شرایط سن پیش دبستانی یک و دو

سن پیش دبستانی

پیش دبستانی یا آمادگی، یک پایه اختیاری برای ثبت نام نوآموزان است که توصیه می‌شود در جهت تمرین و آمادگی بیشتر برای ورود به مرحله دبستان، حتما فرزند خود را در این سال تحصیلی ثبت نام کنید. اما با توجه به وجود دو نوبت پیش دبستانی ۱ و ۲، سوال بسیاری از والدین این است که از چه سنی می‌توان کودک را در پیش‌دبستانی ثبت نام کرد؟ متولدین ۹۷ چه سالی به پیش دبستانی می روند؟ به همین دلیل در این مطلب درباره سن پیش دبستانی و زمان ثبت نام پیش‌دبستانی در سال جاری توضیح داده‌ایم.

زمان ثبت نام پیش دبستانی ۱۴۰۱​ – ۱۴۰۲

ثبت نام دوره پیش دبستانی از اوخر خرداد آغاز شده و تا اوایل مهرماه ۱۴۰۱ ادامه دارد. روش ثبت نام پیش‌دبستانی و بارگذاری مدارک کودک به روش آنلاین و از طریق سامانه سیدا یا برای مدارس شاهد از طریق سامانه پادا است. برای انجام ثبت نام در این پایه بهتر است مدرک طرح سنجش سلامت را دریافت کرده باشید. در این صورت برای ثبت نام مقطع دبستان دیگر نیازی به تکرار این تست‌ها ندارید و از طرفی اگر فرزندتان مشکلی در سلامت جسمی، روانی یا رشدی داشته باشد زودتر متوجه آن خواهید شد. با توجه به اهمیت آموزش‌هایی که در دوره پیش دبستانی داده می‌شود، توصیه می‌کنیم اطلاعات خود را درباره ویژگی پیش دبستان خوب بالا ببرید.

حداقل و حداکثر سن ورود به پیش دبستانی

حداقل و حداکثر سن ورود به پیش دبستانی

آموزش و پرورش دو سال تحصیلی برای پیش دبستانی در نظر گرفته است که والدین بر اساس صلاح‌دید خود و شرایط کودک، می‌توانند او را فقط در یک پایه پیش‌دبستانی یا هر دو سال، ثبت نام کنند.

اگر برای شما هم سوال شده است که آیا ثبت نام پیش دبستانی اجباری است می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. همچنین مقاله دیگری درباره مقایسه پیش دبستانی مهدکودک یا مدرسه نیز داریم که توصیه می‌کنیم بخوانید.

سن ورود به پیش دبستانی یک ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

سن ورود به پیش دبستانی یک، ۴ تا ۵ سال تمام است. یعنی متولدین ۲ مهر ۱۳۹۶ تا ۱ مهر ۱۳۹۷ می‌توانند در این پایه ثبت نام کنند. مطلب معاینه چشم برای کودکان پیش دبستانی را نیز بخوانید.

سن ورود به پیش دبستانی دو ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

ثبت نام در پیش دبستانی ۲ برای متولدین ۲ مهر ۱۳۹۵ تا ۱ مهر ۱۳۹۶ مجاز است یعنی سن ورود به پیش دبستانی دو، ۵ تا ۶ سال تمام در نظر گرفته می‌شود. به دلیل اینکه این پایه به دبستان نزدیک‌تر است، اهمیت بیشتری دارد.

بهترین سن پیش دبستانی

بهترین سن ورود به پیش دبستانی را با توجه به شرایط خودتان، نیازهای فرزندتان و خواست او تعیین کنید. اما پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک سال قبل از ورود به دبستان یعنی ۵ تا ۶ سال تمام، کودک را در پیش دبستانی ثبت نام کنید. این دوره فرصت بسیار خوبی برای شناخت نقاط قوت و ضعف کودک قبل از ورود به دبستان، آشنایی با فضای دبستان، کسب مهارت‌های اجتماعی، آشنایی با قانون مدرسه، ارتباط با معلم، پرورش حس استقلال و تمرین جدا شدن از والدین را ایجاد می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای ایجاد یک تجربه خوب در ذهن کودک، مطلب آماده کردن کودک برای پیش دبستانی را نیز مطالعه کنید.

در ادامه باید بگوییم بسیار مهم است که در این مرحله حساس، یک مدرسه خوب را برای فرزندتان انتخاب کرده باشید چون در غیر این صورت نتیجه ورود به پیش دبستانی می‌تواند کاملا عکس باشد. برای انتخاب مدارس خوب دوره پیش دبستان، توصیه می‌کنیم مطالب بهترین پیش دبستان تهران و بهترین پیش دبستان شاهرود را مطالعه کنید که هم روش انتخاب پیش دبستانی را توضیح داده‌ایم و هم لیستی از مدارس خوب را معرفی کرده‌ایم.

بهترین سن پیش دبستانی

سخن پایانی

پیش دبستانی یکی از دوره‌های حساس و مهم جهت آمادگی کودک برای جدا شدن از والدین و حضور در مدرسه است. به همین دلیل و با توجه به نیازهای متفاوت کودکان، دو دوره پیش دبستانی یک و دو وجود دارد که کودکان با حدقال سن ۴ سال تمام تا حداکثر ۶ سال تمام می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند. برای ثبت‌نام در مقطع ابتدایی، داشتن مدرک پیش دبستانی ضروری نیست اما به آمادگی نوآموز برای درس خواندن کمک بسیاری خواهد کرد. درباره سن ورود به دبستان نیز می‌توانید مطلب سن ثبت نام کلاس اول را بخوانید.

سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام دوره پیش دبستانی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ چه تاریخی است؟
    از خرداد تا مهر ۱۴۰۱ فرصت دارید از طریق سامانه سیدا یا سامانه پادا (برای مدارس شاهد) یا مراجعه حضوری، در پیش دبستانی مد نظر خود ثبت نام کنید.
  2. سن ورود به پیش دبستانی یک ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ چند سال است؟
    کودکان ۴ سال تمام تا ۵ سال تمام را می‌توانید در پیش دبستانی ۱ ثبت نام کنید.
  3. سن ورود به پیش دبستانی دو ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ چند سال است؟
    این دوره مختص کودکان ۵ سال تمام تا ۶ سال تمام است.
  4. متولدین ۹۷ چه سالی به پیش دبستانی می روند؟
    متولدین نیمه اول ۱۳۹۷ می‌توانند در سال ۱۴۰۲ در پیش‌دبستانی یک و متولدین نیمه دوم ۹۷ در سال ۱۴۰۳ برای پیش‌دبستانی ۱ ثبت نام کنند.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط