مشارکت گسترده مدارس سلام در سنت حسنه روز درختکاری

پویش درختکاری مدارس سلام

درختکاری به عنوان پشتوانه‌ای از علایق ملی، سنت تاریخی و مذهبی، برای ما ایرانیان اهمیتی ویژه دارد. بزرگان دین الهی اسلام نیز همواره بر درختکاری و حفظ طبیعت به عنوان یکی از نعمات ارزشمند پروردگار، تأکید ویژه داشته‌اند، پیامبر اسلام در این‌باره می‌فرمایند: « هرکس درختی را بکارد و بر حفظ و نگهداری آن صبر، استقامت و بر مواظبت و مراقبت از آن قیام نماید تا آنکه به ثمر و نتیجه برسد، به مقداری که بهره می‌رساند و به تعداد کسانی که از آن درخت استفاده می‌کنند ثواب صدقه و انفاق را خداوند متعال به او مرحمت می‌فرماید». مدارس نیز به عنوان یکی از بهترین سرمایه‌های انسانی برای آموزش، گسترش و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست، باید در این امر مشارکت داشته باشند.

دانش‌آموزان شعبه‌های مختلف مدارس سلام، به طور میانگین هر سال در روز درختکاری، آیین کاشت درخت را به اجرا درآورده‌اند و با حضور مدیریت مدرسه، آموزش‌های مسئولان و نمایندگان شهرداری مناطق مختلف و با همکاری یکدیگر، در محوطه مدارس نهال کاشته‌اند.

پویش سلام بر زمین

پویش درختکاری سلام بر زمین

مجموعه مدارس سلام در راستای انجام مسئولیت اجتماعی، آموزش و تعلیم دانش‌آموزان و ادای دین خود به طبیعت، در پويش سلام بر زمین حضوری فعال داشت. در این پويش در منطقه کم‌برخوردار از فضای سبز، باقر شهر، منطقه‌ای در نزدیکی کلان‌شهر تهران اما با کمترین امکانات، درختکاری انجام شد تا به گسترش فضای سبز این ناحیه کمک کنیم. یک ادای دین سبز، به طبیعتی که این روزها قربانی روزمرگی‌های زندگی شهری شده است. در این پویش اعضای جامعه بزرگ مدارس سلام، با درختکاری در این قطعه، نام خود یا عزیزان خود را تا همیشه سبز و زنده نگاه می‌دارند. پلاکی به نام شما یا عزیزانتان بر شاخه‌های سبز یک نهال در کنار هزاران نهال دیگر، زنجیره مهر به طبیعت را مستحکم‌تر خواهد کرد. در این کارزار اجتماعی، همه دست به دست هم می‌دهیم و مسئولانه به پیشواز بهار می‌رویم.

روز درختکاری مدارس سلام

جلسه مدیران مدارس سلام درباره درختکاری

بر اساس صحبت‌های مطرح شده در جلسه مدیران مجموعه مدارس سلام پیرامون درختکاری، پویش درختکاری در دو فاز طراحی شد. در مرحله اول مصادف با روز ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ و روز درختکاری، در یک محدوده جغرافیایی مشخص، ۲۰۰ درخت کاشته شدند. آبرسانی و سایر نیازهای مرتبط با کاشت این درختان در فاز اول، به صورت جدی پیگیری خواهند شد. نمایندگانی از طرف اولیای دانش‌آموزان، در کنار همکاران مدارس سلام، مدیریت محترم مدارس سلام جناب آقای دکتر فاضل و شهردار باقر شهر جناب آقای دکتر قضاتلو، در فاز اول برای کاشت این نهال‌ها حضور پیدا کردند. برآنیم تا فاز دوم درختکاری را با مشارکت تمام اعضای خانواده بزرگ سلام و همچنین مخاطبین دیگر، با وسعت بیشتر و ابعاد بزرگتری به انجام برسانیم.

ریه‌های این شهر خاکستری است، هوای سبزی طبیعت را داشته باشیم.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط