نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول تحصیلی دانش آموزان

نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول تحصیلی دانش آموزان

در چند سال گذشته با توجه به شیوع کرونا، نحوه برگزاری امتحانات هر نیمسال برای والدین و دانش‌آموزان مورد سوال بوده است. امسال با توجه به حضوری بودن مدارس و کاهش ابتلا به کرونا در کشور، شاهد شرایط متفاوتی هستیم. بنابراین در ادامه درباره روش ارزشیابی دانش‌آموزان پایه‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی، نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول سال ۱۴۰۱ و تاریخ برگزاری امتحانات توضیح داده‌ایم.

چگونگی برگزاری امتحان نیمه اول

بر اساس اعلام رسمی آموزش و پرورش دانش‌آموزان باید به صورت حضوری برای شرکت در امتحانات اقدام کنند. برگزاری امتحانات با رعایت تمام اصول و پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود. با توجه به ثبات شرایط کرونا در کشور و حضوری شدن بسیاری از مدارس و پایه‌ها در سال گذشته و سال جاری، حذفیات نیز از هیچ کتابی انجام نشده است. ارزشیابی دانش‌آموزان پایه‌های اول، دوم و ششم ابتدایی به صورت کیفی یا توصیفی انجام می‌شود و دانش‌آموزان پایه‌های سوم، چهارم و پنجم دبستان، متوسطه اول و دوم بر اساس فعالیت‌های آموزشی در طول ترم  و امتحانات مورد سنجش قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه امسال امتحانات حضوری است و دانش‌آموزان دوس سال از این فضا دور بوده‌اند، مطالعه مطلب ۷ روش برای کاهش استرس امتحان می‌تواند کمک کننده باشد.

زمان برگزاری امتحانات مدارس ۱۴۰۲

زمان برگزاری امتحانات مدارس ۱۴۰۱

هنوز تاریخ رسمی برگزاری امتحانات اعلام نشده است و زمان دقیق آن توسط مدارس اعلام می‌شود. اما با توجه به اینکه سال گذشته امتحانات مقاطع مختلف از ۷ تا ۲۷ دی‌ماه برگزار شد، انتظار می‌رود که امتحانات نیمسال اول ۱۴۰۱ نیز در همین محدوده زمانی برگزار شوند. تغذیه مناسب دانش آموزان در دوران امتحانات کمک می‌کند تا بازدهی دانش‌آموزان در این ایام افزایش پیدا کند.

برای دریافت نمونه سوالات امتحانی روی لینک کلیک کنید

سوالات متداول

  1. امتحانات نیمسال اول ۱۴۰۱ مدارس در چه تاریخی برگزار می‌شود؟
    تاریخ دقیق توسط خود مدارس مشخص شده و به دانش‌آموزان اعلام می‌شود. اما هر سال امتحانات نیمسال اول در دی‌ماه برگزار شده‌اند.
  2. روش برگزاری امتحانات نوبت اول ۱۴۰۱ چگونه است؟
    با توجه به ثبات شرایط کرونا در کشور، امتحانات نیمسال اول با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت حضوری برگزار می‌شوند.
  3. امتحانات سال ۱۴۰۱ شامل حذفیات هستند؟
    خیر، دانش‌آموزان باید برای امتحانات حضوری همه مباحث را مطالعه کنند.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط