معرفی بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

برای بسیاری از ما پیش می‌آید که زمانی را در ماشین، مترو، مطب دکتر یا حتی در خانه، بیکار هستیم و ساعت‌های زیادی را به همین شکل از دست می‌دهیم. اما یکی از راه‌های هوشمندانه برای پر کردن چنین زمان‌هایی، استفاده کردن از اپلیکیشن‌های مختلف برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی است. یادگیری زبان دوم و سوم در بسیاری از کشورهای دنیا یک ضرورت محسوب می‌شود چون نه تنها به درک فرهنگ و ارتباط بیشتر با مردم کمک می‌کند بلکه رشد ذهن و توانایی مغز را بهبود می‌دهد. بنابراین هرچه در سن کمتری آموزش زبان را برای فرزندان خود شروع کنید احتمال موفقیت در یادگیری زبان بیشتر می‌شود و مهارت‌های ذهنی او افزایش پیدا می‌کنند. در ادامه بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا حرفه‌ای را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید برای خودآموزی یا کمک به پیشرفت زبان انگلیسی خود در کنار کلاس‌های آموزش زبان، از آن‌ها استفاده کنید.

مزیت استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان

رو‌های مختلفی برای یادگیری زبان وجود دارند اما چرا استفاده از اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی را توصیه می‌کنیم:

  • همیشه همراه شما هستند.
  • اپلیکیشن‌ها هوشمند هستند و مرحله به مرحله با یادگیری شما جلو می‌روند، اشتباهاتتان را تکرار می‌کنند تا مطالب را یاد بگیرید.
  • می‌توانید از زمان‌های مرده یا اوقات بیکاری استفاده بهینه کنید.
  • بسیاری از آن‌ها کاملا رایگان هستند یا قابلیت‌های رایگان زیادی دارند.
  • مانند کتاب لازم نیست هر سال آن‌ها را خریداری کنید، کافی است برنامه را مرتب آپدیت کنید تا با جدیدترین تغییرات زبان بخوانید.
  • می‌توانید در روند مطالعه با دوستان خود یا افراد دیگری که از اپلیکیشن استفاده می‌کنند همراه شوید و رقابت کنید.
  • زمان زیادی نمی‌گیرند و هر وقت بخواهید در دسترس هستند.
  • جذابیت‌های یادگیری زبان را بیشتر می‌کنند.
  • اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی تنوع بالایی دارند.
  • برای سنین مختلف طراحی می‌شوند.
  • اغلب از سطح مبتدی تا پیشرفته را می‌توانید در یک اپلیکیشن دنبال کنید.
  • معمولا پس از هر مرحله تست و آزمون وجود دارد.
  • بسیاری از اپلیکیشن‌ها توسط افراد نیتیو که زبان مادری‌شان انگلیسی است تولید شده‌اند و این کیفیت آموزش را بیشتر می‌کند.
بهترین نرم افزار آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا حرفه‌ای

اپلیکیشن‌های زیادی برای آموزش زبان ساخته شده‌اند اما بسیاری از آن‌ها توسط افراد تازه‌کار تهیه می‌شوند که سرشار از اشتباهات معنایی، ناپیوستگی یادگیری و متدهای غلط آموزشی هستند و به روند آموزش شما لطمه می‌زنند. در این قسمت ۱۰ اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی را به شما معرفی می‌کنیم که از هر نظر مورد تایید بسیاری از زبان‌آموزان و مدرسان زبان انگلیسی هستند و امتحان خود را پس داده‌اند. سعی ما بر این بوده است که اپلیکیشن‌های متنوعی را معرفی کنیم که برای سنین ، اهداف و سطح دانش زبانی افراد مختلف مناسب باشند. بنابراین با توجه به توضیحاتی که درباره هر اپلیکیشن داده‌ایم، برنامه مناسب خودتان را انتخاب کنید.

اپلیکیشن دولینگو

یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن های آموزش زبان دولینگو است که از سطح متوسط تا پیشرفته، آموزش پله به پله هر ۴ مهارت زبانی را انجام می‌دهد. این اپلیکیشن به دلیل استفاده از تصاویر، برای افراد بصری بسیار مناسب است. از همان دروس ابتدایی، آموزش با استفاده از سوال و جواب آغاز می‌شود و در انتهای هر بخش امتحانی گرفته می‌شود. در صورتی که جواب سوالات را ندانید، اپلیکیشن مجددا پس از چند سوال دیگر، آن را برایتان تکرار می‌کند. این برنامه تک‌زبانه نیست و هر زبانی را با استفاده از زبان اول آموزش می‌دهد، اما متاسفانه از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و اگر زبانی به جز فارسی بلد نباشید عملا برای شما بی استفاده است.

اپلیکیشن ممرایز

اپلیکیشن Memrise برای سطوح مبتدی تا پیشرفته نوشته شده است و کلمات و عبارات رایج را آموزش می‌دهد و روی مهارت‌های یادگیری کلمات، درک مطلب و نوشتن تاکید دارد اما بهترین اپلیکیشن زبان برای تقویت مکالمه است. ممرایز رایگان بوده و هم برای اندروید و هم برای آیفون قابل استفاده است. نکته مهم اینکه تمام دروس توسط انگلیسی‌زبانان طراحی شده است.

اپلیکیشن زبان آموز

اپلیکیشن رزتا استون

یکی از قدیمی‌ترین و خوشنام‌ترین اپلیکیشن های آموزش زبان برای سطوح مبتدی تا پیشرفته Rosetta Stone است. این اپلیکیشن بر اساس متد تکرار (مشابه متد نصرت) و تصویر کار می‌کند و رایگان است. هر کلمه و شی به صورت مصور آموزش داده می‌شود و در پایان هر آموزش از شما امتحان گرفته می‌شود تا مطالب در ذهنتان به صورتی خارق العاده تثبیت شوند. علاوه بر اپلیکیشن، نرم‌افزار رزتا استون هم در دسترس است که می‌توانید روی لپ‌تاپ داشته باشید و با اپلیکیشن سینک کنید. این برنامه برای تقویت تلفظ هم مناسب است چون به شما درباره درست یا غلطی تلفظتان بازخورد می‌دهد. علاوه بر این‌ها می‌توانید از رزتا استون به صورت آفلاین هم استفاده کنید.

اپلیکیشن لینگو گیم

این اپلیکیشن در بین اپلیکیشن های آموزش زبان با بازی، امتیاز بالایی دارد و برای سطوح مبتدی و متوسط مناسب است. می‌توانید بیش از ۱۱۵۰۰ کلمه انگلیسی را با آن یاد بگیرید. لینگو گیم رایگان است و ترجمه فارسی ندارد اما با کمک بازی و حدس زدن، به راحتی می توانید معنی کلمات را متوجه شوید. کلمات به ترتیب سختی دسته‌بندی شده‌اند. تلفظ کلمات توسط افراد انگلیسی زبان بیان شده است که به شکل‌گیری لهجه درست کمک می‌کند. یکی از مزیت‌های این برنامه امکان استفاده آفلاین است.

اپلیکیشن کمبلی

این برنامه برای افرادی مناسب است که می‌خواهند خود را در شرایط مشابه با یک انگلیسی زبان قرار بدهند چرا که در این اپلیکیشن می‌توانید با معلمان زبان انگلیسی و انگلیسی‌زبان‌های سراسر جهان چت کنید. علاوه بر این در اپلیکیشن Cambly کلاس زبان نیز برگزار می‌شود و مزیت آن تمرین با مربی انگلیسی زبان و منعطف بودن کلاس‌ها است. طبیعتا به دلیل وجود مدرس، استفاده از امکانات کمبلی رایگان نیست.

اپلیکیشن های نیتیو

یکی دیگر از برنامه‌های چت با انگلیسی‌زبان‌ها، Hinative است که می‌توانید به صورت رایگان در انجمن‌ها با افراد انگلیسی زبان صحبت کنید. نظرات و سوالات دیگران را بخوانید، تقاضای تصحیح مشکلات یا پاسخ به سوالاتتان را داشته باشید. این برنامه بخش‌های پولی هم دارد که خیلی ضروری نیست.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بدون اینترنت

اپلیکیشن هلو انگیش

در این برنامه که امتیاز بسیار بالایی بین کاربران دارد، هر ۴ مهارت زبانی را تمرین می‌کنید. محوریت اپلیکیشن Hello English آموزش با چت کردن است و بیشتر مهارت‌های شنیداری و گفتاری را تقویت می‌کند. از مزایای آن قابلیت استفاده آفلاین، قابلیت چت، قابلیت بازی پازل کلمات با دوستان و وجود بیش از ۴۰۰ کلاس زبان تعاملی در برنامه است.

اپلیکیشن لینگوکیدز

وقت آن رسیده که چند اپلیکیشن مناسب کودکان را به شما معرفی کنیم. Lingokids یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی به کودکان است که با بازی‌های جذاب و سرگرم‌کننده دایره لغات، مهارت شنیداری و درک مطلب کودکان را افزایش می‌دهد. همچنین در این برنامه آهنگ‌ها و داستان‌های کوتاه جذابی وجود دارند که به فهم بهتر مطالب و جذب کودک کمک می‌کنند. اگر کودک شما هنوز در حال یادگیری فارسی است توصیه می‌کنیم مطلب آموزش زبان فارسی به کودکان همراه با بازی را هم مطالعه کنید.

اپلیکیشن پلی تایم

در اپلیکیشن Learn English Kids: Playtime تعداد زیادی فیلم، آهنگ و داستان‌ها متنوع وجود دارد که به یادگیری کودکان کمک می‌کند. نکته مهم اینکه این اپلیکیشن توسط انگلیسی‌زبانان تولید شده است بنابراین از همان ابتدا تلفظ صحیح کلمات را آموزش می‌دهد. کودکان علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی، در خلال آموزش‌ها درباره افسانه‌ها، تاریخ و فرهنگ‌های مختلف نکات زیادی یاد می‌گیرند. تصاویر، نقاشی‌های زیبا و رنگارنگ این اپلیکیشن در کنار موزیک، برای کودکانی که یادگیری سمعی و بصری قوی‌تری دارند، بسیار مفید است.

اپلیکیشن انگلیش فور کیدز

اساس این اپلیکیشن آموزش بر مبنای بازی کردن است. وقتی آموزش با لذت تلفیق شود، مطالب بهتر در ذهن باقی می‌مانند. علاوه بر این کودکان اشتیاق بیشتری دارند که به سراغ برنامه بروند. در اپلیکیشن English for Kids ۴ دسته بازی شامل فلش کارت، بازی جملات، بازی کلمات و بازی سوالات است و هر کودکی متناسب با علاقه خود می‌تواند بازی‌های مختلف را انتخاب کند.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان

نکات استفاده از اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

حتما برای شما هم زیاد پیش آمده که مدت‌ها به دنبال بهترین برنامه آموزشی بگردید، آن را نصب کنید اما در نهایت چیزی عایدتان نشود. علت را باید در نحوه استفاده خودتان از اپلیکیشن‌ها جستجو کنید. حتی اگر بهترین کتاب‌های اموزشی را بخرید، منابع مختلف را تهیه کنید یا بهترین اپلیکیشن‌ها را نصب کنید، اگر نکات زیر را در نظر نگیرید و اصول را رعایت نکرده باشید، بی‌فایده است.

انتخاب درست اپلیکیشن زبان

همانطور که دیدید ما فقط ۱۰ مورد از برنامه‌های خوب آموزش زبان را معرفی کردیم اما برنامه‌های خوب برای اهداف مختلف زیاد است. بنابراین برای اینکه سردرگم نشوید و برنامه‌ای که انتخاب می‌کنید برایتان مفید باشد، با توجه به سطح زبان و نقاط ضعف و قوت خود، مدت زمانی که برای مطالعه دارید، متدی که برایتان بهتر است و هدفی که از مطالعه زبان دارید، بهترین اپلیکیشن زبان انگلیسی برای خودتان را انتخاب کنید.

تداوم و ممارست

هیچ کاری بدون تکرار و تمرین جواب نمی‌دهد خصوصا اگز مطالعه زبان انگلیسی باشد. ماهیت زبان دوم و سوم فرار بودن آن است و باید حداقل روزی یک بار حتی به مدت ۱۵ دقیقه هم که شده، مطالعه با تمرکز داشته باشید. در اکثر اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی بخشی برای تنظیم ساعت مطالعه، مدت زمان مطالعه و تنظیم هشدار یادآوری تنظیم شده است که در این زمینه به شما کمک می‌کند.

تمرین کردن

استفاده از اپلیکیشن زبان به این معنی نیست که بعد از اتمام مطالعه یا تمام کردن یک درس و بستن اپلیکیشن، به سراغ کارهای دیگر بروید و آموخته‌های خود را تا فردا فراموش کنید. تمرین و تکرار بخش بسیار مهمی از روند یادگیری و ذخیره آموخته‌ها در حافظه بلند مدت است. بنابراین در طول روز به روش‌های مختلف مانند نوشتن، مطالعه کتاب، صحبت کردن یا استفاده از لغات در موقعیت‌ها، آنچه در اپلیکیشن‌ها یاد گرفته‌اید را مرور کنید.

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان برای کودکان

 تمدید اشتیاق و انگیزه

از دست دادن انگیزه در یادگیری خود آموز زبان انگلیسی مسئله‌ای رایج است اما راه چاره چیست؟ تعهد و انگیزه خود را با یادآوری هدف و تجسم رسیدن به انتهای مسیر تقویت کنید. وقتی احساس مثبت رسیدن به نتیجه دلخواه در شما ایجاد شود، ناخوداگاه انرژی بیشتری برای ادامه مسیر پیدا می‌کنید. تعیین هدف‌های کوچک و دادن جایزه به خودتان برای دستیابی به آن‌ها نیز می‌تواند یک روش موثر باشد.

یادداشت برداری

تصور نکنید که چون در حال استفاده از اپلیکیشن هستید، نیازی به دفتر و خودکارهای رنگی ندارید. نوشتن، خلاصه نویسی و یادداشت بردای یادگیری را به صورت فعالانه درمی‌آورند و باعث تثبیت مطالب در ذهن می‌شوند. بنابراین برای خودتان دفتر یادداشت تهیه کنید یا به هر روش دیگری که راحت هستید، آنچه یاد گرفته‌اید را مانند کلاس درس، پس از هر درس یادداشت کنید.

اپلیکیشن تک زبانه

یکی از اشتباهات رایج زبان‌آموزان خصوصا در سطوح مبتدی، این است که می‌خواهند همه چیز را به زبان فارسی ترجمه کنند. معمولا نمی‌توانند بدون به یاد آوردن فارسی کلمات یا جملات، انگلیسی آن را بگویند. اما در ادامه مسیر، این روش باعث کندی بسیار شما در صبحت کردن خواهد شد و ممکن است به خاطر ترجمه تحت‌الفظی عبارات و جمله‌بندی‌های بسیار غلطی داشته باشید. بنابراین توصیه ما این است که از همان ابتدا از اپلیکیشن‌های تک زبانه استفاده کنید که معمولا برای سطوح مبتدی از تصاویر یا جملات برای جا انداختن مفهوم و معنا استفاده می‌کنند. درست شبیه آنچه یک کودک انگلیسی زبان تجربه می‌کند و به مرور تصویر یک کتاب را با کلمه Book مساوی می‌بیند. 

اپلیکیشن مکمل آموزشی

در انتها به خاطر داشته باشید که یک اپلیکیشن هرچقدر هم خوب طراحی شده باشد، نمی‌تواند تمام جنبه‌های یک زبان جدید را به شما یاد بدهد. بنابراین هرچند استفاده از اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی بسیار مفید است اما جایگزین کلاس‌های آموزشی، مطالعه کتاب و گذراندن دوره‌های مجازی نیست. همه این روش‌ها در کنار هم موثر عمل می‌کنند.

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان

سخن پایانی

در این مطلب بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی را معرفی کردیم و توصیه می‌کنیم از هر برنامه‌ای برای یادگیری استفاده نکنید. این روزها تعداد زیادی اپلیکیشن برای هر موضوعی وجود دارند اما لزوما کیفیت خوبی ندارند و ممکن است نه تنها کمکی به شما نکنند، بلکه روند یادگیری‌تان را مختل یا ناقص کنند. بنابراین تا جای ممکن از اپلیکیشن‌های معروف برای یادیگیری زبان انگلیسی استفاده کنید و مانند کلاس زبان خود را به استفاده منظم از آن ملزم کنید تا نتیجه خوبی بگیرید. فراموش نکنید که مهمترین رمز موفقیت در یادگیری زبان، استمرار است.

سوالات متداول

  1. چگونه از اپلیکیشن‌های آموزش زبان استفاده کنیم؟
    در استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان فراموش نکنید که این فقط یک نقطه شروع است و به عنوان مکمل در کنار کلاس‌های آموزشی، مطالعه کتاب و دیدن فیلم‌های آموزشی مفید عمل می‌کند. در استفاده از برنامه‌های اموزش زبان یادداشت‌برداری، مطالعه منظم، داشتن روتین روزانه مطالعه و تکرار ضرورت دارند.
  2. بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی سال ۱۴۰۱ چه هستند؟
    از جمله بهترین اپلیکیشن های زبان می‌توان به ممرایز، هلو انگلیش و رزتا استون اشاره کرد.
  3. چه اپلیکیشن‌هایی برای آموزش زبان به کودکان کاربرد دارند؟
    در این مطلب ۳ مورد اپلیکیشن آموزش زبان برای کودکان به نام English for Kids، Lingokids و Learn English Kids: Playtime را معرفی کردیم.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط