معرفی بهترین منابع یادگیری پایتون | کتاب، سایت، اپلیکیشن

منایع یادگیری پایتون

فهرست مطالب

سال‌ها است که برنامه‌نویسی و کدزنی یکی از مهارت‌های پردرآمد در تمام دنیا بوده و در سال‌های اخیرPython  از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است. تا به حال شده دلتان بخواهد یک برنامه بنویسید که کاملاً مطابق با نیازهایتان باشد؟ یا می‌خواهید سریع‌تر در برنامه‌نویسی جلو بروید و بتوانید وارد بازار کار شوید؟ آیا دوست دارید با زبانی کار کنید که کدهای آن به زبان و درک انسان نزدیکتر است؟

زبان برنامه نویسی پایتون تمام این ویژگی‌ها را دارد به همین دلیل نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. علاوه بر این یک زبان چندمنظوره است و می‌توان در زمینه‌های مختلفی از تحلیل داده تا ساخت بازی‌های کامپیوتری از آن استفاده کرد. در این مقاله بهترین منابع یادگیری پایتون معرفی کرده‌ایم که می‌توانید برای مطالعه خودآموز پایتون از آن‌ها استفاده کنید.

مرور کوتاهی بر تاریخچه زبان پایتون

اختراع زبان پایتون (Python) به سال ۱۹۹۱ برمی‌گردد. فردی به نام گوییدو فان راسوم (Guido Van Rossum) مخترع زبان پایتون، در گروه آمیب (Amoeba) در CWI کار می‌کرد. او در سن ۳۵ سالگی با هدف دستیابی به هدف همیشگی‌اش یعنی «برنامه‌نویسی برای همه» زبان پایتون را خلق کرد. به همین دلیل است که این زبان در عین قدرتمند بودن، ساده و قابل درک است. در سال ۲۰۰۰ اتفاق مهمی برای پایتون اتفاق افتاد و پایتون ۲ پا به عرصه زبان‌های برنامه‌نویسی گذاشت. پایتون ۳ هم در سال ۲۰۰۸ متولد شد تا روند بهبود و پیشرفتش را روزبه‌روز کامل‌تر کند. حالا برنامه‌نویسان پایتون به دو دسته تقسیم شده‌اند. برنامه‌نویس‌هایی که با پایتون ۲ کار می‌کنند و برنامه‌نویس‌هایی که به پایتون ۳ مسلط هستند.

اگر شما هم خوره کامپیوتر هستید، توصیه می‌کنیم همه چیز درباره المپیاد کامپیوتر را مطالعه کنید و برای اطلاعات بیشتری سری به دو مطلب منابع المپیاد کامپیوتر چه هستند؟ و برای موفقیت در المپیاد کامپیوتر چگونه درس بخوانیم؟ بزنید.

اهمیت آموزش پایتون

چرا یادگیری زبان پایتون مهم است؟

پایتون زبان پرطرفداری برای برنامه‌نویسی نه فقط بین مهندسان کامپیوتر، بلکه زبان پرطرفداری بین ریاضی‌دان‌ها، تحلیلگران داده، دانشمندان، حسابداران، مهندسان شبکه و حتی نوجوانان است. زبان ساده‌ای که در زمینه‌های مختلفی مثل برنامه‌نویسی وب، اتوماسیون و هوش مصنوعی کاربرد دارد. به‌علاوه کاربردهای تجاری و صنعتی این زبان را هم نمی‌شود نادیده گرفت. بزرگترین شرکت‌هایی که در حوزه تکنولوژی فعال هستند این زبان را مورد آزمایش قرار داده‌اند و پایتون توانسته با افتخار از هر آزمونی سربلند بیرون بیاید. ناسا، گوگل، اینستاگرام، نتفلیکس، دراپ باکس، پینترست و بسیاری دیگر از شرکت‌های بزرگ دنیا از این زبان استفاده می‌کنند. بنابراین عجیب نیست که یادگیری این زبان تا این حد طرفدار پیدا کرده است.

اگر به برنامه‌نویسی و کد زدن علاقه دارید، توصیه می‌کنیم پس از اتمام این مطلب، سری هم به مقاله رشته برنامه نویسی بزنید و درباره مشاغل، بازار کار و زبان‌های برنامه‌نویسی پردرآمد بیشتر بدانید.

مزیت های آموزش زبان پایتون

از مزیت‌های این زبان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کودکان و نوجوانان هم می‌توانند پایتون را یاد بگیرند.
  • دوره یادگیری و به درآمد رسیدن آن کوتاه است.
  • برای مبتدیان تا برنامه‌نویسان حرفه‌ای کاربرد دارد.
  • روی پلتفرم‌های مختلف مانند ویندوز، مک، لینوکس قابل اجرا است.
  • می‌تواند به ماشین‌های مجازی مانند .Net و Java پورت شود.
  • رایگان و متن باز است.
  • سطح بالا و شی گرا است و کدهای آن به زبان و فهم انسان نزدیک‌تر هستند.
  • به جز نوشتن نرم‌افزار برای اتوماتیک‌سازی وظایف و سهولت زندگی در کارهای روزمره هم کاربرد دارد.
بهترین دوره یادگیری پایتون

چگونه یادگیری پایتون را شروع کنیم؟

نقشه راه یادگیری پایتون به این بستگی دارد که بخواهید به صورت خودآموز آن را یاد بگیرید یا روی آموختن پایتون سرمایه‌گذاری کنید. بر این اساس منابع زیاد و متنوعی برای یادگیری وجود دارند. اگر می‌خواهید خودتان را محک بزنید و به شکل خودآموز پایتون را یاد بگیرید، می‌تواند از کتاب‌های آموزشی، اپلیکیشن‌های آموزش پایتون، سایت‌ها و فیلم‌های آموزشی استفاده کنید.

استفاده از این منابع در کنار کلاس یا دوره‌های آموزشی هم کمک کننده است. در نهایت به هدف خود پایبند باشید و فراموش نکنید که سرخوردگی یا خستگی بخشی طبیعی از فرایند یادگیری است. اگر از ما می‌شنوید پایتون ۳ را یاد بگیرید حتی اگر منابع یادگیری‌تان را بر اساس پایتون ۲ پیش رفته‌اید. چون پایتون ۳ نسخه به‌روزتر است و در عین حال اختلاف بسیار کمی هم با نسخه ۲ دارد و لازم نیست از این بابت نگران باشید.

بسیاری از برنامه‌نویسان نیز توصیه می‌کنند برای اینکه در هر زمانی بتوانید بین زبان‌های برنامه‌نویسی رایج تغییر مسیر دهید، یادگیری را از پایه و زبان c آغاز کنید. توصیه ما به شما مطالعه مطلب معرفی منابع زبان برنامه نویسی c است.

معرفی بهترین منابع یادگیری پایتون

حالا که با زبان پایتون آشنا شدید وقتش رسیده که بهترین منابع آموزش پایتون را به شما معرفی کنیم. اغلب این منابع برای سطوح مقدماتی تا پیشرفته مناسب هستند و متناسب با اطلاعات و دانش قبلی خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. کتاب، سایت، اپلیکیشن و فیلم‌های آموزشی برای یادگیری پایتون به صورت خودآموز یا برای حرفه‌ای شدن بسیار مفید هستند. بنابراین حتی اگر در دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اید یا به صورت مبتدی این زبان را یاد گرفته‌اید و مشغول به کار هستید، باز هم این منابع می‌توانند در گسترش تخصص شما موثر باشند.

بهترین سایت آموزش پایتون

سایت های خارجی برای یادگیری زبان پایتون

اگر به زبان انگلیسی‌ مسلط هستید، این قسمت حتماً به دردتان خواهد خورد چون قصد داریم معتبرترین منابع یادگیری پایتون و بهترین منابع یادگیری پایتون را معرفی کنیم.

سایت رسمی پایتون

بهترین کار برای یادگیری زبان پایتون این است که یک‌راست به سراغ سایت رسمی پایتون بروید و معتبرترین و به‌روزترین مستندات آن را مطالعه کنید. این همان کاری است که معمولاً برنامه‌نویس‌های حرفه‌ای انجام می‌دهند! شما هم می‌توانید از همین ابتدا حرفه‌ای عمل کنید! با کمک سایت پایتون علاوه بر آموزش، می‌توانید از اخبار مربوط به این زبان و به‌روزرسانی‌های آن هم مطلع شوید.

W3school برای توسعه وب

همه‌ی توسعه‌دهنده‌های وب با سایت W3school آشنایی دارند و آن را به‌عنوان منبع اصلی و معتبری برای یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی از جمله پایتون می‌شناسند. در این سایت شما می‌توانید زبان‌ها و فریم‌ورک‌های (چهارچوب‌ها) تحت وب پایتون را به کمک کامل‌ترین مستندات موجود در سایت یاد بگیرید.

Codeacademy برای تازه کارها

اگر تازه‌کار هستید و به دنبال بهترین دوره آموزش پایتون به شیوه تعاملی می‌گردید، بهترین نمونه‌ها را در سایت Codeacademy پیدا خواهید کرد. آموزش‌های تعاملی موجود در این سایت به شما اجازه می‌دهد تا کدنویسی را در مرورگرتان امتحان کنید و نتیجه کار را ببینید! جذابیتی که حتماً شما را به ادامه یادگیری مشتاق‌تر خواهد کرد.

TutorialsPoint منبع غنی آموزش زبان پایتون

اگر برای یادگیری اصول اولیه پایتون به دنبال منبع معتبری هستید با کمک سایت TutorialsPoint می‌توانید به هدفتان برسید. در این سایت مفاهیم زیربنایی و اصول پایه‌ای مهمی مثل شبکه، حلقه‌ها، بانک‌های اطلاعاتی و کدنویسی به زبان پایتون را می‌توانید به‌راحتی یاد بگیرید.

Condementor برای پیشرفته‌ها

اگر مراحل ابتدایی یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون را پشت سر گذاشته‌اید و وارد مرحله پیشرفته شده‌اید پس در این صورت با ورود به سایت Condementor می‌توانید به آموزش‌های پیشرفته دسترسی پیدا کنید. در این سایت خبری از آموزش‌های گام به گام نیست، بلکه مقاله‌های موجود در آن در مورد پروژه‌های برنامه‌نویسی است. به‌علاوه با کمک این سایت می‌توانید با جدیدترین فناوری‌های روز هم آشنا شوید.

سایت آموزش پایتون

آموزش های پایتون در گوگل

در صورتی که با اصول اولیه برنامه‌نویسی آشنایی دارید و می‌خواهید به‌صورت تئوری با زبان پایتون آشنا شوید می‌توانید از مقالات موجود در Google’s Python Class استفاده کنید. با کمک این مرجع می‌توانید مقالات روان و سلیسی در مورد پایتون مطالعه کنید و با دانلود کدهای پایتون، آن را روی دستگاهتان اجرا کنید. از طرف دیگر گروه‌های گوگل هم کمک خوبی برای پیدا کردن جواب سؤالات متفرقه است.

آموزش های تعاملی با Learnpython

سایت Learnpython آموزش‌های تعاملی مفیدی برای یادگیری پایتون ارائه می‌کند و مهم‌تر اینکه تفاوت‌های عمده نسخه‌های ۲ و ۳ پایتون را هم بررسی کرده است. شما با کمک این سایت متغیرها، نوع‌ها، فهرست‌ها، حلقه‌ها، توابع، کلاس‌ها و دیگر مفاهیم مهم برنامه‌نویسی را یاد می‌گیرید.

محیط شبیه سازی شده با Afterhoursprogramming

سایت Afterhoursprogramming برای برنامه‌نویس‌های تازه‌کار بسیار مناسب است. این سایت یک محیط شبیه‌سازی کدها را در یک مرورگر در اختیارتان قرار می‌دهد. شما علاوه‌بر اینکه با کمک این سایت مفاهیم اصلی مربوط به پایتون را یاد می‌گیرید، با روش ساخت برنامه‌های تحت وب تعاملی هم آشنا می‌شوید.

آموزش آنلاین پایتون در کورسرا

در سایت Coursera می‌توانید به دوره‌های آموزشی ویدیویی مختلفی در زمینه‌های متنوع برنامه‌نویسی از جمله زبان پایتون دسترسی پیدا کنید. البته لازم است برای ورود به این دوره‌ها حتماً ثبت‌نام کنید. مهم‌تر اینکه برای اغلب دوره‌ها باید هزینه‌ای را هم بپردازید. هرچند تعدادی از دوره‌های مقدماتی آموزش پایتون رایگان هستند و تنها با ثبت‌نام در این سایت می‌توانید از این دوره‌ها استفاده کنید.

از طرفی برخی از دوره‌ها امکان رایگان شدن دارند به این ترتیب که اگر توان مالی نداشته باشید، طی مراحلی درخواست کک هزینه مالی را ثبت کنید. معمولا پس از دو هفته آموزش‌ها به صورت رایگان برایتان قابل استفاده خواهند بود و در انتها با انجام پروژه می‌توانید درک معتبر را نیز دریافت کنید.

منبع برای پایتون

آموزش رایگان پایتون در یودمی

یودمی نیز سایتی مشابه با کورسرا است با این تفاوت که آموزش‌های متنوع و بیشتری داردو همچنین تعداد بیشتری از آموزش‌ها در سایت Udemy رایگان هستند. از طرفی تعداد زیادی از اساتید دوره‌های یودمی از کارآفرینان هستند، به صورت خودآموز موضوعات را آموزش دیده‌اند یا تغییر رشته داده‌اند. همین موضوع می‌تواند در انتقال موثرتر مفاهیم موثر باشد چون این افراد اغلب با هدف ورود به بازار کار، نه صرفا یادیگیر آکادمیک، تخصص پیدا کرده‌اند.

آموزش پایتون در لینکدین

سایت لینکدین در ابتدا برای مبادله اطلاعات حرفه‌ای افراد و آشنایی متخصصان با زمینه کاری یکدیگر ایجاد شد. اما به مرور بخش دیگری به نام LinkedIn Learning با آموزش‌های رایگان و پولی به آن اضافه شد. پس از اتمام آموزش‌های لینکدین مدرک معتبر دریافت می‌کنید. اساتید لینکدین از نظر میزان تخصص مابین یودمی و کورسرا هستند. مدرس برخی از آموزش‌ها اساتید دانشگاه‌های برتر دنیا و برخی دیگر متخصصین موفق هستند.

ویدیوهای آموزشی دیتاکمپ

سایت دیتاکمپ در زمینه آموزش زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی از جمله زبان پایتون، ویدیوهای آموزشی ارائه می‌کند. البته به جز دوره مقدماتی، برای شرکت در سایر دوره‌ها نیاز به پرداخت هزینه است. دوره‌های آموزشی این سایت هم به‌صورت ویدیویی هستند و هم محتوای متنی مربوط به هر دوره را هم ارائه می‌کند.

آموزش پایتون فرادرس رایگان

سایت های ایرانی برای یادگیری زبان پایتون

اگر در بین منابع پایتون، به دنبال سایت های یادگیری پایتون به زبان فارسی هستید، در اینجا دو سایت ایرانی خوب و معتبر را به شما معرفی می‌کنیم.

سایت فرادرس

سایت فرادرس (farardars) یک سایت آموزشی آنلاین است که در این زمینه ۱۰ سال سابقه دارد، شما در این سایت هم می‌توانید از آموزش‌ها و مقاله‌های رایگان استفاده کنید و هم با پرداخت هزینه در دوره‌ها و کلاس‌های مجازی این مجموعه شرکت کنید.

سایت کوئراکالج

سایت کوئراکالج (Queracollage) یک سایت حرفه‌ای در زمینه برنامه‌نویسی و برنامه‌نویسی تعاملی است. شما با شرکت در دوره‌های آموزشی این سایت می‌توانید تمرین‌های مختلفی را حل کنید و کد بنویسید. جالب اینجاست که سیستم، کدهای شما را تصحیح می‌کند و شما با نقاط ضعف و قوتتان آشنا می‎شوید. ناگفته نماند که سنجش ویژه‌ای هم برای دانش‌آموزان دبیرستانی طراحی شده است تا گام به گام زبان برنامه‌نویسی موردنظرشان را یاد بگیرند.

بهترین کتا‌ب ها برای یادگیری پایتون

اگر طرفدار آموزش آکادمیک هستید و ترجیح می‌دهید با کتاب زبان برنامه نویسی پایتون را یاد بگیرید در این قسمت بهترین کتاب آموزش پایتون را به شما معرفی می‌کنیم:

Introduction to computation and programming using Python

کتاب انگلیسی «معرفی محاسبه و برنامه‌نویسی با استفاده از پایتون» همان‌طور که از اسمش پیداست مفاهیم مربوط به زبان برنامه‌نویسی پایتون را به شما معرفی می‌کند. این کتاب از لحاظ آموزش مفاهیم و نحو یا سینتکس (Syntax) به شما بسیار کمک خواهد کرد. خوب است بدانید که در دانشگاه‌های مطرح دنیا این کتاب اولین کتابی است که به دانشجویان برق و کامپیوتر ارائه می‌شود به عنوان کاملترین کتاب پایتون شناخته می‌شود.

کاملترین کتاب پایتون

Learn Python the Hard Way

Learn Python the Hard Way کتاب دیگری است که می‌توانید از سایت رسمی آن یعنی Learn Python the Hard Way.com دانلود و مطالعه کنید. این کتاب که سالانه یک و نیم میلیون بار از سایت دانلود می‌شود، مفاهیم پایتون را به‌خوبی به شما آموزش می‌دهد. البته نسخه فیزیکی کتاب رایگان نیست اما نسخه‌ی آنلاین آن برای همه در دسترس است.

A Byte of Python

اگر تازه‌کار هستید کتاب A Byte of Python می‌تواند شروع خوبی برای یادگیری زبان پایتون باشد. برای خواندن این کتاب به پیش‌نیاز ویژه‌ای احتیاج ندارید فقط باید بدانید که چطور یک فایل متنی را روی سیستم‌تان ذخیره کنید.

Think Python

کتاب Think Python راهنمای مناسبی برای شروع یادگیری برنامه‌نویسی پایتون است. کتابی دقیق و حرفه‌ای که برای تازه‌کارها بسیار مفید است و توضیحات بسیار خوبی در مورد مفاهیمی مثل برنامه‌نویسی شی‌گرا و recurtion ارائه می‌کند.

بهترین کتاب های آموزش پایتون به زبان فارسی

شاید برای برخی از علاقه‌مندان سخت باشد که از ابتدا با زبان انگلیسی پایتون را یاد بگیرند از طرفی ممکن است همه نوجوانان سطح زبان بالایی نداشته باشند. استفاده از کتاب فارسی پایتون هم می‌تواند برای شروع مفید باشد. در ادامه نمونه‌هایی که هریک بهترین کتاب آموزش پایتون به زبان فارسی هستند را معرفی کرده‌ایم.

کتاب حل مسائل پایتون

اگر به دنبال یک منبع فارسی معتبر برای یادگیری زبان پایتون هستید، کتاب حل مسائل پایتون انتخاب خوبی است. این کتاب راهنمای کاملی است که به خوبی زبان برنامه‌نویسی پایتون را آموزش می‌دهد و با ۶۵۰ مثال به درک بهتر این زبان کمک می‌کند.

کتاب پایتون به زبان ساده

کتاب پایتون به زبان ساده یکی از کامل‌ترین منابع فارسی و بهترین کتاب برای یادگیری پایتون است. برای مطالعه این کتاب احتیاجی به هیچ پیش‌نیازی ندارید. فقط باید پیچ علاقه‌تان به برنامه‌نویسی را تا ته بچرخانید!

کتاب برنامه نویسی پیشرفته پایتون

شاید در نگاه اول فکر کنید کتاب برنامه نویسی پیشرفته پایتون فقط برای حرفه‌ای‌ها است. اما باید بدانید این کتاب هم به کار مبتدی‌ها می‌آید و هم ‌حرفه‌ای‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. تمرکز اصلی این کتاب بر آموزش برنامه‌نویسی دسکتاپ است، البته مطالب متنوعی هم در زمینه GUI دیتابیس خواهید خواند.

آموزش پایتون پیشرفته رایگان

اپلیکیشن های آموزش پایتون

اپلیکیشن‌ها یکی از منابع بسیار مفید و در عین حال سرگرم‌کننده برای یادگیری هستند. آموزش پایتون با اپلیکیشن مزیت‌هایی مانند دسترسی همیشگی، امکان استفاده از زمان مرده، امکان پیگیری روند آموزش، امکان کد زدن در برنامه، امکان تعامل با دیگران یا رقابت با دوستان در روند یادگیری و اغلب رایگان بودن دوره‌ها را دارد. در واقع این برنامه‌های به صورت تعاملی هستند و از این نظر نقش مهمی در یادگیری فعالانه دارند. کافی است در برنامه‌های دانلود سرچ کنید، اپلیکیشن‌های زیادی برای یادگیری پایتون مشاهده خواهید کرد که در اینجا با بهترین و مطمئن‌ترین آن‌ها آشنا می‌شوید.

یادگیری پایتون با اپلیکیشن سولولرن

Sololearn یکی از بهترین منابع آموزشی برای یادگیری مقدماتی زبان‌های مختلف از جمله پایتون۳ است. سولولرن محیطی آنلاین جهت کدنویسی و تست برنامه‌ها نیز در اختیار شما قرار می‌دهد و مرحله به مرحله آزمون کوچکی از آموخته‌هایتان می‌گیرد. در بخشی از این برنامه می‌توانید با سایر شرکت‌کنندگان در دوره صحبت کنید، برای هر درس نظر بگذارید و از دیگران سوال کنید.

پایتون در اپلیکیشن Mimo

Mimo یکی از بهترین منابع یادگیری Python و از برنامه‌های کدنویسی است. این برنامه که به خوبی طراحی شده است، مفاهیم کلیدی را با درس‌ها و مثال‌های قابل درک توضیح می‌دهد. یک واژه نامه داخلی وجود دارد و می‌توانید کد خود را تمرین کرده و آن را در برنامه اجرا کنید. اگر به دنبال مدرک هستید، Mimo پس از اتمام دوره، یک گواهی هم را ارائه می‌دهد.

اپلیکیشن دیتاکمپ

دیتا کمپ DataCamp برای یادگیری اصول Python خوب است، هرچند برخی از دوره‌های آن رایگان نیستند. DataCamp یک پلت فرم عالی برای یادگیری و تجزیه و تحلیل است. دارای محتوای مناسب برای مبتدیان، ویرایشگر کد بصری، مسیرهای شغلی و مهارتی برای شروع یک سفر کدزنی حتی بدون دانش قبلی است.

بهترین آموزش پایتون

اپلیکیشنQPython

QPython یک موتور پایتون و از بهترین برنامه‌های کدنویسی برای یادگیری پایتون است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند. ویژگی‌های مفید کاربردی این شامل مفسر پایتون، محیط زمان اجرا، ویرایشگر، QPYI و کتابخانه SL4A هستند. این برنامه با رتبه بالا در Play Story دارای یک کتابخانه ارزشمند پایتون است و همچنین کدها و اسناد را از کدهای QR اجرا می کند.

 یادگیری پایتون با Learn Python

 Learn Python یکی از بهترین منایع یادگیری پایتون و برنامه‌های کدنویسی برای علاقه‌مندان دیتا ساینس است. این برنامه که فقط در اندروید موجود است، آموزش‌های اولیه و درس‌های کوتاه پایتون، انواع داده‌ها، ساختارهای کنترل، برنامه‌نویسی کاربردی و موارد دیگر را پوشش می‌دهد.

سخن پایانی

ما در این مقاله با معرفی بهترین منابع یادگیری برنامه نویسی زبان پایتون سعی داشتیم بهترین روش‌های یادگیری این زبان را به شما معرفی کنیم. زبان ساده‌ای که همه‌فن‌حریف است و در اغلب زمینه‌ها از تحلیل داده گرفته تا هوش مصنوعی کاربرد دارد. در این مقاله نمونه‌هایی از بهترین کتاب پایتون و سایر منابع مانند سایت و دوره‌های آموزشی زبان پایتون را به شما معرفی کردیم. پس بهتر است تا دیر نشده متناسب با علاقه و سطح‌تان یکی از منابع را انتخاب کنید و آهسته و پیوسته قله‌های زبان برنامه‌نویسی پایتون را فتح کنید.

پیشنهاد می‌کنیم در صورت علاقه به تکنولوژی و دنیای کامپیوتر، درباره رشته ای تی و بازار کار آن هم مطالعه کنید.

سوالات متداول

  1. زبان python چه کاربردهایی دارد؟
    زبان پایتون کابردهایی بسیار گسترده‌ای از جمله تولید نرم‌افزار، طراحی وب، تولید سیستم عامل، توسعه زبان‌های برنامه‌نویسی، تولید برنامه‌های کاربردی کنسول، پردازش تصویر و طراحی گرافیکی، وب اسکرپینگ، محاسبات علمی و عددی، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، اندروید و برنامه‌نویسی موبایل، حوزه مالی و فناوری مالی، بیوانفورماتیک و زیست‌شناسی، فیزیک، آنالیز داده و طراحی بازی دارد.
  2. برای یادگیری زبان پایتون از کجا شروع کنیم؟
    می‌توانید از منابع یادگیری پایتون به زبان فارسی استفاده کنید، سایت‌ها و کتاب‌های مختلفی مانند سایت فرادرس، کوئراکالج یا کتاب حل مسائل پایتون و کتاب پایتون به زبان ساده در این زمینه به شما کمک می‌کنند. بسیاری از سایت‌ها مانند یودمی و کورسرا نیز دوره‌های آموزش با فیلم رایگان دارند و قدم به قدم شما را با دنیای پایتون آشنا می‌کنند.
  3. چه روشی برای آموزش زبان پایتون بهتر است؟
    برای انتخاب بهترین روش یادگیری پایتون بهتر است به توانمندی‌ها، سبک یادگیری و علایق خودتان توجه کنید. برای برخی مطالعه کتاب راحت‌تر است و بهره‌وری بالایی دارد، ممکن است فردی به صورت خودآموز بهتر یاد بگیرد و فردی دیگر فقط در صورت شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های مختلف بتواند به برنامه‌نویسی با پایتون مسلط شود. در این مطلب بهترین منابع یادگیری پایتون را معرفی کردیم تا با توجه به شناختی که از خودتان دارید، از ترکیب آن‌ها استفاده کنید.
  4. بهترین دوره آموزش پایتون کدام است؟
    یکی از بهترین و پرطرفدارترین آموزش‌های دوره پایتون از طریق سایت مکتب خونه ارائه شده است که دارای دو دوره مقدماتی و پیشرفته است. در این مقاله سایر دوره‌های مشابه و موثر شروع یادگیری پایتون را هم بررسی کرده‌ایم.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط