بهترین مدارس مشهد را چطور پیدا کنیم؟

بهترین مدارس مشهد

از زمانی که یک کودک به سن مدرسه می‌رسد تا زمانی که از تحصیل فارغ می‌شود، بزرگترین دغدغه و چالش والدین انتخاب بهترین محیط آموزشی برای اوست. اما با توجه به تنوع زیاد مدارس، انواع روش‌های آموزشی و تبلیغات متعدد، چه انتخابی درست است؟ بهترین مدارس چه ویژگی‌هایی دارند؟ مدارس خوب مشهد را چطور بشناسیم؟ چه مدارسی به تضمین یک آینده موفق شغلی و رشد شخصیتی فرزندانمان کمک می‌کنند؟ برای پاسخ به این سوالات باید بدانیم از تحصیل فرزندمان چه اهدافی داریم و به بسیاری از سوالات پاسخ داده باشیم تا بتوانیم به صحیح‌ترین انتخاب خود برسیم. اگر در مشهد ساکن هستید و به دنبال بهترین مدارس مشهد می‌گردید، با ادامه این مطلب همراه ما باشید. اطلاعات مفید فراوانی درباره انخاب بهترین مدرسه مشهد در تمام مقاطع در اختیارتان قرار خواهیم داد و در انتها درباره سیستم آموزشی و امکانات مدارس سلام در مشهد صحبت کرده‌ایم که با توجه به تمام توضیحات این مقاله خواهید دید یکی از مدارس برتر مشهد هستند.

چگونه لیست مدارس برتر مشهد را تهیه کنیم؟

دانش‌آموزان با هم تفاوت‌های زیادی از نظر شرایط خانواده، استعدادها، علایق و اهداف دارند. بر همین اساس انتخاب بهترین مدرسه مشهد برای افراد مختلف متفاوت خواهد بود. اما چگونه می‌توانید انتخابی داشته باشید که برای شما بهترین نتیجه را داشته باشد؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید چه فاکتورهایی در انتخاب مدرسه اهمیت بالا و سرنوشت‌سازی دارند. پس از آن، به دنبال مدارسی باشید که از نظر این فاکتورها، با اهداف شما هماهنگی دارند. خودتان لیست مدارس برتر مشهد را تهیه کنید و از بین آن‌ها با تحقیق، مراجعه حضوری و روش‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، بهترین مدرسه مشهد را برای فرزندتان انتخاب کنید.

معیار انتخاب بهترین مدارس مشهد

معیارهای انتخاب بهترین مدارس مشهد چه هستند؟

در ادامه به توضیح ۲۰ مورد مهم پرداخته‌ایم که باید در بررسی مدارس مشهد مورد بررسی قرار دهید.

نوع مدرسه

مدارس در ایران انواع مختلفی دارد که هریک سیستم و فضای فرهنگی و آموزشی خاص خود را دارند. بعضی والدین ترجیح می‌دهند فرزندشان حتما در مدارس تیزهوشان درس بخواند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند فرزندشان در کنار دانش‌آموزان با سطوح درسی مختلف در مدارس دولتی تحصیل کند. بنابراین با یک تحقیق همه جانبه درباره انواع مدارسی که در ادامه آورده‌ایم، شاید شما خواستار نوع خاصی از مدارس برای فرزندتان باشید:

  • مدارس دولتی
  • مدارس نمونه دولتی
  • مدارس غیر دولتی
  • مدارس غیر دولتی راه دور
  • مدارس غیر دولتی حمایتی
  • مدارس مشارکت مردمی
  • مدارس غیر انتفاعی
  • مدارس تیزهوشان
  • مدارس ایثارگران
  • مدارس شاهد
  • مدارس وابسته
  • مدارس هیئت امنایی

نوع سیستم آموزشی

پس از بیماری کرونا بسیاری از مدارس مجهز به تجهیزات زیرساختی آموزشی آنلاین شدند وبرخی مدارس هم از قبل چنین شرایطی را فراهم کرده بودند. پس از گذشت چند سال از کرونا، اکنون برخی از مدارس همچنان از این امکاات آموزشی برای تفهیم بهتر بسیاری از مطالب به دانش‌آموزان بهره می‌گیرند. برخی از مدارس همچنان آنلاین هستند و برخی دیگر آموزش تلفیقی یا کاملا حضوری دارند. شما باید با توجه به شرایط سنی، درسی، اهداف و وضعیت کار خودتان درباره این فاکتور تصمیم‌گیری کنید که کدام روش برای فرزندتان مناسب‌تر خواهد بود.

امکانات آموزشی بهترین مدرسه مشهد

امکانات آموزشی و کمک آموزشی

دانش‌آموزان بیشترین ساعات خود را در طول روز در مدرسه هستند و هرچقدر در منزل از امکانات خوبی بهره‌مند باشند، باز هم امکانات آموزشی مدرسه نقش مهمی در پیشرفت آن‌ها دارد. در هر مقطع تحصیلی یک سری امکانات آموزشی با توجه به نوع دروس، اهمیت بیشتری دارند و به تفهیم بهتر مطالب به دانش‌آموزان کمک می‌کنند. به خصوص برای پایه ابتدایی که همه چیز را به صورت تصویری و لمسی و تجسمی، می‌توان به راحتی منتقل  کرد و هوش و سواد کودک را ارتقا داد. بدون شک بهترین مدارس مشهد نیز از امکانات آموزشی خوبی مانند کتابخانه مجهز، آزمایشگاه‌های درسی پیشرفته و ابزارهای کمک درسی خوبی بهره‌مند هستند.

وضعیت تابلوهای درس و ظرفیت کتابخانه و آزمایشگاه نسبت به تعداد دانش‌آموزان اهمیت بالایی دارد برای اینکه همگی بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. شرایط مدرسه برای آموزش هوشمند را برسی کنید. خصوصا برای انتخاب بهترین مدارس متوسطه اول مشهد و بهترین مدارس متوسطه دوم مشهد توجه کنید که بودجه مدرسه و توجه کادر مدارس به تهیه امکانات آموزشی خاص جهت شرکت در رقابت‌های علمی مانند مسابقه سازه های ماکارونی و روباتیک چقدر است. دانش‌آموزان بسیاری به دلیل نبود امکانات در مدرسه، نمی‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

شیوه تدریس و ارزشیابی در مدرسه

یکی از موارد مهم در بررسی مدارس مشهد این است که درباره شیوه تدریس و ارزشیابی دانش‌آموزان تحقیق کنید. در گذشته به تفاوت‌های فردی و علایق متفاوت دانش‌اموزان توجه نمیشد. اما در سال‌های اخیر، خصوصاً در حوزه آموزش دبستان و پیش‌دبستان، بسیاری ازمدارس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داده و به اجرای روش‌های جدید آموزش و ارزشیابی روی آورده‌اند. در مدارس برتر مشهد نیز آموزش با فعالیت‌هایی چون پرسش و پاسخ، انجام آزمایش، مشاهده، استفاده از ابزارهای نوین آموزشی غنی‌تر شده است و از ارزشیابی فرایند محور و توصیفی برای ارزیابی دانش‌آموزان استفاده می‌شود. در ادامه لیسیتی از برخی رویکردهای آموزش و ارزیابی مدارس را آورده‌ایم که باید در مورد آن از مدرسه مورد نظرتان به دقت پرس و جو کنید:

  • رویکرد سنتی
  • رویکرد شناختی
  • رویکرد روش میزان
  • رویکرد دینی و قرآنی
  • رویکرد مهارت محور
  • مدارس مسجد محور
تدریس در مدارس خوب مشهد

سطح تدریس دروس

آیا شما هم از آن والدینی هستید که دوست دارند فرزندشان از سنین پایین زبان دوم و سوم را یاد بگیرد یا هنرهای مختلف را بیاموزد؟ آیا دوست دارید فرزندتان بیشتر از سطح کتاب‌های آموزش و پرورش درس بخواند؟ آیا تمایل دارید با فرزندتان از مقطع اول متوسطه برای آمادگی کنکور سراسری برنامه‌ریزی کنند؟ سطح تدریس دروس و آموزش‌های مدرسه، فقط به میزان استعداد دانش‌آموزان، علایق و توانایی آن‌ها و خواست و برنامه والدین بستگی دارد. بنابراین با توجه به این فاکتورها، در مورد انتخاب بهترین مدرسه مشهد برای فرزندتان برنامه‌ریزی کنید.

پاسخگو بودن مسئولین و کادر مدرسه

حتی بهترین مدارس مشهد هم ممکن است در مواردی مطابق میل و خواست برخی از والدین یا دانش‌آموزان عمل نکنند. گاهی این اتفاق به دلیل انتخاب اشتباه والدین است که بر اساس فاکتورهای مورد نظرشان به درستی انتخاب نکرده‌اند و گاهی انتقادات به درست هستند. در اینجا میزان توجه کادر و مدیریت مدرسه اهمیت پیدا می‌کند. از طرفی معلمان، مدیریت و کادر مدرسه باید در تمام موارد پاسخگوی سوالات و نیازهای والدین باشند. از زمان تحقیق و بررسی، زمان ثبت نام و طی سال تحصیلی در این مورد توجه کافی به خرج بدهید.

فعالیت انجمن اولیا مربیان

والدین و مربیان دو رکن اصلی در تعلیم و تربیت، رشد و بالندگی دانش‌آموزان هستند که فعالیت یک جانبه هرکدام از آن‌ها بدون حضور دیگری، بی نتیجه خواهد بود. به همین دلیل وجود یک انجمن اولیا و مربیان فعال و توانمند در بهترین مدارس امری ضروری است. در تحقیقاتی که برای انتخاب بهترین مدرسه مشهد انجام می‌دهید، از مسئولان مدرسه و والدین دیگر درباره میزان فعالیت این انجمن و میزان توجه مدیریت مدرسه به نظرات و خواسته‌های والدین سوال کنید.

بهترین معلمان مدارس برتر مشهد

سطح علمی معلمان و کادر مدرسه

مدرسه خوب همیشه معلم خوب دارد. این جمله را فراموش نکنید و به عنوان یکی از مهمترین فاکتورها به دنبال مدرسه‌ای باشید که معلمان و کادر با تجربه دارد. مدارس برتر مشهد همیشه به دنبال افزایش بار علمی و آموزش کادر خود هستند. بنابراین قبل از ثبت نام درباره نوع استخدام، سنجش سالانه و آموزش معلمان از مدرسه توضیح بخواهید. از جمله وظایفی که یک انجمن اولیا و مربیان فعال و کارا باید در مدرسه انجام دهد می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تشکیل جلسات سخرانی و بحث آزاد
  • ارائه مشاوره و راهنمایی به والدین جهت رفع مشکلات تحصیلی، تربیتی و خانوادگی
  • تبادل نظر جهت ایجاد تسهیلات و امکانات رفاهی برای دانش‌آموزان، مربیان و والدین
  • برنامه‌ریزی برای افزایش بازده دانش‌آموزان در اوقات فراغت
  • برگزاری دوره‌ها و جلسات آموزشی خانواده در جهت افزایش اطلاعات عمومی والدین
  • جلب همکاری اولیا برای مشارکت و کمک به ارتقای کیفیت فعالیت‌های مدرسه و ارائه پیشنهادهای لازم به مدیر مدرسه
  • تصمیم‌گیری و نظارت بر نحوه مصرف کمک‌های مالی به مدرسه
  • برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های مختلف با حضور والدین در مدرسه
  • بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به سرویس رفت و آمد دانش آموزان
  • انتخاب نماینده برای شرکت در شورای مدرسه

فعالیت های غیر درسی

واضح است که همه چیز درس و آموزش‌های درسی نیست. بلکه بخش بزرگی از رضایت و خوشحالی آدم‌ها چه درد وران تحصیل و چه در دوران بزرگسالی به توانمندی‌های غیر درسی باز می‌گردد. فرزند شما در مدرسه‌ای که دائما برای آموزش‌های علمی تحت فشار است احساس خوبی نخواهد داشت. اما اگر در کنار درس، به فعالیت‌های ورزشی، هنری و فرهنگی هم توجه شود، علاوه بر افزایش توانمندی‌ها در دانش‌آموزان، ظرفیت ذهنی و توان آن‌ها برای ساعاتی که درس می‌خوانند هم بیشتر خواهد شد. حتما برای انتخاب بهترین مدارس مشهد درباره امکانات، کلاس‌ها، جشنواره‌ها، مسابقات و سایر فعالیت‌های هنری و فرهنگی که در مدرسه برگزار می‌شود سوال کنید.

اردوهای تفریحی در مدارس مشهد

فعالیت های تفریحی

از بین مدارس خوب مشهد به دنبال آن‌هایی باشید که بین ساعات درس و آموزش و ساعات تفریح دانش‌آموزان تعادل منطقی ایجاد کرده‌اند. همه دانش‌آموزان در تمام مقاطع نیاز به ساعاتی برای فعالیت فیزیکی و جنب و جوش دارند. تفریحات مفرح و جهت‌دار به طور مثال آشپزی، نقاشی، بازی‌های گروهی یا فعالیت‌های ورزشی نقش مهمی در افزایش روحیه دانش‌آموزان دارند. در عین حال توانمندی‌های عمومی آن‌ها را هم افزایش می‌دهند و مانع از تک بودی بودن فضای مدرسه می‌شوند.

برنامه ریزی های بلند مدت آموزشی

اگر در مدارس مشهد به دنبال یک دبیرستان خوب در مقطع اول یا دوم متوسطه هستید، در مورد برنامه‌ریزی بندمدت مدرسه برای موفقیت‌های آینده دانش‌آموزان سوال کنید. مقطع متوسطه حساسیت بالایی دارد و دانش‌آموزان در این سنین باید به صورت جدی‌تری برای آموختن مهارت‌های درسی و زندگی اجتماعی آماده شوند. رسیدن به این اهداف بدون یک برنامه‌ریزی بلندمدت و سنجش‌های منظم مدرسه از نتایج دانش‌آموزان و عملکرد مدرسه غیر ممکن است.

فضا و ساختمان مدرسه

با توجه به تعداد بالای دانش‌اموزان در کشور خیلی عجیب نیست که فضای آموزشی چندان با معیارهای جهانی همخوانی نداشته باشد. اما آیا فضای مناسب مدرسه لزوما به معنای ساختمان خیلی بزرگ است؟ باید بگوییم بیش از آنچه فضا و بزرگی ساختمان اهمیت دارد، تناسب امکانات آموزشی با فضای مدرسه و تعداد دانش‌آموزان مهم است. در این مورد به کافی بودن فضای کتابخانه، آزمایشگاه و حیاط مدرسه برایت عداد دانش‌آموزان دقت داشته باشید. بخضی از شرایط نیز به عنوان حداقل امکانات باید در هریک از مدارس خوب مشهد وجود داشته باشند. مانند نور کافی، تهویه مناسب، ارتفاع کلاس، سرویس بهداشتی، امنیت کف راهروها، کف کلاس و حیاط برای فعالیت دانش‌آموزان که باید در حد مجاز باشند.

محل قرار گرفتن مدرسه

محل مدرسه از نظر نطقه‌ای که واقع شده، اهمیت بالایی برای دانش‌آموزان در هر مقطع تحصیلی دارد. چند کوچه و خیابان اطراف مدرسه را بررسی کنید خصوصا اگر فرزندتان در مقاطع بالاتر است و ممکن است به تنهایی به منزل برگردد. امنیت کوچه یا خیابانی که مدرسه در آن قرار گرفته را بررسی کنید. آیا کودکتان برای بازگشت از مدرسه باید از خیابان عبور کند؟ آیا مدرسه در یک کوچه خلوت و دور از دسترس تأسیس شده؟ آیا مدرسه کنار یک اتوبان شلوغ و پر سر و صدا است؟ این‌ها چالش‌هایی هستند که برای انتخاب بهترین مدارس مشهد قطعا با آن روبرو خواهید بود.

لیست آدرس بهترین مدارس مشهد

فاصله مدرسه تا منزل

برای کودکان سنین پایین فاصله مدرسه تا منزل از نظر امنیت اهمیت دارد و برای مقاطع بالاتر از این نظر که زمان تلف شده کمتری داشته باشند. اما در کل روی این مسأله بیش از حد پافشاری نکنید. اگر نحوه رفت و آمد فرزندتان مطمئن است و مشکل خاصی برای آن ندارید، انتخاب بهترین مدرسه مشهد هرچند کمی با فاصله از منزل، ارزشش را دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین مدارس تهران

امنیت در مدرسه

امنیت مدرسه ابعاد گوناگونی دارد که در لیست زیر مشاهده می‌کنید و باید برای انتخاب از بین مدارس مشهد حتما به آن‌ها توجه کنید:

  • آیا کفپوش‌های راهرو و حیاط مدرسه برای دویدن دانش‌آموزان امنیت دارند؟ (خصوصا در مقطع ابتدایی)
  • آیا امکانات امنیتی مانند تجهیزات ضد حریق و ضد زلزله در مدرسه وجود دارند؟
  • آیا پنجره‌های طبقات داراس حفاظ هستند؟
  • نگهبانی مدرسه به درستی عبور و مرور دانش‌آموزان و افراد دیگر را به مدرسه کنترل می‌کند؟
  • آیا مدرسه مجهز به دوربین‌های امنیتی هست؟
  • خصوصا برای انتخاب بهترین مدرسه پسرانه مشهد آیا دانش‌آموزان از نظر رفتاری برای جلوگیری از خشونت تحت کنترل مدرسه هستند و تدابیری برای این مسائل در نظر گرفته‌اند؟

فرقی نمی‌کند بخواهید بهترین مدرسه دخترانه مشهد یا بهترین مدرسه پسرانه مشهد را انتخاب کنید، امنیت در مدرسه اهمیت بسیار بالایی دارد که باید از همه نظر مدرسه را در این مورد بررسی کنید. برای اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید مطلب دبیرستان های دوره اول پسرانه مشهد بهترین مدارس کرج را مطالعه کنید.

ساعت درسی دانش آموزان

مدارس دولتی بر اساس اعلام ساعات آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند اما مدارس خاص ممکن است برای دانش‌آموزان ساعات آموزشی بیشتری در نظر گرفته باشند. برای والدینی که شاغل هستند و فرزندان در سنین ابتدایی دارند شاید این مسئله حیاتی باشد که مدرسه تا ساعات بیشتری کار کند. اما در این مورد به توانایی فرزندتان هم توجه کنید. کودکان در سنین پایین توانایی یا علاقه زیادی به ساعات طولانی درس خواندن ندارند. ممکن است برخی مدارس ساعات اضافی را صرف فعالیت‌های ورزشی یا تفریحی کودکان کنند. حتی در مقاطع متوسطه که بار درسی بیشتر می‌شود هم لزوما ساعات درسی بیشتر به معنای موفقیت بالاتر نیست. در مورد همه این موارد از مدرسه تحقیق کنید و شرایط خودتان، فرزندتان و هدفتان از ساعات کاری بیشتر در مدرسه را بسنجید. بهترین مدارس مشهد قطعا پاسخ و راه حل خوبی برای این مسئله دارند.

سرویس رفت و آمد مدارس خوب مشهد

امکانات رفت و آمد دانش آموزان

برخی از والدین ترجیح می‌دهند خودشان به دنبال فرزندشان بروند اما این امکان برای همه فراهم نیست. گاهی مسیر مدرسه بسیار دور است و گاهی والدین تا ساعات بیشتری مشغول به کار هستند. بنابراین با توجه به شرایط خودتان امکانات سرویس رفت و آمد مدرسه را بررسی کنید. برخی از مدارس سرویس اختصاصی دارند که توسط مدرسه کنترل می‌شود و از نظر امنیت دانش‌آموزان، بسیار خوب است. ببینید که مدرسه در شرایط اضطرار که والیدن نتوانند به دنبال فرزندشان بروند چه تدابیری اندیشیده‌اند خصوصا در مقطع دبستان این مسئله اهمیت دوچندان دارد که می‌توانید در مطلب بهترین دبستان مشهد درباره آن بیشتر بخوانید.

شهریه و هزینه های مدرسه

آیا بهترین مدرسه مشهد مدرسه‌ای است که بالاترین شهریه را دریافت می‌کند؟ آیا همیشه همانقدر که پول بدهید آش میخورید؟! این ضرب‌المثل همیشه درست نیست چون گاهی برای چیزهایی هزینه می‌کنیم که لزوما نتیجه خوبی برایمان ندارند. قبل از هرچیز طبیعتا به بودجه خودتان توجه کنید. آیا توانایی پرداخت هزینه مد نظر مدرسه را دارید؟ آیا شهریه‌ای که مدرسه دریافت می‌کند با امکانات آموزشی که در اختیارتان می‌گذارد همخوانی دارد؟ آیا هزینه‌های دریافتی مدرسه تنها به شهریه محدود می‌شود یا در طول سال هزینه‌های دیگری را نیز باید پرداخت کنید؟ به این سوالات پاسخ دهید و سپس بودجه خود را در نظر بگیرید تا به انتخاب مدرسه مورد نظر خود نزدیکتر شوید. یک نکته را هم مد نظر داشته باشید، که اگر هزینه آموزش فرزندتان معقول و متناسب با نیاز او و امکانات مدرسه باشد، پول خود را دور نریخته‌اید بلکه آن را سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

بیشتر بخوانید: بهترین مدارس تبریز

نوع پذیرش دانش آموزان

در مورد سیستم پذیرش افراد در مدرسه، دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد. برخی می‌گویند افراد باید با تمام تفاوت‌هایشان در کنار یکدیگر درس بخوانند و رشد کنند و نباید تفاوتی بین آن‌ها باشد. اما برخی دیگر معتقدند که بازدهی درسی دانش‌آموزانی با سطح علمی یا هوشی بالاتر، در چنین مدارسی پایین می‌آید. برای خیلی از والدین این مهم است که مدرسه برای ثبت نام دانش‌اموزان به صورت گزینشی عمل کند. خصوصا در سنین بالاتر که حجم دروس بیشتر است و دانش‌آموزان آماده حضور در رقابت‌های مهمی مانند کنکور و المپیاد می‌شوند. شما چه فکر می‌کنید؟

سیستم ارزشی و تربیتی مدرسه

موفقیت دانش‌آموزان هیچ ربطی به سیستم ارزشی و تربیتی مدرسه ندارد. بلکه این شما و فرزندتان هستید که باید ببینید در کدام محیط فرهنگی و چه فضایی آرامش بیشتری دارید، می‌خواهید فرزندتان با چه سیستم ارزشی آموزش داده شود و بر اساس آن دست به انتخاب بزنید.

بهترین مدرسه پسرانه مشهد

معرفی مدارس سلام مشهد

مجموعه مدارس سلام، با ۶۰ شعبه در شهرهای مختلف کشور و ۱۷ شعبه‌ در مقطع پیش‌دبستانی و دبستان در تهران، مشهد و شاهرود، از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی همراه والدین و دانش‌آموزان بوده است. مدارس سلام دارای دپارتمان‌های متعددی هستند که هریک به صورت تخصصی به آموزش و تعلیم دانش‌آموزان می‌پردازند.

دپارتمان های مدارس سلام مشهد

لیست این دپارتمان‌ها را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • دپارتمان آموزش
  • دپارتمان زبان
  • دپارتمان تغذیه و سلامت جشم
  • دپارتمان پژوهش
  • دپارتمان مشاوره و مهارت‌های زندگی
  • دپارتمان ورزش
  • دپارتمان کامپیوتر و فناوری های مدرن

سیستم آموزشی مدارس سلام مشهد

مدارس سلام پیش از دوران کرونا مجهز به امکانات و تجهیزات آموزش هوشمند و تلفیقی بوده‌اند که نقش مهمی در تفهیم مباحث مختلف برای دانش‌آموزان دارد و با گذشت زمان به توسعه و پیشبرد این سیستم‌ها پرداخته‌اند. آموزش‌های لازم برای استفاده از این امکانات و بهره‌وری بالا، به صورت منظم در اختیار معلمان و کادر مدارس سلام قرار می‌گیرند. جشنواره‌های مختلفی مانند جشنواره فرهنگی هنری اسوه حسنه و جشنواره علمی پژوهشی سلام کاپ برای دانش‌آموزان برگزار می‌شوند. اردوهای تفریحی-آموزشی دانش‌آموزان نیز هر ماه و طبق برنامه‌ریزی از پیش تعیین‌شده صورت می‌گیرند. تأکید ما بر لزوم تفریحی بودن این اردوها و در نظر داشتن طرح درسی آموزشی در پسِ آن‌ها است. همچنین در پایگاه تابستانی مجموعه مدارس سلام که تابستان هر سال برگزار می‌شود هم هر هفته یک اردو برای دانش‌آموزان پایه دوم تا ششم برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

مدارس متوسطه سلام مشهد

در مقاطع متوسطه تلاش ما در مجموعه مدارس سلام همراهی فرزندانمان در انتقالی امن از دوره کودکی به نوجوانی، با کمترین حواشی احتمالی است. این نکته برای دانش‌آموزان در سنین متوسطه اول آنقدر اهمیت دارد که ما آن را در کنار استعدادیابی و رشد مهارت‌های فردی، تربیت نوجوانانی شاد، با انگیزه و تلاشگر، از اصلی‌ترین اهدافمان قرار داده‌ایم. در این مقاطع مدارس سلام سه هدف اصلی را دنبال می‌کنند:

  • توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان در یادگیری
  • موفقیت در آزمون‌های علمی کشوری و جهانی
  • موفقیت در جشنواره‌های پژوهشی

در ادامه این مطلب اطلاعات تماس و مراجعه حضوری به دو شعبه از مدارس سلام در مشهد را مشاهده می‌کنید.

دبیرستان متوسطه اول پسرانه سلام ثامن مشهد

  • آدرس: مشهد، چهارراه فرامرز عباسی، ابن سینای غربی. خیابان گلشن، نبش گلشن ۴
  • شماره تماس: 051-36054881

پیش دبستان و دبستان پسرانه سلام ثامن مشهد

  • آدرس: مشهد، میدان استقلال به سمت چهارراه فرامرز عباسی، سمت راست پلاک ۵۹۲
  • شماره تماس: 051-36013585
بهترین مدارس غیرانتفاعی پسرانه مشهد

سخن پایانی

در این مطلب به تفصیل درباره فاکتورها و معیارهای مهم برای انتخاب یک مدرسه خوب صحبت کردیم. پیدا کردن پاسخ درست به سوالاتی که در این مطلب مطرح کردیم و تعیین لیستی از موارد مهم، به شما کمک خواهند کرد بهترین مدارس مشهد را بشناسید و از بین آن‌ها بهترین مدرسه مشهد را متناسب با اهداف و شخصیت فرزندتان انتخاب کنید. در انتها هم درباره سیستم آموزشی مدارس سلام صحبت کردیم که در مقاطع دبستان، پیش دبستانی و متوسطه اول دارای دو شعبه پسرانه در مشهد است و اطلاعات تماس آن‌ها را در اختیارتان گذاشتیم. در صورتی که هرگونه سوال درباره این مدارس یا هریک از شعبات مدارس سلام دارید می‌توانید در قسمت آشنایی با شعب، نزدیک‌ترین شعبه به محل زندگی خود را پیدا کنید یا در قسمت ثبت نام اقدام به تکمیل فرم کنید تا در اولین فرصت برای مشاوره رایگان با شما تماس گرفته شود.

سوالات متداول انتخاب بهترین مدرسه مشهد

  1. چگونه لیست بهترین مدارس مشهد را تهیه کنیم؟
    این که چه مدارسی در این لیست قرار بگیرند کاملا بستگی به شرایط و معیارهای شما و فرزندتان دارد. در این مطلب فاکتورهایی را توضیح داده‌ایم که مهترین معیارها برای انتخاب مدارس خوب مشهد هستند.
  2. چگونه مطمئن شویم که بهترین مدرسه مشهد را انتخاب کرده‌ایم؟
    پس از اینکه به سوالاتی که در این متن نوشتیم پاسخ دادید و معیارهایتان را شخصی‌سازی کردید، بر اساس آن‌ها لیستی از مدارس مشهد را بنویسید، به سایت مدارس مراجعه کنید و اطلاعات آن‌ها را بررسی کنید، با این مدارس تماس بگیرید یا به صورت حضوری مراجعه کنید، با مدیر و معلمان مدرسه صحبت کنید و در نهایت از والدین سایر دانش‌آموزان درباره مدرسه و فعالیت‌های آن بپرسید.
  3. آیا بهترین مدارس مشهد آزمون ورودی دارند؟
    اگر قرار باشد دانش‌آموزان با شرایط تحصیلی سطوح بالاتر در کنار هم قرار بگیرند و متناسب با سطح علمیشان آموزش دریافت کنند، برگزاری آزمون ورودی در مقاطع متوسطه دوم که در کنکور نقس اساسی دارد یا صرفا مصاحبه و بررسی دانش‌آموز در مقاطع ابتدایی اجتناب ناپذیر است.
  4. آیا مدارس سلام در مشهد هم شعبه دارند؟
    بله مدارس سلام دارای دو شعبه پسرانه در مقاطع دبستان و پیش دبستانی و متوسطه اول در مشهد است که اطلاعات تماس و آدرس آن‌ها را در این مقاله مشاهده می‌کنید.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط