نظارت و پیشبرد آموزش تلفیقی در مجموعه مدارس سلام

آموزش تلفیقی

آمـوزش تلفیقـی رویکرد نوینی است که در آن برای آموزش از ترکیبی از تجهیزات الکترونیکی و شیوه‌‌های معلم محور استفاده می‌شود. با گسترش و پیشرفت تکنولوژی، پژوهش‌های گسترده‌ای درباره تأثیر آموزش تلفیقی بر یادگیری دانش‌آموزان انجام و اهمیت آن در جهت بهبود و پُربار ساختن فرایند آموزش نشان داده شده است. از طرفی با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، جهت بهره‌وری بالاتر فرآیند یادگیری در دانش‌آموزان، اهمیت آموزش تلفیقی در مدارس دو چندان شده است.

آموزش تلفیقی در سلام

از بین بردن محدودیت ها با آموزش تلفیقی

هرچند در دوران کرونا آموزش مجازی و آنلاین وارد بیشتر مدارس کشور شد، اما سطح کیفی این آموزش‌ها باید به صورت دائم در مدارس پایش شوند. همچنین در شرایط کنونی که بخشی از دانش‌آموزان به صورت حضوری در مدارس آموزش می‌بینند و برخی دیگر آنلاین با کلاس در ارتباط هستند، لزوم بهره‌مندی مدارس از آموزش تلفیقی بیش از پیش است. امور تربیتی و فراگیری برخی از دروس مانند علوم و ریاضی نیز به دلیل ماهیت ادراکی، به طور کامل با آموزش مجازی اتفاق نمی‌افتد و نیاز است که در این حوزه‌ها از آموزش‌های تلفیقی بهره برد. در واقع این نوع از آموزش با انعطا‌‌ف‌پذیری بالا، قابل تطبیق با موقعیت‌های متفاوت آموزشی است. تجربیاتی که در این دوران ایجاد شده‌اند، در دوران پساکرونا نیز بسیار کارآمد خواهند بود.

نظارت و پیشبرد آموزش تلفیقی

آموزش تلفیقی در مدارس سلام

مراکز آموزشی مختلف با توجه به نیازها و امکانات موجود، آموزش تلفیقی را به کار می‌گیرند. محقق شدن اهداف آموزشی در مدارس سلام برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها و به روز بودن مجموعه جهت افزایش کارایی آموزش‌ها، نیازمند کنترل مستمر امکانات، روش‌های تدریس و ارتباط با دانش‌آموزان هستند. در همین راستا جناب آقای دکتر زندی نژاد، معاونت IT دفتر مرکزی مجموعه مدارس سلام، به منظور نظارت بر افزایش سطح کیفی و کمی در حوزه آموزش تلفیقی، از مدارس سلام بازدید کردند.

بیشتر بخوانید : دوره مديريت راهبرانه ، ویژه مدیران و مدیران ارشد مدارس

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط