جزئیات تعداد سوالات کنکور ۱۴۰۱ و زمان پاسخگویی به آن ها

تعداد و زمان پاسخگویی سوالات کنکور

سوالات آزمون سراسری در ۳ دفترچه شامل یک دفترچه عمومی مشترک بین تمام رشته‌ها و دفترچه اختصاصی هر رشته، طراحی می‌شوند. در کنکور سال ۱۴۰۱ برخلاف روند سال‌های قبل، برای هر رشته دو دفترچه اختصاصی وجود دارد. تعداد و زمان پاسخگویی سوالات کنکور در هریک از این سه دفترچه متفاوت است و هر سال پیش از برگزاری کنکور سراسری توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود. در ادامه این مطلب با توجه به اعلام رسمی سازمان سنجش، به جزئیات مربوط به تعداد سوالات کنکور و زمان پاسخگویی به دفترچه‌های عمومی و اختصاصی رشته‌های مختلف کنکور می‌پردازیم.

تعداد سوالات دفترچه عمومی کنکور 1401 و زمان پاسخگویی

تعداد سوالات دفترچه عمومی کنکور ۱۴۰۱ و زمان پاسخگویی

بر اساس گروه آزمایشی، آزمون عمومی ۸ تا ۱۱ تیر ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. دفترچه شماره یک کنکور سراسری یا دفترچه سوالات دروس عمومی برای تمام رشته‌ها شامل ۴ درس زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی (دینی و قرآن) و زبان خارجی است. در مجموع ۱۰۰ سوال در دفترچه عمومی ارائه می‌شود و مدت زمان پاسخگویی به آن ۷۵ دقیقه است. پاسخ غلط به سوالات دفترچه عمومی هم مانند سوالات اختصاصی، نمره منفی دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع بیشتر از اینکه چطور زمان و پاسخ به سوالات کنکور را انجام دهید که بهترین نتیجه را بگیرید، نگاهی به مطلب تکنیک تست زنی بیندازید.

جدول تعداد سوالات هر درس و زمان پاسخگویی به آن‌ها را در ادامه مشاهده می‌کنید.

درستعداد سوالاتزمان پاسخگویی
زبان و ادبیات فارسی۲۵۱۸
عربی۲۵۲۰
فرهنگ و معارف اسلامی۲۵۱۷
زبان خارجی۲۵۲۰
مجموع سوالات۱۰۰۷۵

توجه داشته باشید که زمان پاسخگویی به سوالات معارف غیر اسلام (کلیمی، زرتشتی و مسیحی) ۱۷ دقیقه و برای سوالات زبان خارجی غیر از انگلیسی (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و روسی) ۲۰ دقیقه است.

تعداد سوالات دفترچه اختصاصی و زمان پاسخگویی

تعداد سوالات دفترچه اختصاصی و زمان پاسخگویی

همانطور که گفته شد، امسال برخلاف سال‌های گذشته، دو دفترچه اختصاصی برای هر رشته همراه با دو پاسخنامه مجزا داده می‌شود. در ادامه به تفکیک رشته‌ها تعداد و مدت زمان پاسخ به سوالات را توضیح داده‌ایم. از آنجایی که مدیریت پاسخگویی به سوالات اهمیت زیادی دارد، مطالعه مطلب مدیریت زمان در کنکور را توصیه می‌کنیم.

تعداد سوالات کنکور ریاضی

کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. ۲ دفترچه آزمون اختصاصی همراه با ۲ پاسخنامه از دروس ریاضیات، فیزیک و شیمی است. دفترچه تخصصی کنکور ریاضی ۱۲۰ سوال دارند. زمان پاسخگویی به سوالات دفترچه‌های تخصصی کنکور ریاضی و فنی ۱۶۰ دقیقه است.   

تعداد سوالات کنکور تجربی

صبح جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ آزمون کنکور سراسری رشته تجربی برگزار می‌شود. دفترچه اختصاصی تجربی شامل دروس ریاضیات، زیست‌شناسی، فیزیک، شیمی و زمین‌شناسی با ۱۶۵ سوال است. داوطلبان ۱۸۰ دقیقه زمان برای پاسخگویی به این سوالات دارند. داوطلبان سهمیه بهیاری یک دفترچه اضافی با یک پاسخنامه اضافی، شامل ۳۵ سوال دارند که زمان پاسخگویی به آن ۲۰ دقیقه است.

تعداد سوالات کنکور انسانی

کنکور رشته علوم انسانی صبح پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. این آزمون ۲ دفترچه اختصاصی با دو پاسخنامه مجزا دارد و سامل مجموعا ۱۷۵ سوال از دروس ریاضی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی، زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه، منطق و روانشناسی است. داوطلبان ۱۶۰ دقیقه زمان برای پاسخگویی به این دو دفترچه سوالات دارند.

تعداد سوالات کنکور هنر

روز برگزاری کنکور هنر صبح چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ است. این آزمون ۱ دفترچه اختصاصی با یک پاسخنامه مجزا دارد و شامل ۱۶۰ سوال از دروس درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی و خواص مواد دارد. مدت زمان پاسخگویی به این سوالات هم ۱۶۵ دقیقه است.

تعداد سوالات کنکور زبان های خارجی

کنکور زبان‌های خارجی صبح شنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و ۱ دفترچه اختصاصی شامل ‌۷۰ سوال از دروس زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی است. داوطلبان ۱۰۵ دقیقه زمان پاسخگویی برای پاسخ به این سوالات دارند.

سوالات متداول

  1. تعداد سوالات دفترچه عمومی کنکور ۱۴۰۱ و زمان پاسخگویی به آن چگونه است؟
    در مجموع ۱۰۰ سوال در دفترچه عمومی ارائه می‌شود و مدت زمان پاسخگویی به آن ۷۵ دقیقه است.
  2. کنکور سراسری چند دفترچه اختصاصی دارد؟
    در کنکور سال ۱۴۰۱ بر خلاف کنکور سال‌های گذشته، برای همه رشته‌ها به جز هنر و زبان‌های خارجی، دو دفترچه اختصاصی با دو پاسخنامه جدا وجود دارد.
  3. آیا در کنکور سراسری نمره منفی وجود دارد؟
    بله، هر ۳ پاسخ غلط، ارزش یک پاسخ درست را از بین می‌برد و باعث افت تراز داوطلب می‌شود.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط