بهترین مدارس تبریز را چگونه انتخاب کنیم؟

بهترین مدارس تبریز

بچه‌ها در هر سنی که باشند، بزرگترین و مهمترین دغدغه والدین انتخاب مدرسه و مسیر آموزشی آن‌ها است. در دنیای امروز انواع مختلفی از مدارس با مسیرهای آموزشی و تربیتی وجود دارند و به همین دلیل انتخاب کمی سخت‌تر از گشته است. بنابراین ما سعی کردیم در این مطلب مجموعه‌ای از نکات و موارد را بررسی کنیم که برای انتخاب یک مدرسه خوب به شما کمک خواهند کرد. اگر در تبریز زندگی می‌کنید و برایتان سوال شده که بهترین مدرسه تبریز کدام است، این مطلب را از دست ندهید و با استفاده از نکات گفته شده لیستی از بهترین مدارس تبریز را بر اساس دلخواه خود را مشخص کنید. سپس به راحتی می‌توانید به گزینش بهترین مدرسه تبریز برای فرزندتان و با توجه به پایه تحصیلی او بپردازید. در انتهای این مطلب هم درباره مدارس سلام در تبریز توضیح داده‌ایم.

چگونه بهترین مدارس را بشناسیم؟

بهترین یک صفت کلی است و انتخاب بهترین‌ها همیشه بستگی به اهداف و خواسته‌های ما دارد. به همین دلیل در این بخش از فاکتورهایی صحبت می‌کنیم که قطعا در مدارس برتر تبریز هم به آن‌ها توجه می‌شود اما شما باید بر اساس این نکات معیارهای خاص خودتان را تعیین کنید. هنگامی که از مدارس مختلف بازدید می‌کنید و پیگیر شرایط ثبت نام آن‌ها هستید، می‌توانید دوباره به این لیست مراجعه کنید تا ببینید آیا مدرسه برنامه‌ها و خدماتی را ارائه می‌دهد که با اولویت‌های شما مطابقت دارد یا خیر. در ادامه به ۱۰ نکته مهم در مسیر شناخت مدارس خوب تبریز توجه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین مدارس تهران

نکات مهم انتخاب بهترین مدارس تبریز

۱۰ نکته مهم برای انتخاب بهترین مدارس تبریز

معیارهایی که در ادامه نوشته‌ایم بسیار کلی هستند و باید هریک از آن‌ها را متناسب با خواسته‌های خودتان، ویژگی‌ها و اهداف فرزندتان شخصی‌سازی کنید. پس از آن که لیست شخصی خودتان را تهیه کردید از بین مدارس خوب تبریز به دنبال بهترین گزینه مورد نظرتان بگردید.

ثبت نام گزینشی دانش آموزان در مدرسه

شاید برای بسیاری از والدین مهم باشد که سطح تحصیلی، هوشی و آموزشی فرندشان با دیگر هم‌کلاسی‌هایش یکسان باشد. مدارسی که آزمون ورودی یا هر نوع سیستم دیگری برای پذیرش و ثبت نام دارند، از این جهت مناسب هستند. مدارس خوب تبریز نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در مقاطع بالاتر با برگزاری آزمون ورودی و در مقاطع پایین‌تر برای کودکان با چند جلسه مصاحبه و گفتگو با والدین و دانش‌آموزان پذیرش انجام می‌دهند.

میزان توجه به مهارت های فردی و اجتماعی در مدرسه

تنها آموزش علمی و درسی برای موفقیت افراد در زندگی کافی نیست. امروزه موفقیت در شغل، زندگی و تحصیل بیش از هر چیز وابسته به مهارت‌های نرم مانند کنترل استرس، توانایی انجام کار گروهی، مهارت‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی است. بنابراین به دنبال مدرسه‌ای باشید که در کنار درس و کتاب، به توانمندسازی متناسب با سن دآنش‌اموزان در عرصه‌های دیگر نیز بپردازد.

بیشتر بخوانید: بهترین مدارس کرج

ویژگی های خاص ارزشی و تربیتی مدرسه

برخی از مدارس سیستم ارزشی خاصی دارند به طور مثال آموزش‌های مذهبی بیشتری برای دانش‌آموزان در نظر می‌گیرند. در این زمینه باید با توجه به سیستم ارزشی خود و فرزندتان عمل کنید. خصوصا این موضوع در سنین پایین اهمیت بیشتری دارد.

 بهترین مدارس غیرانتفاعی پسرانه تبریز

تجربه و تبحر معلمان و کادر مدرسه

اولین و مهمترین قشری که با دانش‌آموزان در ارتباط مستقیم هستند، معلمان و سایر کادر مدرسه هستند. بنابراین تأثیر تحصیلات، تجربه و آموزش‌هایی که آن‌ها دارند، غیر قابل انکار است. می‌توانید از مدرسه درباره معلمان و کادر مدرسه سوال کنید. علاوه بر این بسیاری از بهترین مدارس غیرانتفاعی پسرانه تبریز و بهترین مدارس غیر انتفاعی دخترانه تبریز افراد ویژه‌ای مانند مشاور را در مدرسه دارند که بسیار مفید است.

سطح آموزشی دروس در مدرسه

بعضی از مدارس خصوصا انواع غیر دولتی، آموزش‌های علمی و غیر علمی فراتر از آنچه آموزش و پرورش تعیین کرده ارائه می‌دهند. به طور مثال اغلب بهترین مدارس تبریز:

  • کلاس‌ها یا آموزش‌هایی برای کنکور سراسری، المپیادها و مسابقات علمی مانند روباتیک دارند.
  • مجهز به باشگاه ورزشی هستند.
  • کلاس‌ها و دوره‌های هنری و فرهنگی برگزار می‌کنند.
  • رویدادهای علمی، فرهنگی و هنری دارند.

دانش‌آموزان طی آمادگی برای شرکت در رویدادها و مسابقات مختلف درون مدرسه یا سراسری، توانمندی‌های متعددی را در خود تقویت می‌کنند و بهترین مدارس نیز معمولا شرایط مناسبی برای آمادگی آن‌ها فراهم می‌کنند.

ساعت کاری روزانه مدرسه

ساعتی که دانش‌آموزان در مدرسه هستند خصوصا در مقاطع پایین‌تر مثل پیش‌دبستانی و دبستان اهمیت بیشتری دارد. به ویژه برای والدینی که هر دو شاغل هستند. در مقاطع بالاتر هم ساعت کاری از نظر میزان آموزش و فعالیت‌هایی که دانش‌اموزان انجام می‌دهند اهمیت داشته باشد. بنابراین بر اساس اولویت‌های خودتان، شرایط کاری و اهدافی که برای فرزندتان دارید و همچنین تمایل فرزندان نوجوان خود درباره این مسئله تصمیم‌گیری کنید. طبیعتا مدارس غیر دولتی ساعت کاری بالاتری نسبت به مدارس دولتی دارند.

توجه به فعالیت های غیر درسی در مدرسه

برای موفقیت دانش‌آموزان در مسیر شغلی و رسیدن به اهدافی که برای فرزاندانتان در نظر دارید، فقط درس خواندن و آموزش علمی کافی نیست. برای انتخاب مدارس خوب تبریز توجه کنید که تا چه حد آموزش‌های غیر درسی مانند فعالیت‌های هنری، فرهنگی و ورزشی برقرار هستند. حتما از مسئولان جویا شوید که به چه میزان برای موفقیت دانش‌آموزان در رقابت‌های غیر درسی مشاوره و برنامه‌ریزی صرف می‌شود.

مدارس برتر تبریز در مقطع متوسطه

میزان موفقیت دانش آموزان مدرسه

میزان موفقیت دانش‌آموزان از نظر نمرات، معدل، مقام‌های علمی و غیر علمی یکی از معیارهایی است که نه لزوما اما به طور معمول، نشاندهنده سطح یک مدرسه را نشان می‌دهد. پس حتما در سایت مدارس این موارد را بررسی کنید یا در مورد آن از مسئولین مدرسه و والدین دیگر پرس و جو کنید. خصوصا اگر به دنبال مدارس برتر تبریز در مقطع متوسطه هستید، رتبه‌های کنکور دانش‌آموزان آن مدرسه را بررسی کنید. از آن‌جایی که مقطع متوسطه اول آغاز سرمایه‌گذاری برای موفقیت در آزمون سراسری است، پیشنهاد می‌کنیم مطلب بهترین مدارس متوسطه اول تبریز را مطالعه کنید.

محیط اطراف و محیط داخلی مدرسه

اگر به دنبال بهترین مدارس غیر انتفاعی دخترانه تبریز هستید، خصوصا برای مقاطع پایینتر حتما به محیط اطراف مدرسه توجه کنید. امنیت محلی که مدرسه در آن تأسیس شده و امنیت محیط داخل مدرسه به ویژه برای دختران اهمیت بالایی دارد. امنیت در مدارس پسرانه شاید مفهوم متفاوتی را هم شامل شود که نظم و قانون‌گذاری مدرسه و توجه ویژه کادر مدارس مخصوصا در دبیرستان، به پیشگیری و جلوگیری از مشکلات بین فردی فیزیکی و روانی است. در این مورد حتما از مسئولین مدرسه و تجربیات والدین سوال کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین مدارس مشهد

هزینه های مدرسه

این طبیعی است که مدارسی با بودجه بالاتر یا مدارسی که شهریه دارند، بتوانند امکانات بیشتری را برای دانش‌آموزان فراهم کنند. اما این مسئله الزامی نیست. بنابراین وقتی تمام موارد قبلی را بررسی کردید و به لیستی از مدارس برتر تبریز رسیدید، بودجه خود را با شهریه آن مقایسه کنید. در نهایت نباید فراموش کنید که در صورت تناسب هزینه‌ها و امکانات، شهریه مدارس یا هزینه‌ای که برای آموزش و پرورش فرزندتان صرف می‌کنید، نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده او و آرامش خودتان خواهد بود.

معرفی مدارس برتر تبریز مدارس سلام

معرفی مدارس برتر تبریز از مجموعه مدارس سلام

ما در مجموعه مدارس سلام با توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان در یادگیری، استعدادیابی و رشد مهارت‌های فردی، تربیت نوجوانانی شاد، با انگیزه و تلاشگر را از اصلی‌ترین اهدافمان قرار داده‌ایم و تاکنون شاهد موفقیت دانش‌آموزان در آزمون‌های علمی کشوری و جهانی و جشنواره‌های پژوهشی بوده‌ایم. مدارس سلام در تهران و ۳ شهرستان دیگر دارای شعباتی از مقاطع مختلف تحصیلی است و دبیرستان پسرانه سلام تبریز نیز همواره به عنوان یکی از بهترین مدارس تبریز برشمرده می‌شود. به همین دلیل اگر به دنبال بهترین مدرسه پسرانه تبریز هستید توصیه می‌کنیم اطلاعات مدارس ما که در ادامه آمده‌اند را مد نظر داشته باشید و در مورد آن‌ها تحقیق و بررسی‌های لازم را انجام دهید. می‌توانید اطلاعات خود را در بخش ثبت نام هم وارد کنید تا کادر مدارس با شما تماس بگیرند و مشاوره رایگان ارائه دهند و بعد از آن درباره ثبت نام فرزندان خود کمک بگیرید. می‌توانید مطلب قبلی که درباره لیست دبیرستان های تبریز نوشته‌ایم را هم مطالعه کنید.

مدرسه پسرانه متوسطه اول سلام تبریز

برای تماس یا مراجعه حضوری به دبیرستان دوره اول پسرانه سلام تبریز به مدیریت جناب آقای اعزازی می‌توانید از اطلاعات زیر استفاده کنید:

  • آدرس: تبریز، شهرک شهید یاغچیان، خیابان مائده، نبش کوی رضوان
  • شماره تماس: 04133863070 و 04133863080

مدرسه پسرانه متوسطه دوم سلام تبریز

اطلاعات این مدرسه به مدیریت جناب آقای عظیم الله اعزازی را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • آدرس: تبریز، شهرک شهید یاغچیان خیابان نور روبروی بانک مسکن ۱۸ متری مائده نبش کوی رضوان
  • شماره تماس : 041133863070 و 041133863080

سخن پایانی

انتخاب مدرسه در هر شهری، برای همه مقاطع، از مهمترین تصمیمات والدین است. ما نیز در این مطلب به تمام مواردی پرداختیم که برای انتخاب بهترین مدرسه تبریز باید به آن‌ها توجه کنید. در انتها نیز نمونه‌هایی از مدارس تبریز را از مجموعه مدارس سلام معرفی کردیم که تمام این ویژگی‌ها را دارند و جزو مدارس خوش‌نام تبریز هستند. اطلاعات تماس دبیرستان سلام تبریز را می‌توانید در بخش‌های قبل بررسی کنید.

سوالات متداول انتخاب بهترین مدارس تبریز

  1. انتخاب مدرسه چه اهمیتی دارد؟
    مدرسه به نوعی خانه دوم محسوب می‌شود و بعد از خانواده اولین اجتماعی است که فرزندانمان در آن زندگی را می‌آموزند. بنابراین نه فقط برای کسب موفقیت در آینده شغلی و تحصیلی بلکه برای ساخت یک شخصیت بالنده، باید در انتخاب مدرسه در هر مقطعی دقت کافی به خرج دهید.
  2. معیارهای انتخاب بهترین مدرسه چه هستند؟
    در این مقاله به ۱۰ مورد از معیارهای مهم برای انتخاب بهترین مدارس را توضیح دادیم که که می‌توانید آن‌ها را شخصی‌سازی کنید با تهیه یک لیست، انتخاب‌های خود را بین مدارس هر شهری از جمله مدارس تبریز محدود کنید.
  3. دانش آموزان تبریزی چگونه مدرسه انتخاب کنند؟
    ابتدا لیستی از مدارس تبریز را تهیه کنید و بعد با توجه به نکاتی که در این مطلب گفتیم، بهترین مدارس تبریز که با اهداف شما همخوانی دارند را در نظر بگیرید. پس از آن می‌توانید به خود مدرسه مراجعه حضوری یا تلفنی داشته باشید تا به اطمینان برسید.
  4. آیا مجموعه مدارس سلام در تبریز هم دارای شعبه است؟
    بله، مدارس سلام دو شعبه دوره اول و دوم متوسطه پسرانه در تبریز دارد که اطلاعات آن‌ها را در همین مقاله قرار داده‌ایم.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط