برگزاری اختتامیه مسابقات سلام کاپ ۱۴۰۱

اختتامیه مسابقات سلام کاپ ۱۴۰۱

مجموعه مدارس سلام به عنوان یکی از مدارس برتر و پیشرو در کشور، هر ساله جشنواره سلام کاپ را در بخش‌های مختلف علمی و پژوهشی برگزار می‌کند که دانش‌آموزان سایر مدارس هم می‌توانند در آن شرکت کنند. دهمین دوره از مسابقات علمی پژوهشی سلام کاپ نیز با معرفی برگزیدگان سال ۱۴۰۱ به کار خود پایان داد. مسابقات سلام کاپ در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی با رویکرد ایجاد بستری برای تبدیل ایده‌های نوآورانه به دستاوردهای کاربردی برای ایران اسلامی اجرا شد.

جشنواره سلام کاپ

جشنواره ملی پژوهشی سلام کاپ

اساس این مسابقات، ایجاد بستری متفاوت و پژوهش محور، برای دانش‌آموزان علاقمند و با محوریت ساخت ایران اسلامی رو به جلو و پیشرفت است. این جشنواره برای دانش‌آموزان مقاطع اول و دوم متوسطه برگزار می‌شود و شامل دو بخش علمی و مسابقات است. بخش علمی جشنواره به اختراعات، اکتشافات و مقالات دانش‌آموزان در حوزه‌های در حوزه های برق، انسانی، زیست، مهندسی پزشکی، فناوری الکترونیک، شیمی، فیزیک، ریاضی، نجوم، مواد و نانو و خلاقیت‌های هنری می‌پردازد. در بخش مسابقات نیز دانش‌آموزان در رشته‌های رباتیک، کمیکار، طراحی سازه، هوافضا، بازی‌سازی، کواسپیس و برنامه‌نویسی با هم رقابت می‌کنند.

تصاویر مسابقات سلام کاپ

دهمین دوره مسابقات سلام کاپ

در این دوره از مسابقات، دانش‌آموزان در ۱۱ گرایش علمی پژوهشی و ۶ گرایش رقابتی نظیر رباتیک، کمیکار، ساخت بازی، برنامه‌نویسی در قالب با یکدیگر به رقابت پرداختند. مجموعا ۲۱۲۸ نفر از دانش‌آموزان هر دو مقطع در این مسابقات شرکت کردند که جزییات آن به ترتیب زیر است:

  • متوسطه اول:
    • مدارس پسرانه: ۵۱۸ تیم، ۹۱۱ نفر
    • مدارس دخترانه: ۲۵۹ تیم، ۵۵۷ نفر
  • متوسطه دوم:
    • مدارس پسرانه: ۱۹۹ تیم، ۳۷۵ نفر
    • مدارس دخترانه: ۱۲۱ تیم، ۲۸۵ نفر

در این دوره از مسابقات سلام کاپ دانش‌آموزان در ۱۹ گرایش علمی پژوهشی و عملی شامل رباتیک، کمیکار، سازه، بازی‌سازی، معماری، هوافضا  و مقالات عملی با یکدیگر به رقابت پرداختند که بیشترین مقالات متعلق به رشته زیست‌پزشکی و در بخش عملی جشنواره، متعلق به رشته رباتیک بودند.

نتایج مشابقات سلام کاپ

اختتامیه دهمین دوره جشنواره سلام کاپ

دهمین دوره مسابقات ملی پژوهشی سلام کاپ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. اختتامیه این مسابقات در روز ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۱، ساعت ۱۰ تا ۱۲ برای پسران و ساعت ۱۳ الی ۱۵ برای دختران، در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط