یکی از جذابترین برنامه های روز مادر در مدارس سلام

روز مادر

یکی از اهداف مدارس سلام، ایجاد وحدت رویه خانه و مدرسه است چرا که فعالیت‌های تربیتی خانه و مدرسه یکدیگر را تقویت می‌کنند. سلامت روابط عاطفی بین والدین و فرزندان، نقش اساسی در عملکرد تحصیلی آ‌ن‌ها ایفا می‌کند. به همین دلیل از پتانسیل مناسبت‌های مختلف، برای کمک به تحکیم این ارتباط استفاده می‌شود. در همین راستا مدرسه دخترانه سلام فرشتگان یاسین برنامه‌ای جذاب برای روز مادر با حضور مادران، دانش‌آموزان و مسئولین مدرسه در نظر گرفت.

ارتباط والدین با فرزندان

خانواده مهم‌ترین نهاد تربیتی جامعه است که سلامت آن به ارتباط درست بین والدین و فرزندان بستگی دارد. بخشی از این ارتباط وابسته به آگاهی و تلاش در درون خانه و خانواده است. اما مدارس با اجرای برنامه‌های مختلف می‌توانند نقش مهمی در درک متقابل و افزایش ارتباط موثر والدین با فرزندان داشته باشند. یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به این هدف، برگزاری جشنواره‌ها، برنامه‌های مناسبتی یا فعالیت‌های گروهی مختلف با حضور اولیا است. در این بین تعامل با طبیعت، افراد را با فعالیت فیزیکی و زیبایی‌ها درگیر کرده و به میزان قابل‌ملاحظه‌ای باعث کاهش افسردگی، استرس و بهبود سلامت ذهنی می‌شود. چنین فعالیت‌هایی بستر ارتباط غیر کلامی بین والدین و دانش‌آموزان را فراهم می‌کنند که به ویژه در کار کردن با کودکان و نوجوانان کارکرد موثرتری از ارتباطات کلامی دارد.

پیاده روی گروهی مدرسه فرشتگان یاسین

اجرای برنامه پیاده‌روی گروهی در شورای مدرسه فرشتگان یاسین به تصویب رسید و هماهنگی‌های لازم با مدیریت و حراست بام تهران (توچال) به عمل آمد و بعد از اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها در روز جمعه یک بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار شد. در این پیاده‌روی ۱۸۰ خانواده همراه با کادر مدرسه و نظارت و هماهنگی کادر اجرایی مدرسه حضور داشتند. در ایستگاه اول برنامه‌هایی مانند نرمش صبحگاهی، برنامه ریتم و گیم توسط تیم ورزشی مدرسه سلام اجرا شدند. همچنین دانش‌آموزان برنامه هیجانی دودهای رنگی (رنگ‌های سلام) و آتش‌بازی را انجام دادند.

مدیریت محترم دبستان سلام فرشتگان یاسین، طی سخنرانی خود، از مادران و مقام مادر تقدیر نمودند و دانش‌آموزان نیز موزیک مادر را با یکدیگر همخوانی کردند. همچنین به مناسبت این روز فرخنده و مقام والای مادر، هدایایی از طرف مدرسه و دانش‌آموزان به مادران اهدا شد.

اهداف پیاده روی روز مادر

از اهداف مدرسه سلام فرشتگان یاسین در برگزاری برنامه پیاده روی روز مادر، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بزرگداشت مقام مادر
  • بالا بردن روحیه نشاط و همدلی در بین خانواده‌ها
  • گرامیداشت ۲۹ دی ماه (روز هوای پاک)
  • نیازمندی اولیا برای همبستگی و تقویت کانون گرم خانواده
  • ارتباط و تقابل سالم بین اعضای خانواده
  • آموزش بچه‌ها برای قدردانی از زحمات پدر و مادر
  • تمرین دور بودن از فضای مجازی و لذت بودن از در کنار هم بودن

بیشتر بخوانید: مشارکت گسترده مدارس سلام در سنت حسنه روز درختکاری

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط