زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۱ و ویرایش اطلاعات

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۱

کارت ورود به جلسه کنکور که اطلاعات داوطلبان به درستی روی آن درج شده باشد، از ملزومات ورود به حوزه‌های امتحانی است. بنابراین یکی از موضوعاتی که چند هفته قبل از برگزاری کنکور سراسری ذهن دانش‌آموزان و والدین را به خود مشغول می‌کند مسائل مرتبط با دریافت کارت ورود به جلسه کنکور مانند چگونگی دریافت کارت ورود به جلسه، تاریخ دریافت کارت ورود به جلسه، مهلت دریافت کارت ورود به جلسه و مغایرت اطلاعات در کارت ورود به جلسه کنکور هستند. در این مطلب همه این موارد را برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ توضیح داده‌ایم. اگر می‌خواهید از فرصت با‌قی‌مانده تا کنکور هم استفاده بیشتری داشته باشید، مطلب بهترین برنامه کنکور را هم مطالعه کنید.

تاریخ گرفتن کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۱

سازمان سنجش بر اساس اطلاعاتی که داوطلبان هنگام ثبت نام در کنکور وارد کرده‌اند، کارت ورود به جلسه را صادر می‌کند. زمان گرفتن کارت ورود به جلسه کنکور معمولا چند روز قبل از برگزاری آزمون سراسری است و فایل کارت صادر شده برای هر زیرگروه آزمایشی، روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد. داوطلبان باید با وارد کردن اطلاعات لازم کارت یا کارت‌های خود را دانلود کرده و پرینت بگیرند. بر اساس اعلام سازمان سنجش، زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۱ به همراه راهنمای شرکت در آزمون برای همه رشته‌ها، از روز یک شنبه مورخ ۵ تیرماه تا سه‌‌شنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۱ است.

در صورت تمایل می‌توانید مطلب تغییرات کنکور امسال و سال‌های آینده را نیز مطالعه کنید.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۱

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۱

در کنار شناسنامه یا کارت ملی باید کارت ورود به جلسه کنکور را از سایت سنجش دریافت کنید که روش آن را در ادامه نوشته‌ایم.

  • در تاریخ تعیین‌شده وارد سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org شوید.
  • شماره سريال كارت اعتباري ثبت نام (۱۲ رقمي) و شماره شناسنامه، يا شماره پرونده و كد پيگيري ثبت نام (۱۶ رقمي) و نام و نام خانوادگي، كد ملي و سريال شماره شناسنامه را وارد کنید.
  • فایل راهنما و کارت شرکت در آزمون برای شما به نمایش در می‌آیند، آن‌ها را به صورت فایل pdf دانلود کنید یا مستقیما يك نسخه پرينت از آن‌ها بگیرید.

تعداد و نوع کارت قابل دریافت

اگر در ۲ یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده‌اید علاوه بر کارت ورود به جلسه آزمون اصلی، باید از کارت گروه آزمایشی دوم و سوم (هنر و زبان‌های خارجی) هم پرینت بگیرید. تعداد کارت شرکت در آزمون قابل دریافت برای داوطلبان با توجه به ثبت نام آن‌ها در گروه‌های آزمایشی مختلف، به شرح جدول زیر است:

گروه آزمایشیتعداد و نوع کارت قابل دریافت
علوم تجربیفقط کارت ورود به جلسه آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی
ریاضیفقط کارت ورود به جلسه آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی
علوم انسانیفقط کارت ورود به جلسه آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی
هنرکارت ورود به جلسه گروه آزمایشی هنرکارت ورود به جلسه یکی گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی (در صورت ثبت نام قبلی)
زبان‌های خارجیکارت ورود به جلسه گروه آزمایشی زبان‌های خارجیکارت ورود به جلسه یکی گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی (در صورت ثبت نام قبلی)

برای اینکه در جلسه کنکور بتوانید از زمان خود بهتر استفاده کنید، مطالعه مطلب مدیریت زمان در کنکور به شما کمک خواهد کرد.

نداشتن اطلاعات برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون

در صورت نداشتن اطلاعات برای دریافت کارت ورود چه کنیم؟

اگر اطلاعات شماره پرونده یا کد پیگیری را فراموش کرده‌اید یا به هر دلیلی موفق به دریافت کارت نمی‌شوید، باید ابتدا در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ثبت نام کنید و بعد طی مراحل زیر، اطلاعات خود را بازیابی کنید:

  • وارد درگاه سازمان سنجش آموزش کشور شوید.
  • وارد بخش سیستم پاسخگویی شوید.
  • نام آزمون و موضوع را تعیین کنید.

مغایرت اطلاعات در کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۱

گاهی به دلیل اشتباه وارد کردن اطلاعات هنگام ثبت نام یا مشکلات دیگر، مغایرت در کارت ورود به آزمون وجود دارد. بنابراین بعد از مشاهده و پرینت کارت اطلاعات تمام بندهای مندرج روی آن را به دقت بررسی کنید. در صورت مشاهده هرگونه اشتباه در کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۱، حتما بر اساس تاریخ، گروه آزمایشی و شهرستان انتخابی خود، به حوزه‌هاي رفع نقص كارت مندرج در جدولی که در سایت سازمان سنجش قرار داده شده است، مراجعه نمایید.

ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۱

ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۱

با توجه شرایط داوطلب و اینکه در کدام بندهای کارت ورود به جلسه اشتباه وجود دارد، باید بر اساس یکی از دستورالعمل‌های زیر اقدام به اصلاح یا ویرایش اطلاعات کارت خود کنید.

ویرایش اطلاعات شناسنامه ای کارت ورود به جلسه

اطلاعات شناسنامه‌اي متقاضيان از سامانه ثبت احوال دریافت می‌شود و امکان ويرايش اطلاعات شناسنامه‌اي وجود ندارد. بنابراین اگر در اطلاعات مندرج در بندهاي ۱، ۲، ۳، ۴ و ۱۳ كارت شركت در آزمون شما اشتباهی وجود دارد باید درخواست کتبی خود را به همراه تصویر شناسنامه یا کارت ملی حداکثر تا تاریخ ۱۲ تیر ۱۴۰۱ از طریق آدرس https://darkhast.sanjesh.org  به سایت سازمان سنجش ارسال کنید.

مغایرت اطلاعات کارت داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصيلي

داوطلبان نظام سالي واحدي و ترمي واحدي كه مشمول اعمال سوابق تحصيلي ديپلم (فارغ‌التحصيلان سال ۱۳۸۴ به بعد) و يا پيش‌دانشگاهي (فارغ‌التحصيلان سال ۱۳۹۱ به بعد) هستند و فارغ‌التحصيلان نظام آموزشي جديد (نظام ۶،۳،۳) باید برای اصلاح هرگونه مغایرت در اطلاعات مندرج روی کارت ورود به آزمون، حداكثر تا تاريخ ۱۳ تیر ۱۴۰۱ به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرك تحصيلي خود مراجعه کنند.

مغایرت اطلاعات کارت داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصيلي نیستند

داوطلباني كه مشمول اعمال سوابق تحصيلي نیستند، در صورت وجود هرگونه نقص و اشتباه در اطلاعات مندرج روی کارت ورود به جلسه کنکور، باید برای اصلاح این موارد حداکثر تا تاریخ ۱۱ تیر ۱۴۰۱ به درگاه اینترنتی سازمان سنجش، قسمت «ویرایش اطلاعات در کارت ورود به جلسه» مراجعه کنند و با توجه به توضیحات نوشته شده در درگاه، اصلاحات لازم را انجام دهند.

مغایرت اطلاعات در کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۱

مغایرت در بندهای الف، ب، ج و د کارت ورود به جلسه کنکور

اگر نسبت به اطلاعات مندرج در بندهاي الف، ب، ج و د معترض هستید، باید با توجه به گروه آزمایشی خود، در ساعات ۸ و نیم الی ۱۲ صبح یا ۱۴ الی ۱۸ بعد از ظهر روزهای اعلام شده در جدول زیر، به نماينده سازمان سنجش، مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کنید.

گروه آزمایشیزمان مراجعه به باجه رفع نقص
هنرسه‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱
علوم انسانیسه‌شنبه ۷ تیر و چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱
ریاضی
تجربیچهارشنبه ۸ تیر و پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱
زبان‌های خارجیپنجشنبه ۹ تیر و جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱

مغایرت در اطلاعات سهمیه کنکور روی کارت ورود به جلسه

اگر سهميه درخواستي متقاضي غير از سهميه مناطق است و در بند ۱۸ كارت شركت در آزمون سهميه او درج شده، باید برای اعلام مغايرت و تكميل اطلاعات مربوط به سهميه حداكثر تا تاریخ ۱۱ تیر ۱۴۰۱ به قسمت ويرايش اطلاعات در درگاه سازمان سنجش مراجعه و با توجه به توضيحات مندرج در درگاه نسبت به اصلاح و تكميل موارد اقدام کنید. درصورت تاييد سهميه توسط ارگان مربوط، سهميه براي شما اعمال می‌شود. در غيراين‌صورت با سهميه مناطق گزينش خواهید شد و هيچ اعتراضي قابل قبول نیست.

سوالات متداول

  1. زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۱ چه روزی است؟
    داوطلبان کنکور سراسری می‌توانند در تاریخ ۵ تا ۷ تیرماه برای دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.
  2. مدارک لازم برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور چیست؟
    اطلاعات مورد نیاز برای پرینت کارت ورود به جلسه شامل شماره سريال كارت اعتباري ثبت نام (۱۲ رقمي) و شماره شناسنامه، يا شماره پرونده و كد پيگيري ثبت نام (۱۶ رقمي) و نام و نام خانوادگي، كد ملي و سريال شماره شناسنامه هستند.
  3. در صورت مغایرت اطلاعات روی کارت ورود به جلسه چه کنیم؟
    ایرادات بندهای مختلف کارت ورود به جلسه آزمون باید در زمان‌های اعلام شده طبق آنچه در این مطلب توضیح دادیم، از روش مختص رفع اشکال بند مورد نظر اقدام کنید.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط