلامتی فقط مخصوص جسم نیست و به سلامت روانمان نیز اهمیت بالایی داده می‌شود. ما یاد می‌گیریم نظافت شخصی را رعایت کنیم، در مقابل خطرات مراقب خودمان باشیم، با وسایل شخصی‌مان آشنا می‌شویم و آن‌ها را همیشه با خود به مدرسه می‌بریم، نکات بهداشتی لازم در زمان استفاده از سرویس بهداشتی را یاد می‌گیریم، خوراکی‌های مفید و غیرمفید رااز هم تشخیص می‌دهیم، یاد می‌گیریم لباس‌های متناسب با آب و هوا بپوشیم، بیماری‌های واگیردار را می‌شناسیم و ….

شادترین کلاس دنیا

درست است که این روزها به خاطر حفظ سالمتی‌مان باید در خانه بمانیم و از راه دور آموزش ببینیم، اماقرار نیست که در خانه ماندن به معنی ناراحتی و غصه خوردن باشد! خوشبختانه معلم‌های ما به خاطراین‌که ما کمتر احساس دلتنگی کنیم برایمان کلاس‌هایی شاد و موزیکال طراحی کرده‌اند و در زمان بندی این‌کلاس‌ها، به فکر تغییرات ساعت خواب ما هم بوده‌اند؛ هرچند که باز هم دلتنگ مدرسه و دوستانمان هستیم و امیدواریم بتوانیم به زودی با خیالی راحت به مدرسه برویم.

این مقاله را نیز مطالعه کنید: بازی‌هایی برای تقویت خلاقیت کودکان

بخش‌های دبستان مدارس سلام

اگه مدرسه هم نیای، بازم اول سلامتی

در این روزها که باید در خانه بمانیم و از راه دور آموزش ببینیم، باز هم در مورد اهمیت سلامتی و بهداشت، درس‌های مختلفی به ما داده می شود. برای مثال به ما گفته می‌شود که برای کار با کامپیوتر باید طوری بنشینیم که کف پاها و کمرمان حالتی صاف داشته باشد، به پشتی صندلی تکیه دهیم و صفحه کیبورد را به سمت خودمان بکشیم، نور صفحه‌ی مانیتور را تنظیم کنیم و فاصله‌مان با آن کمتر از 30 سانتی متر و بیشتر از 60 سانتی متر نباشد، گردنمان را صاف نگه داریم و….

دپارتمان های تخصصی دبستان مدارس سلام را می‌شناسید؟!

ما در دبستان مدارس سالم 7 دپارتمان تخصصی داریم که در ادامه فعالیت هرکدام را به صورت خلاصه برایتان توضیح می‌دهم:

دپارتمان تخصصی آموزش دبستان مدارس سلام

برای ما بچه‌ها، بهترین روش یادگیری قرار گرفتن در محیطی مناسب است تا بتوانیم از راه مشاهده و کسب تجربه، درس‌های جدیدی بیاموزیم. حتما شما بهتر از ما می‌دانید که ما کودکان در هر سن و سالی، ویژگی‌های خاصی داریم که بر روی نحوه‌ی یادگیری‌مان نیز تاثیر بالایی دارد؛ و خیال ما از این جهت راحت است که کلاس‌ها و کتاب‌های آموزشی ما را متخصص‌هایی طراحی کرده‌اند که نسبت به ویژگی‌های رشدی‌مان شناخت کامل دارند.

دپارتمان تخصصی زبان انگلیسی دبستان مدارس سلام

ما در این دپارتمان اساتیدی داریم که همگی در کار خود بسیار حرفه‌ای هستند. کتاب‌های ما در این دپارتمان از جدیدترین کتاب‌های دنیا هستند و حتی در این کلاس‌ها درس‌هایی مثل علوم و ریاضی را هم به زبان انگلیسی آموزش می‌بینیم. کیفیت کلاس‌های زبان ما به قدری بالاست حتی می‌توانیم به دریافت مدارک بین المللی از دانشگاه کمبریج نیز فکر کنیم؛ به نظرتان با این حساب دیگر نیازی به کلاس زبان‌های خارج از مدرسه باقی می‌ماند؟!

دبستان مدارس سلام

دپارتمان تخصصی کامپیوتر و فناوری های مدرن دبستان مدارس سلام

اجازه دهید با افتخار به شما اطلاع دهم که مدرسه‌ی ما یکی از مجهزترین سایت‌های کامپیوتری را دارد و ما می‌توانیم در آن مهارت‌های کامپیوتری را با روشهای نوین، آموزش ببینیم. ما در این کلاس‌ها قبل از هرچیز نحوه‌ی استفاده‌ی درست از امکانات و تکنولوژی روز دنیا را یاد می‌گیریم. کتاب‌های آموزشی ما طبق استاندارد بین المللی Kids-E طراحی شده‌اند و ما بعد از گذراندن هر دوره از 8 سطحی که در دپارتمان IT برای یک سال تحصیلی‌مان طراحی شده است، موفق به دریافت گواهی آن دوره می‌شویم؛ ضمن این‌که در پایان سال تحصیلی اگر هر 8 دوره را با موفقیت پشت سر گذاشته باشیم، مدرک Kids-E Salam را دریافت می‌کنیم.

دپارتمان تخصصی پژوهش دبستان مدارس سلام

ما در دپارتمان پژوهش یاد می‌گیریم که پاسخ یک پرسش علمی را طی مراحل مختلفی بدست آوریم. ما مراحل ابتدایی پژوهش را در دبستان شروع می‌کنیم و تا پایه‌ی ششم، کلیه‌ی مهارت‌های مرتبط با پژوهش را یاد می‌گیریم. نکته‌ی مهم دیگر این است که در این دپارتمان، انجام کار گروهی را به صورت جدی تجربه می‌کنیم. طرح درس کلاس‌های پژوهشی ما عبارتند از: بازی‌های فکری، انجام سازه‌های ساده الکترونیکی، نجوم، روش تحقیق علمی و سازه‌های پژوهشی مثل رباتیک و هوافضا. اگر برایتان سوال پیش آمده که چرا انجام بازی های فکری در طرح درس این دپارتمان قرار گرفته، بهتر است برخی از اهداف این بازی ها را به صورت خالصه برایتان توضیح دهم: افزایش قدرت یادگیری، افزایش قدرت تمرکز، تقویت حافظه بلندمدت و کوتاه مدت، باال بردن سطح اعتماد به نفس، هماهنگی بین چشم و دست، بهبود قدرت تصمیم گیری سریع، تقویت قدرت تجسم سه بعدی و…

دپارتمان تخصصی مشاوره و مهارت های زندگی دبستان مدارس سلام

ما کودکان نیز همچون شما، نیاز داریم برای سازگار شدن با دنیایی که هر لحظه در حال تغییر است، راهکارهایی متناسب با سن خودمان دریافت کنیم؛ راهکارهایی که به ما کمک می‌کنند با چالش‌های زندگی مقابله کنیم و کنار آمدن با زندگی را یاد بگیریم. خدمات مشاورانه‌ی دبستان مدارس سلام ما نیز برای کمک به رشد ما و پیشگیری از مشکالت مختلف، طراحی شده‌اند. این خدمات در چهار سطح به ما ارائه می‌شوند: استفاده از مهارت‌های مشاوره‌ای در کلاس، استفاده از مهارت‌های مشاوره‌ای از طریق معلم، مشاوره فردی یا مشاوره به صورت گروه‌های کوچک و در نهایت ارجاع به متخصصان حوزه‌ی کودک.

دپارتمان‌های دبستان مدارس سلام

دپارتمان تخصصی تغذیه و سالمت جسم دبستان مدارس سلام

تغذیه‌ی خوب و کامل یکی از عوامل بسیار مهمی است که به پیشرفت سطح یادگیری ما دانش آموزان کمک می‌کند؛ چرا که ما باید بین هر 4 تا 6 ساعت غذایی مناسب دریافت کنیم تا سطح قند خونمان کاهش پیدا نکند. همچنین میان وعده‌های ما از موادی مغذی تشکیل شده‌اند که به رشد بهترمان کمک می‌کنند. ضمن اینکه متخصصان دبستان مدارس سلام پیوسته میزان رشد ما را بر طبق نمودارهای رشدی، بررسی می‌کنند.

این مقاله را نیز مطالعه کنید: چطور کودکانمان را به خوردن رنگین کمانی از میوه‌ها و سبزیجات مختلف تشویق کنیم؟!

دپارتمان تخصصی ورزش دبستان مدارس سلام

مربی‌های ورزش دبستان مدارس سلام، همگی در کار خود حرفه‌ای و آموزش دیده هستند؛ آن‌ها می‌دانند که ورزش چقدر برای سلامت جسم و روان ما مهم است و در پیشگیری از مشکلات و بیماری‌های مختلف، چه نقش پررنگی دارد. در ساعت‌های ورزش آنقدر به ما خوش می‌گذرد که اصلا متوجه گذر زمان نمی‌شویم!

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط