ایده هایی برای کادو دادن به دختران و پسران نوجوان

برای دختر و پسر نوجوان کادو چی بخریم؟

هدیه‌دادن‌ها انواع مختلفی دارند: گاهی برای رفع تکلیف، گاهی برای احترام، گاهی برای چشم‌وهم‌چشمی و گاهی هم برای به‌دست‌آوردن دل عزیز دل‌مان. برای رفع تکلیف هر چه بگیرید خوب است. برای احترام باید مراقب باشید که محصول گرفته‌شده متناسب با مهمانی باشد، اما لازم نیست زیادی مته به خشخاش بگذارید. برای چشم‌وهم‌چشمی احتمالا باید سراغ گران‌ترین‌ها بروید، اما لازم نیست به شخصیت، نیاز و سن‌وسال هدیه‌گیرنده توجه کنید. برای به‌دست‌آوردن دل عزیز دل‌تان…! بله؛ شاید ساعت‌ها مثل زمان عیدی دادن به کودکان گوشه‌ای بنشینید و فکر کنید و در نهایت هم به نتیجه نرسید که بهترین هدیه برای نوجوان ها چیست و چگونه باید آن‌ها را خوشحال کرد. 

ایده خرید کادو برای نوجوان

شما وقتی بچه بودید بهترین هدیه عمرتان را از چه کسی گرفتید؟ چرا آن کادو برای‌تان اینقدر خوب و خاطره‌انگیز شد؟ آیا نیازش داشتید، اما حتی خودتان هم از نیازتان خبر نداشتید؟ وقتی آن هدیه را گرفتید، به چه چیزهایی فکر می‌‌کردید؟ یعنی چه‌چیزی آنقدر شما را به ذوق‌وشوق آورد که حتی هنوز هم برای‌تان تازگی دارد؟ آیا برای‌تان پیش‌ آمده بود که هدیه‌ای خیلی‌خیلی گران‌قیمت گیرتان بیاید، اما چون به دردتان نمی‌خورد، حتی ذره‌ای هم ذوق نکرده باشید؟!

برای کودکان و نوجوانان، گران‌بودن، نفیس‌بودن یا حتی ارزش معنوی هدیه چندان اهمیتی ندارد. مثلا شاید برای دوستان‌ یا اقوام‌تان یک تابلوی نفیس بگیرید و او کلی خوشحال شود؛ اما برای نوجوانان چنین هدیه‌هایی بی‌معناست. اگر قصد خرید هدیه برای نوجوانان را دارید، باید چیزهایی انتخاب کنید که نیازی از آن‌ها را برآورده ‌کند.

هنگام خرید کادوی نوجوان به این نکات دقت کنید!

بهترین هدیه برای نوجوان ها

هنگام خرید کادو برای نوجوانان باید به چند نکته توجه کنید:

  1. دوران نوجوانی با نیازهای خاصی مانند استقلال‌طلبی، ماجراجویی، رفیق‌بازی و گوشه‌گیری مشخص می‌شود.
  2. سلایق و علایق نوجوانان نسل‌های مختلف، تاحدودی با یکدیگر متفاوت است؛ مثلا در دوران نوجوانی شما، احتمالا بازی‌ها یا سرگرمی‌هایی مرسوم بود که برای نوجوانان امروزی، کسالت‌آور و بی‌معناست!
  3. نیازها و سلایق دختران و پسران نوجوان، کمی با یکدیگر متفاوت است.
  4. علایق و شرایط هر فردی با فرد دیگر متفاوت و در هنگام خرید کادو برای پسر نوجوان یا دختر نوجوان‌تان، باید به این نکات دقت کنید.

با درنظرگرفتن این 4 نکته، بیایید به‌سراغ بهترین ایده برای کادو نوجوان برویم:

لوازم سفر و کمپ زدن

نوجوانان عاشق مسافرت و طبیعت‌گردی‌اند. مسافرت‌رفتن نیاز آن‌ها به ماجراجویی و تجربه‌گرایی را پوشش می‌دهد و به‌همین‌‌دلیل از کارهای موردعلاقه آن‌هاست. بنابراین، کیسه‌خواب، زیرانداز، چادر، صندلی، چراغ‌ قوه و شارژر خورشیدی، گزینه‌های خوبی برای هدیه‌دادن به آن‌ها هستند.

لوازم و تجهیزات ورزشی

کمتر نوجوانی پیدا می‌شود که حداقل از یک ورزش خوشش نیاید. علاوه بر این، ورزش برای نوجوانان حیاتی است و به سلامت جسمانی و روانی آن‌ها کمک می‌کند. ابتدا علاقه ورزشی فرزندتان را پیدا کنید و سپس لوازم و تجهیزات آن را برایش بخرید.

کتاب داستان و رمان

قبل از رد این ایده، حداقل یکبار امتحانش کنید. زندگی برای نوجوانان پر از سردرگمی و ابهام است. آن‌ها برای این سردرگمی‌ها جواب می‌خواهند و چه جوابی بهتر از کتاب‌. رمان‌هایی مثل:

  • کیمیاگر پائولو کوئیلو درباره سفر پرفراز و نشیب زندگی،
  • برادران کارمازوف داستایوفسکی درباره تضاد اعتقادات حتی در یک خانواده،
  • بارِ هستی میلان کوندرا درباره تلخ‌‌وشیرین یکجای زندگی،

 نکات آموزنده‌‌ای برای نوجوانان دارند. 

خوشحال کردن نوجوانان با این هدایا

اپلیکیشن ها یا بسته های آموزش زبان انگلیسی و دیگر دروس

امروزه یادگیری زبان‌ انگلیسی برای اکثر نوجوانان به یک ارزش تبدیل شده است؛ پس هدیه‌دادن بهترین اپلیکیشن‌ های زبان انگلیسی، حس خوبی به آن‌ها منتقل می‌کند. همچنین، به‌دلیل اهمیت روزافزون کنکور و امتحانات نهایی، اپلیکیشن‌ های برنامه ریزی درسی و اپلیکیشن های کنکوری برای یادداشت برداری و تست‌زنی نیز گزینه‌های خوبی برای کادو دادن به دختران و پسران نوجوان هستند.

بلندگو

اکثر نوجوانان به موسیقی علاقه دارند و گاهی ساعت‌ها در حال آهنگ گوش‌دادن هستند. یک اسپیکر خوب علاوه بر بالابردن کیفیت آهنگ، برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها نیز مناسب است و روحیه هیجان‌طلبی نوجوان را ارضا می‌کند.

ساز موسیقی

هم تنهایی‌طلبی آن‌ها را در مسیر خوبی هدایت می‌کند و هم قدرت تنظیم هیجانات‌شان را افزایش می‌دهد. همچنین مهارت کاربردی و خوبی را به گنجینه توانایی‌های نوجوانان می‌افزاید. پس ساز موردعلاقه آن‌ها را بشناسید و همان را برای‌شان بخرید.

لوازم جانبی موبایل

تلفن‌های همراه به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی نوجوانان امروزی تبدیل شده‌اند. اگر فرزندتان زمان زیادی را با گوشی سر می‌کند، گرفتن لوازم جانبی موبایل مانند پایه نگهدارنده، ایرپاد، قاب و کاور، پاوربانک و محافظ صفحه نمایش، گزینه‌های خوبی برای هدیه‌دادن به او هستند. با این کار، دل فرزندتان را نیز به دست می‌آورید و مذاکره بر سر قوانین استفاده از موبایل برای کودکان و نوجوانان نیز برای‌تان راحت‌تر می‌شود.

دوربین عکاسی و دسته عکاسی گوشی

چه در خانه، چه در دورهمی‌ها، چه در سفر با دوستان و خانواده و چه حتی برای یک استوری‌گذاشتن ساده در اینستاگرام، نوجوانان به عکس‌گرفتن از خودشان علاقه دارند. ثبت و ضبط خاطرات برای‌شان دلنشین است. بنابراین، دوربین عکاسی و مونوپاد نیز گزینه‌های خوبی برای هدیه‌دادن به آن‌ها هستند.

چه هدایایی پسر نوجوان را خوشحال می کنند؟

لباس

خوش‌پوشی یکی دیگر از صفات بارز و علاقه‌مندی‌های نوجوانان است؛ پس هنگام انتخاب کادو برای دختر نوجوان یا پسر نوجوان، خرید لباس‌های موردعلاقه‌شان نیز گزینه خوبی است. 

لوازم اتاق شخصی نوجوان

اتاق نوجوانان بخش مهمی از زندگی‌شان و نمونه کوچک‌شده‌ای از خانه شخصی و مستقل بزرگسالی آن‌ها است. بنابراین، با گرفتن لوازم اتاق مانند کمد، تخت‌خواب، دراور، آینه تمام‌قد، میز تحریر، قفسه کتاب، ریسه نوری و پوسترهای موردعلاقه‌ نوجوان، در تزئین اتاق‌خواب و خوشحالی او سهیم شوید.

پول نقد

شاید بهترین ایده باشد، زیرا روی مهم‌ترین نیاز نوجوانان یعنی نیاز به استقلال و خودمختاری آن‌ها کار می‌کند. همچنین باعث تقویت هوش مالی کودکان و نوجوانان می‌شود.

دفتر خاطرات

هدیه‌ای خاص و خواستنی برای تبریک ورود نوجوان به دنیای بزرگسالی است. شاید هم حتی خودش به این ایده فکر نکرده باشد که افکارش را به قلم بیاورد، اما به‌احتمال زیاد از آن استقبال خواهد کرد.

بازی های هیجان انگیز و معمایی

بازی‌هایی مثل اتاق فرار، چه در دنیای واقعی و چه در بازی‌های ویدئویی و مجازی، تجربه شیرین و هیجان‌انگیزی محسوب می‌شوند. همچنین به‌دلیل رشد تفکر انتزاعی، تحریک مغزی خوبی برای‌شان فراهم می‌کنند. این بازی‌ها علاوه بر هیجان، جنبه فکری نیز دارند و به‌همین‌دلیل، به‌احتمال کمتری نوجوان را به سمت اعتیاد به بازی‌های ویدئویی سوق می‌دهند.

سخن پایانی

حتی همین‌حالا هم احتمالا کادوهای بسیار بیشتری از موارد ذکرشده به ذهن خودتان می‌رسد؛ اما مسئله این است که در انتخاب هدیه برای نوجوان «توودلی»، باید همه جوانب را بسنجید. در این مقاله سعی کردیم به همراه هر ایده، چرایی آن را نیز برای‌تان بیان می‌کنیم تا شما از این ایده‌ها، ایده بگیرید. امیدواریم این ایده‌ها به شما کمک کرده باشند که هنگام خرید هدیه برای نوجوانان باید به چه نکاتی دقت کنید.

چه هدایایی دختر نوجوان را خوشحال می کنند؟

سوالات متداول

  1. هنگام خرید هدیه برای نوجوانان به چه نکاتی باید دقت کنیم؟
    نیازهای روانی نوجوانان مانند استقلال‌طلبی و ماجراجویی، تفاوت سلایق دختر و پسر نوجوان، تفاوت علایق نسل‌های مختلف و شخصیت نوجوان هدیه‌گیرنده، از مهم‌ترین نکات هستند.
  2. کادو برای دختر نوجوان چی بخریم؟
    آینه‌ چراغ‌دار، دوچرخه، پاوربانک، بلیط سینما، کنسرت و تئاتر، ساعت مچی فانتزی، دستبند طلا، لباس، عینک آفتابی، کتاب، مونوپاد و عطر و اسپری از هدایای موردعلاقه آن‌هاست.
  3. چه ایده هایی برای هدیه دادن به پسر نوجوان مناسب‌تر است؟
    لوازم و تجیهزات ورزشی، ساعت مچی، پاوربانک، اسپیکر، دوربین عکاسی، ابزار برقی و شارژی، اسکیت، کیف پول، فوتبال دستی، لباس، کتاب و دوچرخه، ایده‌های خوبی برای کادودادن به پسران نوجوان هستند.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط