جلسه بررسی نتایج کنکور 1400 و تبیین استراتژی کنکور 1401

جلسه بررسی نتایج کنکور ۱۴۰۰ و تبیین استراتژی کنکور ۱۴۰۱

بسیاری از والدین و دانش‌آموزان به دنبال کلاس‌ها و برنامه‌های فوق برنامه مختلف برای موفقیت در کنکور هستند اما واقعیت این است که برنامه‌ریزی آموزشی مدرسه طی سه سال متوسطه دوم، کلید موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه‌ها است. تقویت اعتماد به نفس، آموزش اصولی، برنامه‌ریزی دقیق، جدیت، پشتکار، حمایت خانواده و دبیران و کلاس‌های مدرسه از جمله عواملی هستند که نفرات اول کنکور سراسری آن‌ها را مهمترین دلایل موفقیت در کسب رتبه برتر می‌دانند. یکی دیگر از فاکتورهای ضروری در موفقی دانش‌آموزان کنکوری، استفاده از راهنمایی مشاوران مدرسه است. بهترین گزینه برای مشاوره گرفتن در خصوص برنامه‌ریزی تحصیلی، مشاوران مدرسه دانش‌آموز هستند چرا که با برنامه‌ها و سیستم مدرسه آشنا هستند. در غیر این صورت دانش‌آموز ممکن است با برنامه‌های غیر اصولی و غیر عملی مشاوران روبرو شده و تحت فشار روحی مضاعفی قرار بگرد.

برای رسیدن به اهداف آموزشی شامل پیشبرد نتایج کنکور و هماهنگ کردن برنامه‌های آموزشی مدارس، برگزاری جلسات مداوم، بررسی نقاط ضعف و قوت مدرسه و روش‌های آموزشی ضرورت دارند که پیگیری این موارد به صورت مداوم در جلسات بررسی نتایج کنکور مدارس سلام انجام می‌شود. ویژگی برنامه درسی و کلاس‌های کنکور مدرسه، قابل اطمینان بودن آن است زیرا چیزی جز موفقیت دانش‌آموزان را مد نظر ندارد.

جلسه بررسی نتایج کنکور

تحلیل نتایج کنکور و آزمون های جامع ۱۴۰۰ در مدرسه سلام

طی جلسات منظم در مدارس سلام، با حضور معاونت علمی جناب آقای مهندس جلالی، مدیر مدرسه، معاون آموزشی، مسئول پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم، روش‌های تدریس، آموزش، برنامه‌ریزی کلاسی و درسی دانش‌آموزان سال دهم تا دوازدهم مورد بازبینی قرار می‌گیرند. یکی از اهداف مهم این جلسات هماهنگی برنامه‌های آموزشی مد نظر برای بهبود نتایج دانش‌آموزان است. در جلسه بررسی کنکور ۱۴۰۰، نتایج آزمون‌های جامع هر پایه در دروس مختلف، به صورت گزارش آماری با نتایج کنکور دانش‌آموزان داوطلب کنکور ۱۴۰۰ مقایسه شد. در این جلسات علاوه بر شناسایی نقاط قوت، حفظ آن‌ها و شناخت نقاط ضعف و تلاش برای رفع این نکات، از تمام این تجارب برای برنامه‌ریزی سایر مدارس به کار گرفته می‌شوند.

مقایسه آزمون های آزمایشی و نتایج کنکور ۱۴۰۰

دانش‌آموزان در سه سال متوسطه دوم (دهم، یازدهم و دوازدهم) در آزمون‌های شبیه‌سازی شده شرکت می‌کنند. نکته مهم این آزمون‌ها این است که شرکت‌کنندگان در این آزمون‌ها، دانش‌آموزان مدارس خاص هستند بنابراین جامعه آماری آزمون‌های آزمایشی سلام طی این ۳ سال یکسان است و می‌توان با مقایسه آن‌ها با یکدیگر و تحلیل نتایج، به کمبودها یا نقاط قوت آموزشی، مشاوره‌ای و برنامه‌ریزی رسید. بنابراین سعی بر این است که در این جلسات بتوان هرچه بیشتر در جهت یکسان سازی شرایط آزمون از جمله جامعه داوطلبان و سوالات عمل کرد تا نتیجه هر فرد قابل اتکاتر باشد و در عین حال بتوان از تحلیل آزمون‌های آزمایشی، به طرح یک برنامه آموزشی دقیقتر برای مدارس سلام رسید.

جلسه بررسی نتایج کنکور

تبیین راهبردهای موفقیت در کنکور ۱۴۰۱

به دلیل اثرگذاری معدل بر نتایج نهایی کنکور و طولانی مدت بودن برنامه‌ریزی برای کسب بهترین نتیجه در آزمون سراسری، تدوین یک برنامه راهبردی اهمیت بالایی دارد. در جلسه تبیین راهبردهای کنکور ۱۴۰۱ که در دفتر مرکزی مدارس سلام برگزار شد، نحوه مطالعه، برنامه‌ای که دبیران و دانش‌آموزان با آن پیش می‌روند، برنامه مرور مباحث و عیب یابی دانش‌آموزان، هم‌پوشانی دروس در مطالعه و مواردی مانند این‌ها بررسی شد که به چه صورت بوده‌اند؟ تلاش بر این است که راهکارهای قبلی تا جای ممکن بهینه شوند یا در صورت لزوم، راهکارهای بهینه جدید برای پیشبرد آموزش دانش‌آموزان  ایجاد شوند که تغییرات کنکور سال‌های بعد را هم پوشش دهند. در این جلسه، نتایج درسی یک دانش‌آموز از سال دهم تا کنکور مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، بر این اساس نقاط ضعف دانش‌آموز، کلاس و مدرسه تحلیل می‌شوند و برنامه‌ریزی‌‌های لازم برای افزایش بهره‌وری و بازده در کنکور ۱۴۰۱ انجام خواهند گرفت.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط