مشارکت مدرسه سلام در آموزش داوطلبانه به کودکان مقیم کوره های آجرپزی

خانه حنیفا

بیشتر کودکان ساکن کوره‌های آجرپزی برای تأمین نیازهای اولیه خود مانند غذا، کار می‌کنند و از تحصیل باز می‌مانند. به طور قطع ادامه این روند زندگی، باعث خواهد شد که این کودکان و نوجوانان در بزرگسالی کسب و کار مناسبی نداشته باشند و به ناچار یا به طریقت خانواده خود روی می‌آورند و یا به سمت بزهکاری و تکدی‌گری کشیده شوند.

تدریس در طرح حنیفا

مشارکت مدارس سلام در آموزش به کودکان کوره های آجرپزی

بسیاری از افراد و نهادها در مناطق کوره‌های آجرپزی به اقدامات حمایتی مانند تأمین خوراک و پوشاک و اقلام بهداشتی برای این خانواده‌ها می‌پردازند. مدارس سلام نیز به عنوان یک پایگاه فرهنگی و آموزشی که بر رشد و بالندگی کودکان این مرز و بوم ارج می‌نهد، ایجاد فرصت یادگیری برای تمامی کودکان کشورمان ضرورت دانسته و زکات دانش را، گسترش آن می‌داند. در همین راستا مدارس سلام در سالی که گذشت، مشارکت خود را با گروه جهادی خانه حنیفا و با هدف محرومیت‌زدایی از مناطق کوره‌های آجرپزی و با تمرکز بر آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان حاشیه تهران آغاز کرد. تمرکز بانیان این امر تقویت خودسازی در کودکان و مهارت‌آموزی به آن‌ها است.

طرح خیریه حنیفا

تدریس نیکوکارانه معلمان مدرسه سلام پیروز در منطقه کوره های آجرپزی

دبستان سلام پیروز با مشارکت و همیاری معلمان دلسوز، از تابستان سال ۱۴۰۰ با خانه حنیفا که یکی از گروه‌های جهادی در مناطق کوره‌های آجر پزی است، آغاز به همکاری کرد. معلمان سلام هر پنجشنبه به صورت مرتب در کانکس‌هایی که ابعاد کوچکی از کلاس و مدرسه هستند، حاضر می‌شوند و حال به بازوی آموزشی این گروه جهادی تبدیل شده‌اند. جهادگران آموزشی مدارس سلام پیروز در این مدت طی شیفت‌های مشخص و طبق برنامه‌ای مدون، هر پنجشنبه در خانه حنیفا برای پایه‌های پیش‌دبستان تا نهم، کلاس برگزار کردند. همچنین چهار اردوی تفریحی و مناسبتی نیز از طرف مدارس سلام در خانه حنیفا شکل گرفت که به عنوان یک مورد از آن می‌توان به بازدید از پارک ژوراسیک تهران اشاره کرد.

آنچه در این دوران بیش از هر چیز ما را به وجد آورده است، افزایش تعداد داوطلبان جهت تدریس و علاقه روزافزون کودکان به درس بود. امیدواریم تا با یاری خداوند، در کنار تکمیل فرایند آموزش سواد به کودکان، بتوانیم در ادامه این مسیر به آموزش مهارت‌های کارآفرینی بپردازیم تا همه کودکان سرزمینمان از آینده‌‌ای درخشان بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط