زمان اعلام نتایج امتحان نهایی ۱۴۰۲

اعلام نتایج امتحان نهایی

امتحانات نهایی از مهم‌ترین آزمون‌های دبیرستان است که در سال‌های نهم و دوازدهم برگزار می‌شود. نتایج این امتحانات برای دانش‌آموزان نهم و به خصوص سال دوازدهم اهمیت فراوانی دارد. نمرات و معدل امتحان نهایی سال دوازدهم برای کنکور سال ۱۴۰۲ دارای ۴۰ درصد تأثیر روی تراز و رتبه کنکور است. به همین دلیل والدین و دانش‌آموزان دائم پیگیر این هستند که اعلام نتایج امتحان نهایی ۱۴۰۲ از چه روزی آغاز می‌شود؟ روند دریافت کارنامه امتحان نهایی چگونه است؟ تا چه تاریخی می‌توان به نمرات اعتراض کرد؟ بنابراین با توجه به تغییرات متعدد بسیاری از فرایندهای آموزشی، در این مطلب برای کاهش استرس شما، اطلاعات رسمی اعلام شده درباره دریافت نمرات امتحان نهایی و زمان مشاهده نمرات را توضیح داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: بارم بندی امتحانات نهایی ۱۴۰۲

زمان اعلام نتایج امتحان نهایی ۱۴۰۱

زمان اعلام نتایج امتحان نهایی ۱۴۰۲

پس از برگزاری هر امتحان، تصحیح‌کنندگان با توجه به پاسخنامه‌های رسمی امتحانات، اقدام به تصحیح برگه‌ها می‌کنند تا ۷۲ ساعت پس از پایان هر امتحان، نمره آن روی سایت‌های مربوطه قرار می‌گیرد و دانش‌آموزان می‌توانند از طریقی که در بخش بعدی گفته‌ایم به نمره خود دسترسی داشته باشند. در نهایت بعد از اتمام امتحانات نهایی و ثبت همه نمرات، کارنامه در دسترس دانش‌آموزان خواهد بود. زمان مشاهده نمرات امتحان نهایی پایه نهم با توجه به اینکه با حضوری شدن مدارس یک ماه دیگر به سال تحصیلی آن‌ها افزوده شد، حدودا در مردادماه خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: ثبت نام در سامانه سیدا

زمان مشاهده نمرات امتحان نهایی پایه دوازدهم  بر اساس روال سال‌های گذشته، احتمالا ۲ تا ۴ هفته پس از پایان آخرین امتحان است که با توجه به تاریخ امتحانات (۳۱ اردیبهشت تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۲)، در اواخر تیرماه یا اوایل مرداد خواهد بود. اما تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نشده و به محض انتشار حتما آن را اعلام خواهیم کرد. اگر به نمرات خود اعتراض داشتید می‌توانید با مطالعه مطلب اعتراض به نمرات امتحان نهایی درباره تاریخ، روند و پیگیری اعتراضات به نمرات نهایی اطلاعات کاملی کسب کنید.

نتایج امتحانات نهایی شهریور ۱۴۰۲

دانش‌آموزانی که به هر دلیل موفق به شرکت در امتحانات نهایی خرداد نشده‌اند، نمره پایینی گرفته‌اند و قصد ترمیم معدل دارند، دانش‌آموزانی که نمره قبولی کسب نکرده‌اند یا بزرگسالان، باید در امتحانات نهایی شهریور ۱۴۰۲ شرکت کنند. نتایج امتحانات نهایی شهریور ۱۴۰۲ یک تا دو هفته پس از امتحانات روی سایت پادا قرار می‌گیرد. در صورتی که دانش‌آموزان نمره بالاتری در شهریور ماه کسب کنند، آن نمره در کارنامه جایگزین خواهد شد و برای تعیین رتبه کنکور محاسبه می‌شود. البته می‌توانید از تک ماده در امتحان نهایی هم استفاده کنید که در این مقاله به صورت مفصل راجع به آن توضیح داده‌ایم.

نتایج امتحان نهایی دی ۱۴۰۲

تاریخ دقیق آغاز و پایان برگزاری امتحان نهایی دی ۱۴۰۲ هنوز مشخص نیست. اما مانند سایر امتحانات نهایی، تا کنون روش تصحیح برگه‌های این آزمون، زمان اعلام نمرات و کارنامه آن به ترتیب ۷۲ ساعت و ۲ الی ۴ هفته پس از برگزاری بوده است. به محض انتشار اطلاعات جدید از آموزش و پرورش، اطلاعات بروزرسانی خواهند شد.

چگونگی دریافت نمرات امتحان نهایی ۱۴۰۱

چگونگی دریافت نمرات امتحان نهایی ۱۴۰۲

در سال‌های قبل از کرونا اعلام نتایج به صورت حضوری برگزار می‌شد اما در حال حاضر دانش‌آموزان یا والدین با مراجعه به سایت پادا به آدرس اینترنتی pada.medu.ir، با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که مدیر مدرسه در اختیار دانش‌آموزان قرار داده است نمرات خود را دریافت کنند. در مطلب کارنامه سایت پادا روش ورود به سایت و کار با آن را به طور کامل توضیح داده‌ایم. در سال‌های گذشته دریافت کارنامه از طریق سایت همگام انجام می‌شد اما باید توجه داشته باشید که در حال حاضر قسمت دریافت کارنامه و اعلام نتایج امتحانات نهایی در سایت همگام غیرفعال است. دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی نهم و دوازدهم تنها با مراجعه به سایت پادا قادر به دریافت نمرات خود خواهند بود.

پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی از بودجه‌بندی سوالات، سری هم به مطلب حذفیات امتحان نهایی بزنید.

سوالات متداول

  1. نمرات امتحان نهایی خرداد ۱۴۰۲ چه زمانی اعلام می‌شوند؟
    زمان اعلام نتایج امتحان نهایی ۱۴۰۲ برای هر درس، ۷۲ ساعت از برگزاری امتحان است.
  2. زمان ارائه کارنامه امتحان نهایی ۱۴۰۲ در چه تاریخی است؟
    نتایج امتحان نهایی معمولا دو تا چهار هفته بعد از آخرین امتحانات نهایی، بر روی سامانه پادا قرار می‌گیرد که با توجه به تاریخ امتحان نهایی، در تیرماه خواهد بود.
  3. چگونه می‌توانیم نتایج امتحانات نهایی ۱۴۰۲ را دریافت کنیم؟
    همان‌طور که در این مقاله توضیح دادیم، نتایج امتحانات نهایی به صورت اینترنتی و روی سایت پادا قابل مشاهده هستند.
  4. آیا می‌توان پس از اعلام نتایج امتحان نهایی ۱۴۰۲ ثبت اعتراض کرد؟
    بله، دانش‌آموزان می‌توانند در بازه‌ای ۵ روزه پس از اعلام نمرات، اعتراضات خود را به صورت اینترنتی ثبت کنند.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط