قدم به قدم تا انتخاب بهترین دبستان مشهد

قدم به قدم تا انتخاب بهترین دبستان مشهد

اگر از شما بپرسند برای انتخاب مدرسه بچه‌های دبستانی باید حساسیت بیشتری به خرج داد یا دانش‌آموزان دبیرستانی، پاسختان چیست؟ احتمالا فکر می‌کنید شرایط و درس‌های دبیرستانی‌ها سخت‌تر و حساس‌تر است و اولویت بالاتری دارد. اما ما می‌خواهیم آب پاکی را روی دست‌تان بریزیم و بگوییم انتخاب بهترین دبستان اگر حساس‌تر از انتخاب دبیرستان نباشد کم‌تر هم نیست. بیشتر بچه‌های شش هفت ساله با حضور در دبستان قرار است برای اولین بار وارد یک محیط اجتماعی شوند، آموزش ببینند و برای زندگی آینده‌ آماده شوند. بنابراین والدین باید برای انتخاب بهترین دبستان و پیش دبستانی آگاهانه عمل کنند. از طرفی برخی ویژگی‌ها یا معیارها برای انتخاب بهترین دبستان دخترانه و بهترین دبستان پسرانه متفاوت هستند. ما در این مطلب اولویت‌ها و معیارهای انتخاب بهترین دبستان و پیش دبستانی را به طور کامل توضیح داده‌ایم تا شما بتوانید بر اساس آن‌ها بهترین مدارس مشهد را بشناسید و اختصاصا با توجه به این مقاله بهترین دبستان دخترانه مشهد و بهترین دبستان پسرانه مشهد و علاوه بر این‌ها بهترین پیش دبستانی در مشهد را برای فرزندانتان انتخاب کنید.

دبستان اولین مکان برای شروع زندگی اجتماعی کودکان

بچه‌ها اولین قدم‌های مربوط به اجتماعی شدن و یادگیری را با ورود به مدرسه برمی‌دارند. به‌طور کلی بچه‌ها به مدرسه می‌روند تا در این زمینه‌ها پیشرفت کنند:

  • مطالب درسی را یاد بگیرند.
  • از نظر روحی رشد کنند.
  • با رفتارهای فردی درست آشنا شوند.
  • با زندگی گروهی و کار و فعالیت در گروه انس بگیرند.
  • از نظر اجتماعی رشد کنند.

کودکان قرار است به مدرسه بروند تا هم در زمینه‌های درسی آموزش ببینند هم برای زندگی اجتماعی آینده‌شان آماده شوند. بنابراین باید مدرسه‌ای انتخاب کنیم که برای رشد همه‌جانبه فرزندمان برنامه داشته باشد. ولی مسئله به این سادگی نیست و برای انتخاب یک مدرسه خوب پای اولویت‌ها و تفاوت‌های فردی بچه‌ها و خانواده‌ها وسط می‌آید. در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم .

۱۰ نکته برای انتخاب بهترین دبستان

شرایط هیچ خانواده‌ای با خانواده دیگر دقیقا شبیه نیست. حتی فرزندان در یک خانواده با هم فرق دارند و روحیه، علایق و استعدادهای آن‌ها با هم متفاوت است. بنابراین برای انتخاب بهترین دبستان های دخترانه مشهد و بهترین مدارس ابتدایی پسرانه مشهد حتما اولویت‌های خودتان را بر اساس ویژگی‌های منحصر به فرد فرزندتان مشخص کنید. به خصوصیت‌های فردی فرزندتان توجه کنید و دنبال مدرسه‌ای باشید که در نوع آموزش آن‌ها تفاوت دانش‌آموزان با هم درنظر گرفته شده باشد. همچنین با توجه به محدودیت‌ها و شرایط زندگی خودتان، باید یک چک لیست از اولویت‌ها را به عنوان والدین، مشخص کرده و باتوجه به آن شروع به جست‌وجو کنید. مثلا دوست دارید فرزندتان در چه فرهنگ آموزشی درس بخواند؟ چه مدت زمانی برای حضور فرزندتان در مدرسه مد نظر دارید؟

اما چطور می‌توانید اولویت‌‌هایتان را بهتر بشناسید و جست‌وجوی بهتری داشته باشید؟ در ادامه در مورد ۱۰ معیاری که هنگام تحقیق درمورد مدارس باید در نظر بگیرید، توضیح می‌دهیم. این ده سوال و ریزه‌کاری‌هایش در مسیر انتخاب و حتی مقایسه بهترین مدارس دولتی، نمونه دولتی و همچنین بهترین مدارس غیر انتقاعی پسرانه مشهد و بهترین دبستان غیر انتفاعی دخترانه مشهد به شما کمک می‌کند. اگر علاوه بر بهترین مدارس مشهد می‌خواهید با انتخاب مدرسه در تهران آشنا شوید، می‌توانید مطالب قبلی ما با عناوین بهترین دبستان‌های منطقه یک تهران و بهترین مدرسه غیرانتفاعی تهران را مطالعه کنید.

بهترین مدرسه ابتدایی مشهد

معلمان بهترین مدارس مشهد باید تا چه اندازه با تجربه باشند؟

بچه‌های کوچک تصوری از معلم و درس ندارند و معلم‌های دبستان قرار است اولین کسانی باشند که بچه‌ها را با مطالب درسی، مفاهیم علمی و آموزش دیدن آشنا می‌کنند. بنابراین معلم مدرسه‌ای که انتخاب می‌کنید باید هم آگاه و باتجربه باشد و هم بتواند ارتباط خوبی با بچه‌ها برقرار کند. معلمان باید از هرنظر به ‌روز باشد، بتواند با ابزارهای جدید آموزشی کار کند و بچه‌ها را آموزش دهد و بهترین مدارس مشهد حتما آموزش و به روز کردن کادر خود را در اولویت برنامه‌ها قرار می‌دهند. یک معلم خوب علاوه بر آموزش اصولی مطالب درسی باید بتواند روش درست فکر کردن را به بچه‌ها آموزش دهد و برای پرورش خلاقیتشان برنامه داشته باشد و وقت بگذارد.

مدیریت مدرسه چه برنامه ای برای پیشرفت بچه ها درنظر دارد؟

هیچ مجموعه‌ای بدون هماهنگی و برنامه‌ریزی به هدف نمی‌رسد. مدرسه هم باید برای پیشرفت و افزایش یادگیری دانش‌آموزان برنامه داشته باشد و درکنارش فکری هم برای رشد اجتماعی، رفتارهای فردی، شخصیت و خلاقیت بچه‌ها کرده باشد. همه این‌ها به وجود مدیریتی کاربلد و کادری کارآزموده بستگی دارد. یک مدیر مسلط برای رشد همه‌جانبه تمام مجموعه مدرسه برنامه‌ریزی و تلاش می‌کند و از همان اول مسیر مشخصی دارد.

بنابراین برای انتخاب بهترین دبستان مشهد یا هر شهر دیگری بهتر است ابتدا درمورد کادر مدیریت مدرسه پرس و جو کنید، از برنامه‌های پیش رو بپرسید و از نحوه اجرایی شدن برنامه‌ها آگاه شوید. بهتر است مدرسه‌ای پیدا کنید که مدیریت آن روی رعایت اعتدال حساس باشد. خیلی از مدارس برنامه‌های فشرده و متنوعی از انواع هنرها، دروس اضافه و فعالیت‌ها برای دانش‌آموزان تدارک می‌بینند که به هیچ وجه ضروری نیستند و هم باعث سردرگمی بچه‌ها می‌شوند و هم جلوی تمرکز آن‌ها روی یک حوزه خاص را می‌گیرند.

روش آموزش و تدریس در بهترین دبستان مشهد باید چگونه باشد؟

درمورد روش‌های تدریس در مدارس مورد نظرتان تحقیق کنید. بعضی مدارس از ابزارهای کمکی، روش‌های نوین آموزشی، تجهیزات جدید برای آموزش استفاده می‌کنند و در کنارش به آموزش مداوم معلم‌ها نیز حساس هستند و برای حضور معلم‌ها در دوره‌های آموزشی، برنامه‌ریزی می‌کنند. بعضی مدارس هم فقط به‌طور ظاهری تجهیزات زیادی در کلاس‌ها، آزمایشگاه دارند ولی در عمل برای آموزش بچه‌ها به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنند.

بهترین دبستان مشهد

تا چه اندازه به ویژگی های فردی و روحی دانش ‌آموزان بها داده می شود؟

دانش‌آموزان سال‌های پایانی دبستان مثل پایه‌های پنجم و ششم کم‌کم وارد دوران حساس بلوغ می‌شوند و مدرسه باید فکری برای ورود بچه‌ها به این دوران داشته باشد. بهتر است یک مشاور خوب و حرفه‌ای در مدرسه حضور داشته باشد، در شرایط سخت برای بچه‌ها وقت بگذارد و بتواند به دانش‌آموزان و همین‌طور والدین برای گذر از دوران بلوغ و مسائل جانبی دیگر کمک کند.

موقعیت مکانی بهترین دبستان مشهد چگونه است؟

اینکه مدرسه دقیقا کجا قرار گرفته است و چقدر از منزل‌تان فاصله دارد موضوع مهمی است. چراکه دانش‌آموزان باید هر روز زمانی را صرف رفت‌وآمد به مدرسه کنند و اگر فاصله خیلی زیاد باشد ممکن است بچه‌ها زود خسته و دلزده شوند. البته سرویس مدارس تا حد زیادی مشکل مسافت را حل می‌کنند و بچه‌ها را بدون دغدغه به مدرسه می‌برند و بر می‌گردانند. بنابراین اگر مدرسه‌ای همگام با اولویت‌هایتان پیدا کردید زیاد نگران دوری راه نباشید و روی کمک سرویس‌های مدارس حساب ویژه‌ای باز کنید.

در مدرسه فضا و امکانات کافی برای ورزش، بازی و تفریح وجود دارد؟

دانش‌آموزان دبستانی برای رشد جسمی و ذهنی‌شان نیاز به ورزش و بازی دارند. بنابراین در انتخاب پیش دبستانی حتما حواس‌تان به این موضوع باشد. حتما قبل از ثبت‌نام سری به مدرسه بزنید و وضعیت حیاط و فضای بازش را بررسی کنید.

بهترین دبستان دخترانه مشهد

وضعیت کلاس های مدرسه به چه صورت است؟

اندازه‌ کلاس‌های مدرسه باید متناسب با تعداد دانش‌آموزان هر کلاس باشد. میز و صندلی‌ها یا نیمکت‌ها نیز باید استاندارد باشند. در بازدیدتان از مدرسه حتما به این نکته‌ها توجه کنید. به تک‌تک کلاس‌ها سر بزنید. دقت کنید کلاس‌ها نور کافی و تهویه مناسب داشته باشند و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی استاندارد باشد.

به امنیت کودکان در مدرسه توجه شده است؟

بچه‌ها هر چه کوچک‌تر باشند ازنظر جسمی آسیب پذیرتر هستند و باید در محیط‌های ایمن حضور داشته باشند. فضای مدرسه، حیاط، راه‌ پله‌ها، کلاس‌ها، سرویس‌های بهداشتی را از نظر امنیت بررسی کنید. یک مدرسه‌ی خوب قبل از هر چیز فضای امنی برای حضور دانش‌آموزان فراهم می‌کند. همچنین تفاوتی در مورد این معیار در مدارس دخترانه و پسرانه وجود دارد. پسران عموما شیطنت و جنب و جوش بیشتری دارند و کادر مدرسه باید بیشتر مراقب باشند تا کودکان ناخواسته به هم آسیب نزنند.

آیا نظافت و بهداشت جزو اولویت های مدرسه است؟

دانش‌آموزان نصف روزشان را در مدرسه می‌گذرانند و باید حتما در محیطی تمیز و دور از آلودگی به ‌سر ببرند. محیط مدرسه، راهروها، کلاس‌ها، سرویس‌های بهداشتی باید تمیز باشد. به‌ علاوه در یک مدرسه خوب نکات بهداشتی به بچه‌ها آموزش داده می‌شوند و اولیای مدرسه سعی می‌کنند روی رعایت نظافت توسط دانش‌آموزان نظارت داشته باشند.

شهریه بهترین مدارس مشهد چقدر است؟

خیلی‌ها فکر می‌کنند بهترین دبستان مشهد یا هر شهر دیگری دبستانی است که بالاترین میزان شهریه را دریافت می‌کند. البته در واقعیت چنین چیزی صحیح نیست و ممکن است مدرسه‌ای که با اولویت‌های شما سازگار است، شهریه‌ای به مراتب پایین‌تر از مقدار مورد انتظار شما دریافت کند. به ‌هر حال شهریه مدرسه باید با امکاناتی که ارائه می‌دهد همخوانی داشته باشد و منطقی به نظر برسد. از طرفی شما هم باید قبل از ثبت نام شرایط پرداخت شهریه را درنظر بگیرید و مدرسه‌ای را انتخاب کنید که توان پرداخت شهریه‌اش را در خودتان می‌بینید.

بهترین دبستان پسرانه مشهد

پیش دبستانی و دبستان سلام ثامن یکی از بهترین مدارس ابتدایی پسرانه مشهد

مدارس سلام سال‌هاست در در شهرهای مختلف ایران مشغول فعالیت هستند و در تمام این سال‌ها تلاش کرده‌اند همگام و هم‌سو با اولویت‌های به‌ روز دانش‌آموزان و والدین پیش بروند. دبستان سلام ثامن مشهد هم جزو دبستان‌های برجسته مجموعه مدارس سلام است که برای آموزش و پیشرفت همه جانبه دانش‌آموزان برنامه‌ریزی و تلاش می‌کند. در مدرسه ابتدایی سلام مشهد سعی می‌شود دانش‌آموزان در فضایی شاد و متنوع شروع به یادگیری کنند، با همسالان خود تعامل داشته باشند، فعالیت‌های ورزشی، تفریحی و خلاقانه انجام دهند، همگام با ابزارهای جدید و تکنولوژی‌های روز آموزش ببینند، زبان انگلیسی یاد بگیرند و در کنار همه این‌ها برای حضور در جامعه آماده شوند. اگر دنبال انتخاب بهترین دبستان مشهد یا بهترین پیش دبستانی پسرانه در مشهد هستید حتما در مورد دبستان و پیش دبستانی سلام ثامن تحقیق کنید و از کنار آن ساده نگذرید.

مدارس سلام در مقطع ابتدایی در مشهد فقط یک شعبه پسرانه دارند که بر اساس نظرات والدین و معیارهایی که در این مقاله ذکر شد، بهترین پیش دبستانی پسرانه در مشهد و بهترین دبستان پسرانه مشهد محسوب می‌شود. البته پیگیری‌ها و تلاش‌ها برای تاسیس دبستان دخترانه مشهد در حال انجام است و خیلی زود به نتیجه می‌رسد. اگر می‌خواهید به‌محض تاسیس بهترین دبستان دخترانه مشهد و بهترین پیش دبستانی دخترانه در مشهد با خبر شوید و شرایط ثبت‌نام را بدانید، اطلاعات تماس خود را در بخش نظرات مقاله وارد کنید. ما به محض تأسیس مدرسه با شما تماس می‌گیریم و اطلاعات مورد نظرتان را در اختیارتان می‌گذاریم.

  • آدرس پیش دبستانی و دبستان سلام ثامن مشهد: چهارراه فرامرز عباسی، ابن سینای غربی، پلاک ۲۳۵
  • شماره تلفن: ۸۸-۳۶۰۱۳۵۸۵-۰۵۱
  • نقشه و محل قرار گرفتن دبستان پسرانه مشهد (دبستان سلام ثامن)
لوکیشن مدرسه دبستان سلام مشهد

اگر دبستان سلام ثامن با معیارهای انتخاب‌تان برای بهترین پیش دبستانی در مشهد و بهترین دبستان پسرانه مشهد جور در می‌آید، روی دوری این تک شعبه مدارس سلام در مشهد حساس نشوید و از سرویس مدرسه برای رفت‌وآمد مطمئن و راحت کمک بگیرید. اگر در فکر انتخاب دبیرستان مشهد مشهد هستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله لیست دبیرستان های دوره اول مشهد را مطالعه کنید.

سخن پایانی

بچه‌ها راه و روش درست فکر کردن، درست زندگی کردن و خوب یاد گرفتن را در دبستان می‌آموزند. درواقع برای آموزش و تربیت بچه‌ها از شش هفت سالگی به بعد پای مدرسه وسط می‌آید و والدین باید تمام سعی‌شان را برای انتخاب بهترین دبستان مشهد یا تهران یا هر شهر دیگری بکنند. در این مقاله تلاش کردیم معیارهایی برای انتخاب دبستان و پیش دبستانی دخترانه مشهد و سایر شهرها یا دبستان پسرانه پیشنهاد کنیم و درمورد آن‌ها به طور کامل توضیح دهیم.
بنابراین قبل از هر تصمیمی، ده سوالی که مطرح کردیم را با دقت بخوانید، اولویت‌های خودتان را بر اساس معیارها بچینید و درنهایت بعد از پرس ‌و جو از والدین دیگر، سر زدن به مدارس مختلف بهترین دبستان را برای فرزند دلبندتان انتخاب کنید. در انتهای مقاله درمورد شعبه یکی از حرفه‌ای‌ترین مجموعه مدارس ایران یعنی مدرسه دبستان سلام مشهد توضیح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم پیش دبستانی و دبستان سلام ثامن را هم جزو لیست مورد نظرتان قرار دهید.

سوالات متداول درباره انتخاب بهترین دبستان مشهد

  1. روش آموزش و تدریس در بهترین دبستان مشهد باید چگونه باشد؟
    درمورد روش‌های تدریس در مدارس مورد نظرتان تحقیق کنید. بعضی مدارس از ابزارهای کمکی، روش‌های نوین آموزشی، تجهیزات جدید برای آموزش استفاده می‌کنند و در کنارش به آموزش مداوم معلم‌ها نیز حساس هستند و برای حضور معلم‌ها در دوره‌های آموزشی، برنامه‌ریزی می‌کنند.
  2. چه معیارهایی برای انتخاب بهترین دبستان مشهد وجود دارد؟
    در این مقاله ده مورد از معیارها و ویژگی‌هایی که باید برای انتخاب بهترین دبستان مد نظر داشته باشید را توضیح داده‌ایم.
  3. موقعیت مکانی بهترین دبستان مشهد چگونه است؟
    اینکه مدرسه دقیقا کجا قرار گرفته است و چقدر از منزل‌تان فاصله دارد موضوع مهمی است. چرا که دانش‌آموزان باید هر روز زمانی را صرف رفت‌وآمد به مدرسه کنند و اگر فاصله خیلی زیاد باشد ممکن است بچه‌ها زود خسته و دلزده شوند. البته سرویس مدارس تا حد زیادی مشکل مسافت را حل می‌کنند و بچه‌ها را بدون دغدغه به مدرسه می‌برند و بر می‌گردانند.
  4. مدرسه دبستان سلام مشهد چگونه است؟
    پیش دبستانی و دبستان ثامن در مشهد با توجه به بازخورد والدین و نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم، یکی از بهترین مدارس این مقطع محسوب می‌شود

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط