برگزاری جلسات مدیران مدارس سلام

جلسات مدیران مدارس سلام

بیش از ۲۰ سال است که مدارس سلام در زمینه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و نخبگان این مرز و بوم حضور فعالانه دارد. طی این سال‌ها بالغ بر ۵۰ واحد پیش دبستانی و دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم در تهران و چند استان دیگر تأسیس شده‌اند و از دانش‌آموزان مستعد مورد حمایت مالی مدارس سلام قرار گرفتند. تعدد مدارس و پایه‌های آموزشی مدارس سلام، نیازمند جلسات منظم بین مدیران مدارس است تا به یکپارچگی و هماهنگ شدن فعالیت‌های آموزشی کمک کند.

نظارت بر فعالیت مدارس سلام

تداوم موثر فعالیت‌هایی که در مدارس سلام انجام می‌گیرند و دست‌یابی به منافع بلند مدت آموزش و پرورش نخبگان، نیازمند ارزیابی، بررسی و کنترل عملکرد شعب هستند که طی جلسات مدیران مدارس سلام انجام می‌شوند. هرچند رسالت مجموعه مشخص است و خط مشی فضای آموزشی، به مسئولین و کادر محترم مدارس ابلاغ می‌شود، پیگیری عملکرد مدارس و از طرف دیگر توجه به پیشنهادات و انتقادات، نیازمند نظارت مستمر و ارتباط مستقیم با مدیران مجموعه مدارس سلام است. هماهنگ کردن فعالیت‌های مختلف آموزشی و تربیتی مدارس، از دیگر محورهای جلسات مدیران مدارس سلام محسوب می‌شود.

استراتژی جلسات مدیران مدارس سلام

مدارس سلام بر آن است که به صرف نعمت فرصت‌ها، تجارب و آموخته‌های خویش در جهت ارتقای سطح آموزش و زندگی فرزندان ایرانمان، تداوم ببخشد. برای رسیدن به این هدف، ضرورت دارد که طی جلسات مدون، علاوه بر حفظ جایگاه کنونی مجموعه مدارس سلام، خط مشی آینده و اصول راهبردی مدارس را مد نظر داشته باشیم.

دفتر مرکزی مدارس سلام، برای انسجام هرچه بیشتر مدارس تحت نظارت سازمان، جلسات روتین و مداومی را برای مقاطع مختلف و در حضور مدیران، معاونین و مسئولین مدرسه برگزار می‌کند. در این جلسات مدیران و کادر مدارس به تببین برنامه‌ها، نظرسنجی و در نهایت اتخاذ تصمیمات برای اجرایی کردن برنامه‌ها می‌پردازند و در نهایت بر همین اساس دستورالعمل‌های دفتر مرکزی به مدارس ابلاغ می‌شوند. یکی دیگر از موارد مهم، هماهنگ‌سازی رویدادها و برنامه‌های درون هریک از مدارس است که هماهنگی و یکپارچه‌سازی آن‌ها طی جلسات هماهنگ مدیران در دفتر مرکزی انجام می‌گیرد.

محور جلسات مدیران مدارس سلام

محورهای جلسات مدیران در دفتر مرکزی مدارس سلام، عبارتند از موارد زیر:

  • رصد فعالیت‌های مدارس
  • بررسی پیشنهادات و نظرات مسئولان مدارس
  • هماهنگ کردن برنامه‌های مدارس
  • دریافت گزارش از عملکرد مدارس سلام
  • برنامه‌ریزی راهبردی برای رسیدن به اهداف آموزشی مدارس سلام
  • توسعه نگرش و دانش مدیران و دبیران و تقویت همکاری، نوآوری و مشارکت در رویکردهای جدید

بیشتر بخوانید: جلسه بررسی نتایج کنکور 1400 و تبیین استراتژی کنکور 1401

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط