حذفیات امتحان نهایی پایه نهم 1402| حذفیات امتحان نهایی دوازدهم 1402

حذفیات امتحان نهایی

امتحانات سال نهم و دوازدهم به صورت نهایی و هماهنگ برگزار می‌شوند و آمادگی دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی صحیح برای مطالعه دروس اهمیت بالایی دارد. بسیاری از والدین و دانش‌آموزان به دنبال این هستند که حذفیات برای چه مباحثی انجام می‌شود و حذفیات امتحان نهایی دروس عمومی صورت می‌گیرد یا خیر. بنابراین در این مطلب درباره اعلام رسمی آموزش و پرورش درباره حذفیات امتحان نهایی برای پایه‌های نهم و دوازدهم صحبت کرده‌ایم. لازم است دانش‌آموزان و والدین تا زمان برگزاری امتحانات نهایی، به اعلامیه‌ها و اخباری که در این خصوص منتشر می‌شود توجه داشته باشند.

حذفیات امتحان نهایی

در سال‌های گذشته به دلیل شیوع کرونا، آموزش مجازی و آنلاین موجب اثراتی بر روی کیفیت و کمیت آموزش دروس و برخی مباحث می‌شد. در مواردی نیز به دلیل حجم بالای برخی از کتاب‌ها، معلمان نمی‌توانستند تدریس مطالب درسی را به اتمام برسانند. از طرفی به طور کلی برخی از کتاب‌های درسی حجم زیاد یا جزییات فراوانی دارند که بسیاری از آن‌ها برای کنکور سراسری نیز حذف شده‌اند. بنابراین آموزش و پرورش سالانه بخش‌هایی از کتاب‌های درسی را به عنوان حذفیات امتحان نهایی پایه نهم و دوازدهم اعلام می‌کرد. به دلیل اهمیت فراوان نمرات امتحان نهایی خصوصا در پایه دوازدهم و نقش آن در رتبه کنکور سراسری، دانش‌آموزان استرس زیادی درباره حذفیات امتحان نهایی دوازدهم دارند.

هر سال مدتی پیش از برگزاری امتحانات نهایی حذفیات مرتبط با امتحانات پایه نهم و دوازدهم توسط آموزش و پرورش اعلام می‌شوند. امسال نیز پیش‌بینی می‌شد که امتحانات نهایی با حذفیاتی همراه باشند اما با افزایش کیفیت تدریس و آموزش و نیمه حضوری شدن دانش‌آموزان در فصل بهار، بنابر اعلام رسمی آموزش و پرورش حذفیاتی صورت نخواهد گرفت.

حذفیات امتحان نهایی پایه نهم ۱۴۰۱

حذفیات امتحان نهایی پایه نهم ۱۴۰۲

امتحانات نهایی سال نهم نیز مانند سال دوازدهم امتحان نهایی محسوب می‌شوند چون برگزاری آن‌ها به صورت هماهنگ استانی است. به همین دلیل امتحانات نهایی پایه نهم اهمیت فراوانی برای دانش‌آموزان و والدین دارد. این موضوع خصوصا برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند در مقطع دوم متوسطه، در مدارس خاص یا نمونه دولتی ثبت نام کنند بسیار مهم است چون اغلب این مدارس شرط معدل دارند. هر سال آموزش و پرورش برای هماهنگ شدن مدارس مختلفی که از تدریس کامل دروس جا مانده‌اند، برخی از مباحث را به عنوان حذفیات امتحان نهایی اعلام رسمی می‌کرد. اما بر اساس آنچه تا کنون اعلام شده، حذفیات امتحان نهایی نهم در هیچ مبحثی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: بارم بندی امتحانات نهایی ۱۴۰۲

حذفیات امتحان نهایی دوازدهم ۱۴۰۲

نمرات امتحان نهایی پایه دوازدهم تأثیر مستقیم بر رتبه کنکور دارند و نقش مهمی در آینده دانش‌آموزان دارند. از این نظر بسیار مهم است که از حذفیات امتحان نهایی دوازدهم مطلع شوید. در سال‌های گذشته برای تمرکز بیشتر دانش‌آموزان بر مطالب مهم و کلیدی، برخی از بخش‌های کتب درسی مانند بیشتر بدانیم و مطالعه آزاد حذف می‌شدند. هرچند حذفیاتی که درباره کنکور سراسری اعلام شد همچنان به قوت خود پا برجا هستند، اما بنابر اعلام سخنگوی رسمی وزارت آموزش و پرورش، حذفیات امتحان نهایی دوازدهم ۱۴۰۲ در هیچ درس و مبحثی و حذفیات امتحان نهایی دروس اختصاصی رشته ریاضی در هیچ مقطعی انجام نمی‌شود. امتحانات نهایی نیز به صورت حضوری در مدارس برگزار خواهند شد.

حذفیات امتحان نهایی دوازدهم 1401

سوالات متداول درباره حذفیات امتحان نهایی ۱۴۰۲

  1. حذفیات امتحان نهایی پایه نهم ۱۴۰۲ شامل چه دروسی است؟
    امتحان نهایی پایه نهم سال ۱۴۰۲ هیچ‌گونه حذفیاتی نخواهند داشت.
  2. حذفیات امتحان نهایی دوازدهم ۱۴۰۲ شامل چه دروسی است؟
    بنابر اعلام رسمی آموزش و پرورش تا کنون، هیچ درس و کتابی برای امتحانات نهایی پایه دوازدهم ۱۴۰۱ حذف نمی‌شود.
  3. حذفیات امتحان نهایی دروس اختصاصی رشته ریاضی شامل کدام مباحث می‌شود؟
    دروس اختصاصی رشته ریاضی در امتحانات نهایی ۱۴۰۲ هیچ‌گونه حذفیاتی نخواهند داشت.
  4. آیا قوانین حذفیات امتحان نهایی پایه نهم ۱۴۰۲ و حذفیات امتحان نهایی دوازدهم ۱۴۰۲ شامل دانش‌آموزان بزرگسال هم می‌شود؟
    بله، برای همه دانش‌آموزان از جمله افرادی که یک درس خود را افتاده‌اند یا دانش‌آموزان بزرگسال قوانین حذفیات مشابه است و در سال ۱۴۰۲ هیچ درس و مبحثی حذف نمی‌شود.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط