پرنیا دباغ مدال آور طلای المپیاد ریاضی

مدال طلا المپیاد ریاضی

خانم پرنیا دباغ، یکی از دانش‌آموزان پرتلاش مدارس سلام، سومین دختر ایرانی که با گذشت ۱۰ سال بعد از خانم مریم میرزاخانی، خانم مینا دلیرروی فرد و رویا بهشتی در پایه دهم موفق به کسب مدال طلا المپیاد ریاضی در سطح کشور شده است. مجموعه مدارس سلام برای آموزش و جهت‌دهی به دانش‌آموزان مستعد و همراهی آن‌ها در مسیر کسب افتخار در المپیادهای علمی، همواره از طریق باشگاه المپیاد سلام در کنار دانش‌آموزان برتر رشته‌های مختلف بوده است.

پرنیا دباغ المپیاد مدرسه سلام

درباره پرنیا دباغ

پرنیا دباغ در مشهد و خانواده‌ای تحصیل‌کرده متولد شد و تا پایان دوره اول متوسطه در مشهد درس خواند. ایشان با وجود قبولی در دوره دوم مدرسه فرزانگان مشهد، برای بهره‌مندی از سطوح بالاتر خدمات آموزشی، وارد مدرسه سلام (شعبه فرمانیه) شد. در مدت تحصیل در این مدرسه، اساتید و کادر مدرسه سلام فرمانیه و باشگاه المپیاد دختران سلام، برای کمک به پیشرفت ایشان از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. در باشگاه المپیاد دختران سلام، دانش‌اموزان تمام دروس عادی و درس المپیادی خود را در فضای باشگاه زیر نظر بهترین اساتید می‌گذرانند.

خانم پرنیا دباغ از کودکی به ریاضیات علاقمند بود و از همان دوران در مسابقات ریاضی مختلفی شرکت کرد و موفق به کسب مقام‌های متعددی از جمل مدال طلای المپیاد SASMO2020، SIMOC2020 و مدال نقره IJMOMO2020 شد. پرنیا دباغ در پایه هفتم مدال طلای کشوری IMC را دریافت کرد و برای دوره یک ماهه و شرکت در مسابقات آفریقای جنوبی به اردوی این مسابقات به تهران آمد. در این مدت با المپیادهای علمی از جمله المپیاد ریاضی و کامپیوتر آشنا شد و به دلیل علاقه خاصی که به ریاضیات داشت، تصمیم گرفت در باشگاه المپیاد مجموعه مدارس سلام  المپیاد ریاضی را دنبال کند.

او در کنار ریاضیات به برنامه نویسی، پیانو، سوارکاری و یادگیری زبان‌های خارجی (انگلیسی و فرانسه) علاقه دارد و این رشته‌ها را نیز پیگیری می‌کند. درحال حاضر ایشان در حال آماده شدن برای شرکت در دوره انتخابی تیم ملی المپیاد ریاضی کشور و اعزام به مسابقات جهانی است؛ برای ایشان تداوم موفقیت در مسیر المپیاد جهانی ریاضی را آرزومندیم.

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط