معرفی بهترین پیش دبستانی و دبستان های منطقه 5

بهترین دبستان منطقه 5 تهران

فهرست مطالب

دبستان و پیش دبستانی دومین جایی است که کودکان در آن با افراد غریبه آشنا می‌شوند و تجربه‌های جدید یاد می‌گیرند. همچنین بچه‌ها در دبستان و پیش دبستانی کنار مادر و پدر خودشان نیستند و به اصطلاح تنها می‌شوند، همین مسئله باعث می‌شود که والدین نگرانی زیادی برای انتخاب بهترین پیش دبستانی و دبستان داشته باشند.

در این مقاله قصد داریم بهترین پیش دبستانی و دبستان‌های منطقه‌ 5 را معرفی کنیم. منطقه 5 تهران در شمال و شمال غربی تهران قرار گرفته است و از مناطق مدرن تهران به حساب می‌آید.

این منطقه از محله‌های پونک، باغ فیض، جنت آباد، حصارک، شهرک کوهسار، شهرک نفت، شهرک پرواز، شهرک آپادانا، شهرک اکباتان، کوی بیمه، سازمان برنامه، ارمکوی، شهر زیبا، شهران، شاهین، بلوار فردوس و بلوار آیت‌الله کاشانی تشکیل شده است.

تیم تحقیقاتی ما تمام دبستان‌ها و پیش دبستانی این محله‌ها را بررسی کردند. بنابراین اگر در منطقه 5 زندگی می‌کنید، تا آخر مقاله همراه ما باشید تا با بهترین دبستان و پیش دبستان منطقه 5 آشنا شوید.

این مقاله را نیز مطالعه کنید: انتخاب بهترین دبستان منطقه یک تهران

برای انتخاب بهترین دبستان و پیش دبستان در منطقه 5 باید به چه نکته‌هایی توجه کنیم؟

برخلاف گذشته که بیشتر پدر و مادر ها وقت کافی برای پیدا کردن دبستان و پیش دبستانی نمی‌گذاشتند و کودک‌شان را در نزدیک‌ترین دبستان محله ثبت‌نام می‌کردند، امروزه والدین اهمیت بیشتری به دبستان و پیش دبستانی فرزندشان می‌دهند.

اما برای انتخاب بهترین دبستان و پیش دبستان باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ مجموعه‌ای از عوامل هستند که به ما در این انتخاب کمک می‌کنند. ما در این مقاله براساس این معیارها بهترین دبستان و پیش دبستان منطقه 5 را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی بهترین دبستان و پیش دبستان منطقه 5 تهران

سیستم آموزشی و گروه آموزشی مدرسه

اولین و مهم‌ترین معیار سیستم آموزشی و گروه‌ آموزشی مدرسه است. معلم‌ها و مربی‌های پایه دبستان و پیش دبستان باید از به روزترین و جذاب‌ترین امکانات برای آموزش بچه‌ها استفاده کنند و مطالب را به درستی و بدون هیچ اشتباهی به آنها یاد دهند.

هر گونه اشتباه و رفتار نادرست در این سن باعث بروز مشکلات جدی‌تر در مقطع‌های بعدی می‌شود. اگر گروه آموزشی مدرسه مجرب نباشند، ممکن است بچه‌ها مطالب را به اشتباه یاد بگیرند.

سیستم آموزش مجازی

دومین معیار با توجه به شرایط فعلی کشور و شیوع بیماری کرونا، استفاده از امکانات مجازی است. مدارس باید با استفاده از بهترین امکانات آموزشی در بستر مجازی، راهکارهای نوین و فعالیت‌های متنوع مجازی، دانش‌آموزان را به حضور در کلاس‌های مجازی تشویق کنند.

نوع رفتار کارکنان مدرسه

سومین معیار، رفتار و کردار پرسنل و معلم‌های مدرسه با کودکان است. کودکان در دوران پیش دبستان و دبستان در سن حساسی هستند. ممکن است از ساده‌ترین حرف‌ها ناراحت شوند و این ناراحتی تا ابد در ذهن‌شان بماند. مثلا معلم به هیچ‌ عنوان نباید دانش‌آموز را در کلاس تحقیر کند و در مورد ناتوانی‌های او حرف بزند.

استفاده از ابزارها و امکانات آموزشی متنوع

بعضی از کودکان در این سن از رفتن به دبستان و پیش دبستانی امتناع می‌کنند، نمی‌خواهند در کلاس‌ها شرکت کنند و علاقه‌ای از خود نشان نمی‌دهند. وظیفه‌ی معلم‌ها و مربی‌ها این است که با استفاده از ابزارهای جذاب، فیلم‌ و انیمیشن کودکان را به یادگیری تشویق کنند.

کلاس‌های فوق‌برنامه

معیار بعدی کلاس‌ها و رویدادهای فوق برنامه‌ی منعطف و مناسب سن کودک است. کلاس‌ زبان، کامپیوتر، نقاشی و تئاتر در بعضی از مدرسه‌ها برگزار می‌شود. نکته‌ی مهم در مورد کلاس‌های فوق برنامه برای کودکان مقطع پیش دبستان و دبستان، استفاده از منابع و سیستم آموزشی مناسب کودک است. بعضی از کودکان علاقه‌ای به یادگیری زبان یا کامپیوتر یا حضور در کلاس‌های دیگر نشان می‌دهند. نباید فراموش کنیم که در چنین مواقع خانواده و مربی‌ها نباید کودک را مجبور کنند.

این مقاله را نیز مطالعه کنید: انتخاب مدرسه مناسب و مدارس هوشمند

بهترین دبستان و پیش دبستان منطقه 5 تهران

بهترین دبستان و پیش دبستان‌های منطقه 5؛ مجموعه دبستان و پیش دبستانی‌های سلام

با بررسی معیارهای ذکر شده در بین دبستان و پیش دبستان منطقه 5 به این نتیجه رسیدیم که مجموعه دبستان‌ و پیش دبستانی‌های سلام بالاترین امتیاز را در بین مدارس منطقه 5 دارد.

دبستان‌ و پیش دبستانی‌های سلام با بهره‌گیری از به روزترین امکانات آموزشی، سیستم آموزش مجازی و روش‌های آموزشی منعطف و خلاقانه کودکان را به درس و یادگیری علاقه‌مند کرده و بنیان آینده‌‌ای درخشان را برای فرزند شما پایه‌ریزی می‌کنند.

دبستان‌های سلام فقط به دنبال پیشرفت درسی کودکان نیستند و برای رشد شناختی، عاطفی، اجتماعی و جسمانی بچه‌ها هم برنامه‌ریزی می‌کنند. معلم‌ها و مدیران دبستان‌های سلام با شناخت تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان بهترین رفتار را با آنها به کار می‌گیرند و بیشتر از اینکه معلم باشند، تسهیل‌گر هستند.

نکته‌ی قابل توجه دیگر در مدارس سلام، تیم مشاوره‌ی تحصیلی آنها است. از آنجایی که دانش‌آموزان برای اولین بار محیط مدرسه را تجربه می‌کنند و دور از مادر و پدر خود هستند، ممکن است نتوانند به خوبی با بچه‌های دیگر و معلم‌ها ارتباط بگیرند و مضطرب شوند. تیم مشاوره‌ی دبستان و پیش دبستانی سلام فضای آرامی را برای دانش‌آموز ایجاد می‌کنند و با تحلیل مسائل بهترین راهکارها را برای حل مشکلات اضطرابی کودک ارائه می‌دهند.

این مقاله را نیز مطالعه کنید: یک روز با دبستان مدارس سلام و یک روز با پیش دبستانی مدارس سلام

بهترین دبستان و پیش دبستان دخترانه منطقه 5؛ دبستان و پیش دبستان دخترانه‌‌ی غنچه‌های شاد

پیش دبستان و دبستان دخترانه‌ی غنچه‌های شاد در خیابان ستاری، بالاتر از فروشگاه کوروش قرار دارد. با توجه به تحقیقات میدانی منطقه، دبستان دخترانه‌ی معین و دبستان دخترانه‌ی هدی هم در اتوبان ستاری شمال قرار دارند و دبستان دخترانه‌ی غنچه‌های شاد، بهترین دبستان و پیش دبستان دخترانه‌ در خیابان ستاری است.

این دبستان تمام امکانات یک دبستان خوب را دارا است و خدمات کاملی را به والدین ارائه می‌کند. از جمله این امکانات می‌توان به سالن ورزش، کارگاه هنر، کتابخانه، آزمایشگاه و چیزهای دیگر اشاره کرد. به علاوه، سالن غذاخوری مجزایی هم برای بچه‌ها وجود دارد.

همه‌ی معلم‌ها و کارکنان پیش دبستان و دبستان دخترانه‌ی غنچه‌های شاد سوابق آموزشی خوبی دارند. تالیف کتاب‌های متعدد و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی از جمله سوابق کارکنان و معلم‌های مدرسه غنچه‌های شاد هستند.

با توجه به شرایط فعلی کشور و شیوع بیماری کرونا، مهم‌ترین چیزی که مدارس باید به آن اهمیت دهند، آموزش مجازی است. خوشبختانه دبستان دخترانه‌ی غنچه‌های شاد امکانات زیادی در این خصوص دارد و از ابزارهای متنوعی برای آموزش مجازی استفاده می‌کند.

مدیریت دبستان دخترانه‌ی غنچه‌های شاد، سامانه‌‌ای به نام سامانه‌ی فرایند را برای آموزش مجازی در نظر گرفتند. در این سامانه مطالب درسی به کمک فایل‌های پاورپوینت و انیمیشن‌ها ارائه می‌شوند.

تمام کلاس‌ها هم در بستر اسکایپ و نرم افزار ادوبی کانکت است. معلم‌ها از پادکست، فیلم، انیمیشن و پاورپوینت استفاده می‌کنند و اگر دانش‌آموزان رغبتی به حضور در کلاس‌های آموزشی نداشته باشند، فیلم‌ها و انیمیشن‌های هیجان‌انگیز و بامزه برای تشویق او به کار می‌گیرند.

این مقاله را نیز مطالعه کنید: بالا بردن اشتیاق کودکان به علم آموزی ، ویژگی‌های محیط مناسب برای آموزش مجازی کودکان

پیش دبستان غنچه‌های شاد، بهترین پیش دبستان دخترانه‌ی منطقه 5

در مقطع پیش دبستان، بچه‌ها بیشتر از هر چیز به بازی کردن و پرورش مهارت‌ها نیاز دارند. کودکان با بازی‌ کردن مطالب ساده‌ی ریاضی، مهارت‌های زندگی و زبان را یاد می‌گیرند و برای مقطع دبستان آماده می‌شوند.

متاسفانه بیشتر پیش دبستانی‌های تهران از نظر آموزش کیفیت خوبی ندارند و بچه‌ها را به حال خودشان رها می‌کنند. مدیریت و کارکنان پیش دبستانی غنچه‌های شاد محیطی آرام و امن را برای کودکان فراهم کرده‌اند و تلاش می‌کنند مهارت‌های کودکان را پرورش دهند.

هدف آنها یادگیری مهارت‌های زندگی مثل همکاری و مسئولیت‌پذیری است. پرسنل پیش دبستانی غنچه‌های شاد به احساسات و عواطف بچه‌ها اهمیت می‌دهند و از روش‌های به روز و کارآمد استفاده می‌کنند.

آدرس پیش دبستانی و دبستان دخترانه‌ی غنچه‌های شاد

ستاری جنوب به شمال، بالاتر از خیابان پیامبر(از سمت لاین کندرو)، بالاتر از فروشگاه کورش، نرسیده به خیابان باهنر، نبش کوچه کرمی، پلاک ۳۷

شماره تلفن:

۴۴۰۶۸۶۷۶ – ۰۲۱۴۴۰۸۷۳۸۵

آدرس سایت: پیش دبستانی و دبستان دخترانه‌ی غنچه‌های شاد

نقشه و محل قرار گرفتن دبستان دخترانه‌ی غنچه‌های شاد

دبستان غنچه‌های شاد

بهترین دبستان و پیش دبستان پسرانه منطقه 5؛ دبستان و پیش دبستان پسرانه‌ی سلام صادقیه

دبستان و پیش دبستان سلام صادقیه در فلکه‌ی دوم صادقیه قرار دارد. تحقیقات میدانی نشان می‌دهد که علاوه بر دبستان سلام صادقیه، دبستان پسرانه‌ی تربیت هم در فلکه‌ی دوم صادقیه، اما بیشتر والدین و خانواده‌ها به دلیل امکانات و امتیازهای دبستان سلام صادقیه جذب این مدرسه شده‌اند.

این دبستان هم مثل بقیه‌ی مجموعه دبستان و پیش دبستانی سلام به دنبال پرورش افرادی پرسشگر و اجتماعی است. دبستان و پیش دبستانی پسرانه‌ی سلام صادقیه در حوزه‌ی ارزیابی، آموزشی، انضباطی و تشویق، از رویکردهای متفاوت استفاده می‌کند.

در این مدرسه از نمره و کارنامه برای ارزیابی دانش‌آموزان استفاده نمی‌شود. گزارش رفتار یادگیری جای نمره و کارنامه‌ی معمولی را گرفته است. به علاوه، دانش‌آموزان هم به خود ارزیابی تشویق می‌شوند. این کار یک نوآوری در بحث ارزیابی دانش‌آموزان است. با این گزارش دیگر بچه‌ها خودشان را با دانش‌آموزان دیگر مقایسه نمی‌کنند و نمره‌ و رتبه‌ای هم دیگر وجود ندارد.

معلم‌ها و مدیریت مدرسه

معلم‌ها و مدیریت مدرسه در حوزه‌ی آموزشی هم رویکرد منحصربه‌فردی را اتخاذ کرده‌اند. این مدرسه برخلاف مدرسه‌های دیگر که بچه‌ها را با رتبه‌بندی‌های بیهوده، آزمون‌های تستی و مقایسه‌ای، روش‌های تکراری و طوطی‌وار و تکالیف خسته‌کننده خسته می‌کنند، از روش‌های اکتشافی و پرسشگری استفاده می‌کند.

بچه‌ها در دبستان و پیش دبستانی سلام با یکدیگر رقابت ندارند، بلکه با هم مشارکت می‌کنند. همچنین معلم‌ها و مربیان از بازی به عنوان یکی از روش‌های موثر یادگیری استفاده می‌کنند

از ویژگی‌های جالب دبستان سلام صادقیه رویکرد انضباطی آنها است. دانش‌آموزان در قوانین و مقررات مدرسه، مشارکتی فعال دارند و مانند مدارس قدیم هیچ تحقیر و توهینی صورت نمی‌گیرد. دانش‌آموزان در این مدرسه یاد می‌گیرند که از طریق گفت‌وگو می‌توانند اختلاف‌های‌شان را حل کنند.

رویکرد تشویق این مدرسه هم در نوع خود نوآورانه است. دبستان سلام از جایزه و تقویت‌کننده‌های بیرونی برای تشویق دانش‌آموزان استفاده نمی‌کند و در عوض انگیزه‌های‌ درونی را به عنوان انگیزه‌هایی قدرتمند در دانش‌آموزان بیدار می‌کند.

فعالیت‌های فوق‌برنامه در دبستان سلام صادقیه

دبستان سلام صادقیه در منطقه 5 تهران، به عنوان بهترین دبستان پسرانه‌ی منطقه 5، فعالیت‌های فوق‌برنامه‌ی متنوعی برای بچه‌ها دارد. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به کارگاه‌های زبان، موسیقی، کامپیوتر، تئاتر، کاردستی، رباتیک و خلاقیت اشاره کرد. هر کدام از این کلاس‌ها با هدف تقویت انواع هوش در کودکان طراحی شده‌اند و اعتماد‌به‌نفس آنها را افزایش می‌دهند.

همچنین معلم‌های دبستان همواره سعی می‌کنند بچه‌ها را به کار گروهی تشویق کنند. مثلا یکی از فعالیت‌های مشارکتی دانش‌آموزان در دبستان سلام صادقیه، پخت آش نذری با همکاری دانش‌آموزان و پخش آنها در محله بود. بچه‌ها در این برنامه‌ها یاد می‌گیرند با هم تعامل داشته باشند و همکاری کنند.

کلاس‌های موسیقی مدرسه‌ی سلام صادقیه هم رویکرد جالبی برای آموزش موسیقی به کودکان دارند. دانش‌آموزان در این کلاس‌ها با موسیقی‌های کلاسیک ایران و جهان آشنا می‌شوند و با بازی‌های ساختگی ریتم را یاد می‌گیرند.

آدرس پیش دبستانی و دبستان پسرانه‌ی سلام صادقیه

 تهران-فلکه دوم صادقیه-بلوار فردوس شرق نرسید به چهارراه مخابرات-پلاک 125

شماره تلفن:

44965840 –  44965834 – 44965836

آدرس سایت: پیش دبستانی و دبستان پسرانه‌ی سلام صادقیه

نقشه و محل قرار گرفتن دبستان پسرانه‌ی سلام صادقیه

 دبستان پسرانه‌ی سلام صادقیه

بهترین دبستان و پیش دبستان پسرانه منطقه 5؛ دبستان و پیش دبستان پسرانه‌ی سلام همت

دبستان و پیش دبستان پسرانه‌ی سلام همت در بلوار اشرفی اصفهانی قرار دارد. دبستان غیردولتی شهید اشرفی اصفهانی، دبستان مبتکر، دبستان رهیار 2، دبستان اصغر حصارکی 2 و دبستان جاوید هم در همین خیابان هستند. با توجه به معیارهای انتخاب بهترین مدرسه و خانواده‌هایی که فرزندشان را در مدرسه‌ها ثبت‌نام کردند، دبستان و پیش دبستان سلام همت، بهترین دبستان در بلوار اشرفی اصفهانی است.

تیم مدیریت دبستان پسرانه‌ی سلام همت سیاست‌های راهبردی دقیق و مشخصی را در 7 سرفصل تنظیم کرده است. این سرفصل‌ها، خانواده، نیروی انسانی، ارتباطات، یادگیری، ارزشیابی، دانش‌آموز، ابزارها و فضای آموزشی هستند. پرسنل دبستان پسرانه‌ی سلام معتقدند که خانواده‌ها باید در ابعاد مختلف در فعالیت‌های مدرسه مشارکت کنند.

رویکردهای دبستان و پیش دبستان پسرانه‌ی سلام همت

رویکردهای دبستان و پیش دبستان پسرانه‌ی سلام همت در خصوص یادگیری کاملا منطبق با رویکردهای امروزی هستند. مثلا این مدرسه به تفاوت‌های فردی توجه می‌کند و در طراحی فرایند آموزشی فقط روی یک یا دو موضوع خاص تاکید ندارد.

تیم آموزشی مدرسه فرآیند یادگیری متنوعی ارائه می‌دهد، در نتیجه دانش‌آموز خودش می‌تواند انتخاب کند. همچنین محرک اصلی دانش‌آموزان برای یادگیری، انگیزه‌های درونی هستند و براساس تجربه‌های واقعی‌شان درس‌ها را یاد می‌گیرند.

در این مدرسه، معلم‌ها از نظام ارزشیابی میدانی برای ارزیابی کودکان استفاده می‌کنند و ابزارهای مختلف اعم از گفت‌وگو، تصویر، فیلم، و مشاهده را به کار می‌گیرند. مهم‌ترین نکته در ارزشیابی کودکان، مقایسه نکردن آنها با دیگران است که مدرسه‌ی سلام کاملا به این موضوع توجه می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص دبستان سلام همت، توجه به کودکان خاص است. در صورتی که دانش‌آموزان خاص شرایط حضور در مدرسه‌ی عادی را داشته باشند، در مدرسه سلام همت ثبت‌نام می‌شوند و کنار کودکان معمولی درس می‌خوانند. این مدرسه از نظر ابزارها و فضاهای آموزشی هم رتبه‌ی بالایی دارد و با استفاده از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات درس‌ها را آموزش می‌دهد.

گروه آموزشی مدرسه دپارتمان‌های مختلفی برای آموزش زبان، ورزش، هنر، کامپیوتر و رباتیک طراحی کرده‌اند. زبان انگلیسی و فرانسه در مدرسه تدریس می‌شود و بچه‌ها با استفاده از منابع آموزشی جدید، فیلم و انیمیشن زبان یاد می‌گیرند.

دپارتمان هنر این مجموعه هم افتخارات زیادی در مسابقات هنری، بازیگری، نمایش، نویسندگی، کارگردانی، شعرسرایی، و تئاتر کسب کرده‌ است. دپارتمان‌ ورزشی دبستان سلام همت هم رشته‌های ورزشی مختلفی را پوشش می‌دهد، از جمله ژیمناستیک، کاراته، فوتسال، تنیس روزی میز و بسکتبال.

آدرس پیش دبستانی و دبستان پسرانه‌ی سلام همت

بلوار اشرفی اصفهانی پایین تر از میدان پونک خیابان شهید مخبری پلاک 36

شماره تلفن:

44431375

آدرس سایت: پیش دبستانی و دبستان پسرانه‌ی سلام همت

نقشه و محل قرار گرفتن دبستان پسرانه‌ی سلام همت

دبستان سلام همت

در آخر اینکه

انتخاب دبستان و پیش دبستان برای کودکان یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های پدر و مادرها است. معمولا خانواده‌ها در انتخاب بهترین دبستان و پیش دبستان سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند کدام مدرسه را انتخاب کنند. ما در این مقاله علاوه بر معرفی معیارهای انتخاب بهترین دبستان و پیش دبستان، مجموعه دبستان‌های سلام را به عنوان بهترین دبستان و پیش دبستان منطقه 5 را معرفی کردیم. به علاوه، تیم متخصصین و مشاورین سلام هم در انتخاب بهترین مدرسه و پاسخ دادن به سوال‌های احتمالی به شما کمک می‌کنند.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط